rk1 rk1
1364
BLOG

O tym, jak to esbecka kosa trafiła na akowski kamień

rk1 rk1 Polityka Obserwuj notkę 62


o tym,
jak to esbecka kosa trafiła na akowski kamień,
czyli krótka przypowiastka o antycypacji.


antycypować - trudny wyraz, rzadko spotykany:
1. «przewidywać, wyprzedzać to, co ma nastąpić»
2.  filoz. «przyjmować jakiś pogląd z góry, bez dowodzenia»
https://sjp.pwn.pl/sjp/antycypowac;2440634.html



.. pisałem, kreśliłem, wyrzucałem do kosza zmięte kartki i pisałem od nowa,
- ale zawsze czegoś brakowało i coś było nie tak.
Aż przypomniałem sobie notkę sprzed lat.

To było dawno temu, ale wyszło niedawno. Okazuje się, że jednemu Niezawisłemu
potomkowi bohatera AK paskudna SB składała nieprzystojne propozycje [1]:

"A teraz wyjaśniam, co następuje: Zakwalifikowanie mnie przez SB do kategorii „kandydat na tajnego współpracownika” absolutnie mnie nie dziwi, ponieważ od roku 1971 aż do upadku komuny byłem bezskutecznie, powtarzam BEZSKUTECZNIE, przez kilkanaście lat rozpracowywany i inwigilowany przez komunistyczne służby celem nakłonienia mnie do współpracy z czerwonymi, której nigdy, powtarzam NIGDY nie podjąłem, - co można sprawdzić. Komunistyczne służby chciały mnie pozyskać, ponieważ tak się złożyło, że w latach siedemdziesiątych poznałem osobiście i zaprzyjaźniłem się z wieloma dyplomatami zachodnimi urzędującymi wtenczas na placówkach w Warszawie, co bez większej przesady dla służb wtedy znaczyło mniej więcej tyle, jakbym dziś znał wszystkich w US Secret Servece, a więc byłem dla ówczesnych służb nie byle, jaką gratką. "


A teraz o antycypacji:

Otóż ta SB, wicie-rozumicie antycypowała: od 1971 Niezawisły był tak bezcennym nabytkiem dla SB, że już w 1968 założyli mu teczkę [2] i wcisnęli pierwszy paszport - tacy to byli przebiegli antycypanci. A potem te dalsze umizgi, podstępy und zanęty, paszporciki.. a On nic!

Bo antycypacja czasami zawodzi. 
Dowód powyżej: esbecka kosa trafiła na akowski kamień.

Dopiero po 15 latach, w 83' SB zrezygnowała z nadziei na pozyskanie Kandydata.
Niezawisły okazał sie Zorrem (jak Bolek: wyprowadził całe SB w pole)
No i wieloletnia esbecka inwestycja okazała się totalnie chybiona :(

SB odpuściła, ale nie zapomniała. Bo SB mściwa jest i nigdy tego afrontu nie wybaczyła niezawisłemu potomkowi AKowca. Zemściła się na nim zza grobu: dane świadczące o heroicznej niezawisłości zamiast umieścić w "katalogu osób rozpracowywanych", wcisnęła do przegródki "kapucha".


Tak było.


I dlatego uważam, że nikt nie powinien mieć wątpliwości,
gdy będzie się mierzyć przed pytaniem serwowanym przez Niezawisłego :
„Kandydat na TW” - Dyshonor, czy powód do chwały?
A jakby jednak nadal miał jakieś wątpliwości,
niech się skonsultuje z wiadomym noblistom.   



Literatura faktu:

[1] https://www.salon24.pl/u/salonowcy/765673,kandydat-na-tw-dyshonor-czy-powod-do-chwaly

[2] https://inwentarz.ipn.gov.pl/showDetails?id=1981176&q=pasierbiewicz&page=1&url=



------------------------

PS.

Cytując chwalebnego Kandydata na TW:

== @Jan Wieczorny napisał w komentarzu, że autor blogu Krzysztof
Pasierbiewicz figuruje w właśnie odtajnionych archiwach zbioru
zastrzeżonego IPN, jako „kandydat na tajnego współpracownika”
==

w właśnie..
W którym to roku odtajniono archiwa zbioru zastrzeżonego IPN,
kto jest temu winien i kiedy to Niezawisłemu spadły pisoskie
łuski z oczu?


Odpowiedź: "Zgodnie z nowelizacją ustawy o Instytucie Pamięci Narodowej
z 2016 r., tzw. „zbiór zastrzeżony” przestał istnieć 17 czerwca 2017 r."


.. a chwile później nastąpiło cudowne przemienienie Echo24
z ortodoksyjnego blogera arcypisoskiego w blogera arcyniezawisłego
niezmiennie oddanego prawdzie und so waiter..

.. takie to przypadki chodzą po blogerach oddających się temu i owemu
i goszczących zupełnie przypadkowo w zbiorach zastrzeżonych.





----------------------------

PPS.

Być jak Stary (d. tyż Stary) - zawsze tego pragnąłem..

I od teraz jestem. Marzenie się ziściło:  Amnestia!  Tadam! :))) 

Zgodnie z postulatami zgłaszanymi przez blogerów deMOkratycznych
tzw. "zbiór JF&P" przestał istnieć 12 maja 2020 r.

A zacne to było towarzystwo internowanych/represjonowanych:


image


Nie masz zablokowanych użytkowników
- Ano nie mam. Ronię łzę rzęsistą..

Ale głowa do góry: "wyrzucają, znaczy będą przyjmować"..
Nowy nabór od 13.05.2020. Serdecznie zapraszam :)




-







rk1
O mnie rk1

https://rk1s24.wordpress.com/ ------ to już historia. blog nieaktywny

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka