rk1 rk1
1222
BLOG

Przygoda Xiężnej z przyjacielem od teczek

rk1 rk1 Polityka Obserwuj notkę 58

 

Ponieważ wg. naszej zacnej Xiężnej jakiś Тимур и его команда, a już na pewno admin Sowiniec, usuwa komentarze naszej zacnej Xiężnej, postanowiłem naszej zacnej Xiężnej pomóc i ocalić co cenniejsze świadectwa.

Może tu, do mojego pamiętniczka, długie, cenzorskie łapska Sowińca nie sięgną... niestety, nie mogę tego zagwarantować. Przeca nigdy nie wiadomo jak się pomieniony zachowa, skoro uporał się już ze swoją legitymacją PZPR, starannie ją przeżuwszy, połknąwszy i popiwszy - na co wskazują liczne znaki na niebie, ziemi, psie Fafiku oraz xiężnej Xiężnej.

Oto jeden z komentarzy zarchiwizowanych dla potomnych.
Świadectwo. Świadectwo tego-i-owego.
Niech świadczy.

 

 

@CAR.MEL 23.02 19:54

Autor przytoczonego przez Pana komentarza ma rację.

Palono śmiecie, a dokumenty zabierano do domu w charakterze polisy ubezpieczniowej albo źródła szantażu/zarobkowania.

Niedługo po 89' spotkałam pod Domem Braci Jabłkowskich kolegę z pierwszych studiów. Bardzo się na mój widok ucieszył, zaczął wypytywać, jak przetrwałam stan wojenny itp.
No to mu pobieżnie naszkicowałam moje rozliczne przygody, a on na to, że w takim razie ma dla mnie prezent-niespodziankę, tylko muszę chwilę zaczekać.
Przebiegł na drugą stronę jezdni i znikł w jednej z bram ulicy Brackiej.
Po paru minutach wrócił i wręczył mi... moją teczkę osobową ze stemplem, w której były kopie raportów z obserwacji zewnętrznej, z podsłuchu mojego telefonu i perlustracji mojej poczty w roku 1985.
Na pytanie, skąd to wytrzasnął, odparł krótko, że naprzeciwko mieści się taka mała firemka, co prowadzi archiwizację i przechowywanie dokumentacji wszelakiej, a szef to jego kuzyn.

Kilka razy w labiryncie podwórek za tą bramą przemierzyłam wszystkie piętra, szukając jakiejś wskazówki, żeby znaleźć tę "firemkę", ale było tego mrowie a mrowie, nazwy miały od Sasa do Lasa - a to "Pingwin Pik-Pok", to znów "Absolwent" czy Dobry Czyn", że w końcu zrezygnowałam, a kolega wkrótce - jak się dowiedziałam przypadkiem - wyjechał na drugi koniec świata.
A teczkę mam do dziś.

Sądzę, że nie była to jedyna taka firemka - ani w Warszawie, ani w Polsce.
 
XIĘŻNA01:14
03753
 
 
 
-
rk1
O mnie rk1

https://rk1s24.wordpress.com/ ------ to już historia. blog nieaktywny

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka