ostatnizakret ostatnizakret
47
BLOG

Korwin-Mikke ofiarą manipulacji

ostatnizakret ostatnizakret Polityka Obserwuj notkę 2

 
korwin

za onetem:

Lider UPR, kandydat LPR do Sejmu Janusz Korwin-Mikke skierował do Sądu Okręgowego w Warszawie pozew przeciwko wydawnictwu Axel Springer, dotyczący naruszenia jego dóbr osobistych przez gazetę "Dziennik".
Środowy "Dziennik" napisał, że podczas prawyborów we Wrześni Korwin-Mikke ogłosił z mównicy, że "w klasach integracyjnych dzieci zdrowe przejmują schorzenia od chorych". Miał też prosto w oczy powiedzieć niepełnosprawnej dziewczynce na wózku, że "nie puściłby swojego dziecka do klasy z dziećmi niepełnosprawnymi".

Korwin-Mikke domaga się "usunięcia skutków naruszenia dóbr osobistych, polegających na kłamliwym i oszczerczym twierdzeniu, jakoby w dniu 7 października 2007 r. wyszydził niepełnosprawne dziecko". "Treść artykułu nie odpowiada prawdzie i mogła naruszyć dobra osobiste" - czytamy w pozwie.

Polityk domaga się przeprosin na pierwszej stronie gazety "Dziennik", na drugiej lub trzeciej stronie "Rzeczpospolitej" i "Gazety Wyborczej" oraz miliona złotych na cel społeczny.

Na konferencji prasowej w Łodzi Korwin-Mikke powiedział, że artykuł ma "oszczerczy charakter". - Napisany najwyraźniej został na zamówienie tworzącej się koalicji LiD i PiS, wkładający w moje usta słowa, których nie wypowiedziałem i przekręcający pozostałe. Oświadczam, że dzisiaj składam przeciwko tej gazecie pozew z żądaniem odszkodowania w wysokości jednego miliona złotych na fundusz pomocy dzieciom niepełnosprawnych - powiedział. Dodał, że nic przed procesem w tej sprawie więcej nie powie.

Rzecznik Axel Springer Michał Fijoł powiedział, że wydawca nie otrzymał do tej pory pozwu, ani żadnych roszczeń natury prawnej. - Jak będzie pozew przeanalizujemy go i zajmiemy stosowne stanowisko w tej sprawie - powiedział Fijoł.

***

Szef LPR Roman Giertych oświadczył, że popiera istnienie szkół integracyjnych; podkreślił, że zwrócił się do lidera UPR Janusza Korwin-Mikkego o wyjaśnienie środowej publikacji w "Dzienniku". We wtorek po południu Korwin-Mikke pozwał wydawcę gazety za artykuł na swój temat.

- Zwróciłem się do pana Janusza Korwin-Mikkego z zapytaniem o treść tego artykułu, czy jest on prawdziwy. Gdyby był prawdziwy, to w moim przekonaniu osoba o takich poglądach nie mogłaby kandydować z naszych list - oświadczył Giertych na środowej konferencji w Sejmie. UPR oraz Prawica Rzeczypospolitej tworzą z Ligą Polskich Rodzin komitet wyborczy LPR.

- Jako minister edukacji zawsze wspierałem szkoły integracyjne, klasy integracyjne, osobiście z żoną rozważaliśmy wysłanie starszej córki do klasy integracyjnej. Moje stanowisko w tej sprawie jako ministra edukacji zawsze było bardzo jednoznaczne i otwarte na tego typu propozycje - oświadczył Giertych.

Dodał, że publikacja w "Dzienniku" opiera się na relacjach "w większości osób pochodzących z komitetu wyborczego LiD".

***

Korwin-Mikke pisze o wydarzeniu na swym blogu:

"Teraz o wczorajszym incydencie, o którym mi doniesiono - w programie p.Jana Pospieszalskiego. P.Manueli Gretkowskiej z Partii Ekshibicjonistek chodziło na pewno o to, że we Wrześni moje przemówienia przerywał - a właściwie: zagadywał jednym potokiem słów - jakiś patafian z LiD-u. W pewnym momencie zaczął wrzeszczeć, że chcę wyrzucić ze szkół niepełnosprawne dzieci. Odparłem na to, że to bzdura - nie chcę tylko, by pod przymusem "integrowano" dzieci tych rodziców, którzy sobie tego nie życzą. Zacząłem nawet (...) wyjaśniać: dlaczego. Na co podleciała jakaś narwana Partyjna Kobieta i zaczęła mnie ciągnąc do stoiska Partii Ekshibicjonistek żądając, bym podszedł do ich namiotu i powiedział to w oczy jej córce, siedzącej na wózku inwalidzkim. Poszedłem. Powiedziałem. Była to miła panienka, bardzo inteligentna na oko - gdy jednak zadałem jej pytanie, czy chodzi na WF (odparła twierdząco) i zacząłem pytać, jak może np. grać w piłkę ze zdrowymi dziećmi, matka zaczęła wrzeszczeć, że nie pozwala mi zarażać jej dziecka faszystowskimi ideami i mam sobie iść precz. Mała była najwyraźniej rozczarowana, bo chciała podyskutować - ale, cóż: decyzja matki jest dla nas, konserwatystów, obowiązująca" - pisze polityk UPR.

Giertych zapowiedział na konferencji prasowej po godzinie 10., że zostanie złożony pozew wobec "Dziennika", który napisał o wydarzeniach we Wrześni w czasie prawyborów.

Przeczytaj o wydarzeniach we Wrześni na blogu Janusza Korwina-Mikke.

 

Ten blog powstał, aby informować, a przy okazji wyrażać subiektywne odczucia autora na temat ostatniego miesiąca kampanii wyborczej 2007.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka