slej slej
650
BLOG

Szczegóły wektorów prędkości i przyspieszenia dla ruchu po orbicie eliptycznej.

slej slej Nauka Obserwuj temat Obserwuj notkę 44

    Ponieważ pojawiły się sugestie że być może moje interpretacje wektorów prędkości jak i przyspieszenia są inne aniżeli ich interpretacje z podręcznikach, to postanowiłem bardziej szczegółowo je rozpisać aby łatwiej było wskazać ewentualne rozbieżności.

W poprzedniej notce umieściłem animacje z mojej symulacji



Można ją opisać za pomocą następującego schematu

image

Teraz opisze jak liczyłem wartości poszczególnych wektorów

image

Aby teraz wyliczyć pełny wektor przyspieszenia stycznego można użyć własności podobieństwa trójkątów

image



slej
O mnie slej

Wiem że nic nie wiem a to już coś

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie