slej slej
198
BLOG

Wektor prędkości kątowej i przyspieszenia kątowego. Założenia, tezy, dowody.

slej slej Nauka Obserwuj temat Obserwuj notkę 1

      Po pięciu latach studiowania mechaniki obrotu ciał sztywnych obecnie spisuje wyniki i konkluzje moich badań. Już raz spisałem moje konkluzje ale bardziej w sposób opisowy, tym razem skupiam się na spisywaniu moich wyliczeń i dowodzeniu ich prawdziwości skracając do minimum moje opisy.

     Jak się okazało spisanie założeń, tez i dowodów dla własność iloczynu wektorowego, wektora prędkości kątowej i wektora przyspieszenia kątowego zajęło mi 24 strony plus 24 strony slajdów które wizualizują równania matematyczne i to pomijając dowodzenie własności które są powszechnie opisane w książkach. Wielu Fizyków niesprawiedliwie zarzuca mi lenistwo i niezrozumienie zagadnienia a niniejszy załącznik pokazuje ogrom pracy jaką włożyłem aby temat dokładnie poznać. Ogromna większość zapisanych w nim tez i dowodów są wynikiem mojej pracy, gdyż odpowiedzi nie znajdziecie w ogólnie dostępnych książkach z mechaniki gdzie te odpowiedzi powinny być i musiałem je znaleźć sam.

     Niniejszy link zawiera jedynie dwa załączniki z tezami i dowodami które być może częściowo są znane osobą wyspecjalizowanym w tym temacie ale których w ogólnych podręcznikach do mechaniki nie znajdziecie. Po za tym znajdują się tam dowody własności tych wektorów które śmiem twierdzić nikt przede mną nie dostrzegł i które nie są znane współczesnej nauce.

     Publikuje ten fragment gdyż nie mam doświadczenia w dowodzeniu twierdzeń matematycznych i za pewne będą błędy w zapisie, mając nadzieje że ktoś poświęci trochę czasu aby sprawdzić te dowody i wskazać błędy lub udowodnić fałszywość moich twierdzeń co oczywiście też może się zdarzyć.

https://megawrzuta.pl/download/ccef8ba5a1dc3c5fad4629cfbc5c1b26.html


Jeżeli masz pytania, chciałbyś przedyskutować któryś dowód lub widzisz jakieś błędy to po prostu napisz.



slej
O mnie slej

Wiem że nic nie wiem a to już coś

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie