slej slej
216
BLOG

Rachunki, wyliczenia, wykresy do dyskusji o zmianie wektora momentu pędu.

slej slej Nauka Obserwuj temat Obserwuj notkę 9

    Myślałem że będzie łatwiej ale elipsa okazuje się bardziej skomplikowana niż oczekiwałem. Musiałem przeprosić się z kalkulatorem (zawsze liczę ręcznie) i w końcu nauczyć się chociaż trochę nim obsługiwać. Nadal tam gdzie będzie to możliwe chce liczyć ręcznie ale liczenie rachunków które pokaże poniżej to już sadyzm.

     To że nie udało mi się wyliczyć wszystkiego co szukałem pokazuje że wciąż są pytania na które nie umiem odpowiedzieć ale kroczek po kroczku mam zamiar znaleźć wszystkie odpowiedzi, nawet jak zajmie mi to następne pięć lat:). Część przedstawionych wyliczeń już było w poprzednich notkach ale znalazłem prostsze postacie tych wzorów i notkę ta traktuje jako uporządkowanie moich notatek. Będzie to ściąga na przyszłość.

     Poniższe wyliczenia dotyczą ruchu obiektu który nie występuje w naturze dlatego też wiele wyników często są abstrakcyjne. Cel tych rachunków to zrozumienie poszczególnych zależności tak aby zrozumieć każdy możliwy ruch, nawet jeżeli dany ruch jest bardzo mało prawdopodobny do zaobserwowania. W miarę poznawania tajników tego ruchu będę modyfikował wektory tak aby uzyskać bardziej realny ruch po orbicie eliptycznej.

image

image

image

image

Wykresy Momentu pędu, Momentu siły, prędkości kątowej i przyspieszenia kątowego pokazują wartość współrzędnej na osi Z

image

image

image

slej
O mnie slej

Wiem że nic nie wiem a to już coś

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie