Strajk nauczycieli / Sonda Online
Strajk nauczycieli / Sonda Online
sonda.online sonda.online
289
BLOG

Strajk nauczycieli - Podsumowanie sondażu z pierwszych 4 dni

sonda.online sonda.online Społeczeństwo Obserwuj notkę 0

Po 4 dniach strajku zakończyliśmy naszą sondę. O powodach wstrzymania, a następnie ostatecznej decyzji zakończenia sondażu napisałem TUTAJ.

Wyniki

Czy popierasz trwający strajk nauczycieli zorganizowany przez ZNP i FZZ?

  • Nie: 1547 głosy (47%)
  • Tak: 1517 głosów ( 46%)
  • Tak, ale nie podczas egzaminów szkolnych: 106 głosów (3%)
  • Raczej nie: 77 głosów (2%)
  • Raczej tak: 22 głosy (1%)
  • Trudno powiedzieć: 14 głosów
  • Nie interesuje mnie to: 9 głosów

Oddanych głosów: 1883. Odsłon: 4452.
Sonda prowadzona była w dniach od 8 do 11 kwietnia 2019.

Strona sondażu: sonda.online/strajk-nauczycieli-2019

Rozbieżności sondaży

Wyniki naszej sondy odbiegają dosyć znacznie od tych, które przeprowadził Kantar, na zlecenie Gazety Wyborczej. Oczywiście nasza sonda nie przebiła się do szerszej świadomości publicznej. Media, nawet te prawicowe, cytowały sondaż Kantaru, choć był on znacznie bardziej niekorzystny dla strony rządowej. Jakby nie było był to sodnaż renomowanego instytutu badawczego. Nie wiem w jakiej metodologii, sondaż został przeprowadzony, ponieważ nie jestem płatnym czytelnikiem gazeta.pl i po prostu nie doczytałem. Znajmy jednak umiar i nie gryźmy się z koniem. Wszystko w swoim czasie. Więcej o rozbnieżności w sondażach, napisałem TUTAJ.

Metodologia

Strona naszego sondażu była reklamowana płatnie poprzez Google Ads na terenie Polski w dniach 8 i 10 kwietnia. Reklama skierowana była do wszystkich grup wiekowych, niezależnie od płci, zawodu, itd. Z kampanii wyłaczeni zostali fani gier i konsol, ograiczyłem tez wyświetlanie na You Tube i aplikacjach. Łączny koszt poniesionej kampanii wyniósł 248.45 GBP, czyli ok. 1250 zł. Stosunkowo znaczny wkład w głosowanie wnieśli użytkownicy Salonu24, których nieco większy odsetek głosował przeciw strajkowi. Trzeba jednak zwrócic uwagę, że reklamy Google pojawiały się głównie w mediach sprzyjających strajkującym, więc trudno jest mówić o jakimkolwiek wypaczeniu grupy badawczej przez uczestników Salonu. Jeśli zaistniała jakaś nadprezentacja, to raczej od strony zwolenników strajku, właśnie poprzez media głównego nurtu, czyli: Onet, Interia, Radio Zet, RMF24, itp. stamtąd otrzymaliśmy najwięcej głosów. Nie robiłbym jednak z tego wielkiego problemu. Czytelnicy wyborcza.pl i gazeta.pl nie uczestniczyli masowo w naszej sondzie, na pewno nie robili tego przez przekierowania z reklam Google. Więcej szczegółów i danych statystycznych przedstawiłem w poprzednich podsumowaniach: TUTAJ i TUTAJ. Nie będę teraz sporządzał kolejnego podsumowania, ponieważ nie były ponawiane kampanie płatnne, więc dane nie uległy istotnej zmianie.

247 głosów usuniętych

Z sondy usunąłem ostatnich 247 głosów (w zdecydowanej większości na TAK) , które pochodziły z Facebooka. Przypuszczam, że w jakieś aktywnie zaangazowanej w spór grupie (być może byli to strajkujący nauczyciele) wystosowany został apel o odpowiednie głosowanie. Sondę wstrzymałem, a głosy usunąłem. Więcej napisałem o tym TUTAJ.

Co dalej?

Nie wiem, czy będziemy powtarzać podobną sondę w najbliższych dniach. Częste powtarzanie podobnych sond nie było zaplanowane w obecnym kształcie serwisu Sonda Online. Na pewno obecna sonda nie będzie przedłużana. Zdobyte doświadczenie kazało mi jednak przeanalizować od nowa wygląd i funkcjonalność nasze serwisu. Na pewno wprowadzone zostaną pewne zmiany, inaczej będa dobierane tematy, w pewnym stopniu inaczej kategoryzowane i przeprowadzane. Najprawdopodobniej wprowadzimy też własny blog, by uczestnicy sond mogli przeczytać podobne podsumownia, które publikuje teraz, dzięki uprzejmości Salonu24. Jeszcze raz dziękuję.

Oczywiście nie zaprzestaję kontunuowania wpisów na Salonie. Będę informował pobierznie o kolejnych sondach (mam nadzieję, że zostanie to przez administrację zaakceptowane). Sondażom, które będą reklamowane znowu w Googlach (będą na pewno) poświęcę więcej uwagi.


Dziękuję wszystkim za uwagę i oddane głosy. Żałuję, że nie było komentarzy. Wszelkie podpowiedzi, sugestie bardzo mi pomagają.


Artur Paprotny

Sondy internetowe - sonda.online

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo