35stan 35stan
176
BLOG

Atlantic Council: "Jak radzić sobie z kryzysem wywołanym przez Kreml w Europie"

35stan 35stan Polityka Obserwuj notkę 1



image

Od czasu wirtualnego szczytu prezydenta Bidena z prezydentem Putinem 7 grudnia, Rosja zwiększyła swoją obecność wojsk na granicach Ukrainy lub w ich pobliżu. Po wywołaniu tego kryzysu Kreml zażądał gwarancji bezpieczeństwa dla Rosji, których Stany Zjednoczone i ich sojusznicy nie są w stanie zapewnić. Wygłaszała prowokacyjne oświadczenia na wysokich szczeblach, w tym dziwaczne twierdzenia, że ​​prywatni kontrahenci wojskowi z USA zamierzają przeprowadzić atak z użyciem broni chemicznej na wschodniej Ukrainie. Moskwa błędnie twierdzi, że rozszerzenie NATO stworzyło zagrożenie militarne dla Rosji; Sojusz w pełni przestrzega zobowiązań zawartych w Akcie Stanowiącym NATO-Rosja dotyczących powstrzymania się od rozmieszczania broni jądrowej lub stałego stacjonowania znacznych sił bojowych na terytorium nowych państw członkowskich, pomimo faktu, że Rosja naruszyła wiele swoich zobowiązań wynikających z Aktu Stanowiącego,


Krótko mówiąc, wydaje się, że Moskwa przygotowuje grunt do przeprowadzenia poważnego konwencjonalnego ataku na Ukrainę, mimo że Stany Zjednoczone i NATO wykazały chęć usiąść i przedyskutować obawy Kremla.


Uważamy, że Stany Zjednoczone powinny, w najściślejszej konsultacji ze swoimi sojusznikami z NATO i Ukrainą, podjąć natychmiastowe kroki, aby wpłynąć na kalkulacje kosztów i korzyści Kremla, zanim rosyjskie przywództwo zdecydują się na dalszą eskalację militarną. Oznacza to podniesienie kosztów, jakie poniosłoby rosyjskie wojsko w przypadku nowego ataku na Ukrainę, w oparciu o doskonały zestaw środków, które już przewidziała administracja Bidena: wprowadzenie sankcji karnych na Moskwę, wysłanie dużych dostaw wojskowych na Ukrainę oraz wzmocnienie NATO. przymusowa postawa na wschodnim skrzydle.


Administracja powinna kontynuować dobrą współpracę z Unią Europejską i innymi partnerami, aby zapewnić porozumienie co do elementów odpowiedzi na jakikolwiek rosyjski atak na Ukrainę, niezależnie od skali i formy eskalacji Rosji. Taka odpowiedź obejmowałaby pakiet poważnych i bolesnych sankcji, które zostałyby zastosowane natychmiast, gdyby Rosja zaatakowała Ukrainę. Najlepiej byłoby, gdyby teraz zarys tych sankcji został przekazany Moskwie, tak aby Kreml miał jasne zrozumienie skali ekonomicznego uderzenia, z którym się spotka. W szczególności Waszyngton powinien skonsultować się z Berlinem i zapewnić sobie niemiecką zgodę na uniemożliwienie uruchomienia Nord Stream 2 w przypadku rosyjskiego ataku, dając jasno do zrozumienia, że ​​w przeciwnym razie administracja nie zrezygnuje z sankcji dotyczących rurociągu.


Najważniejszą rzeczą, jaką może teraz zrobić Zachód, jest wzmocnienie odstraszającej siły ukraińskich sił zbrojnych poprzez zapewnienie pomocy wojskowej i sprzętu w trybie przyspieszonym. Dla Kremla wielka inwazja na Ukrainę działa tylko wtedy, gdy siły rosyjskie są w stanie przejąć i utrzymać terytorium Ukrainy bez ponoszenia znacznych i stałych ofiar. Kraje zachodnie powinny już teraz działać na rzecz wyposażenia ukraińskich jednostek wojskowych i obrony terytorialnej w dodatkowe zdolności, które mogą nałożyć takie koszty.


Zachodni urzędnicy wojskowi powinni pilnie skonsultować się ze swoimi ukraińskimi odpowiednikami, jakiej pomocy i sprzętu potrzebuje ukraińskie wojsko, i mogliby najszybciej zintegrować się z jej operacjami, aby wzmocnić swoją siłę obronną. Pomoc taka może obejmować dodatkowe przeciwpancerne pociski rakietowe Javelin i przeciwbateryjne systemy radarowe Q36, a także pociski przeciwlotnicze Stinger i inne. Administracja Bidena powinna również zachęcać sojuszników NATO do robienia więcej w celu wzmocnienia zdolności obronnych Ukrainy, dając jasno do zrozumienia, że ​​cały Sojusz NATO jest jednomyślny w przeciwstawianiu się rosyjskiej agresji.


Uważamy, że NATO powinno działać już teraz, aby rozpocząć wzmacnianie swojej obecności wojskowej na wschodniej flance i komunikować Moskwie, że eskalacja Rosji przyniesie znaczną liczbę sił amerykańskich i sojuszniczych oraz stałą obecność w państwach bałtyckich i regionie Morza Czarnego. NATO powinno również zasygnalizować Moskwie, że wszelkie dodatkowe rozmieszczenia mogą zostać ponownie rozważone, jeśli/kiedy obecny kryzys ustąpi.


Zachód powinien również poszerzyć swoją polityczną kontrofensywę, aby odzyskać inicjatywę od Moskwy, która próbuje użyć groźby użycia siły, by zastraszyć Ukrainę, Europę i Stany Zjednoczone, by zgodziły się na jej żądania, z których wiele jest wyraźnie nieuzasadnionych i nie do zaakceptowania. Administracja Bidena powinna zabiegać o oświadczenie Grupy Siedmiu (G7) na szczeblu szefów państw potępiających groźbę Moskwy szerzej zakrojoną wojną przeciwko Ukrainie oraz współpracować z sojusznikami i partnerami w celu wykorzystania innych forów, w tym Organizacji Bezpieczeństwa i Współpracy w Europie i być może ONZ, aby podkreślić niedopuszczalność rosyjskich działań wojskowych i gróźb przymusu.


Administracja Bidena powinna konsultować się z NATO, Unią Europejską, Ukrainą i kluczowymi sojusznikami, takimi jak Polska, w sprawie szeroko zakrojonych przygotowań do radzenia sobie z kryzysem humanitarnym, jaki wywołałaby poważna rosyjska inwazja.


Wreszcie, Stany Zjednoczone i ich sojusznicy powinni nadal jasno wyrażać swoją gotowość do dialogu z Rosją, aby uwzględnić obawy NATO i innych stron dotyczące rosyjskich działań wojskowych i innych agresywnych działań. Wskazują, że niektóre elementy proponowanego przez Rosję traktatu USA-Rosja oraz NATO-Rosja mogą stanowić podstawę do dyskusji i ewentualnych negocjacji. Stany Zjednoczone i NATO powinny wyjaśnić Kremlowi, że muszą złagodzić groźną sytuację militarną wokół Ukrainy, zanim będą mogły odbyć się jakiekolwiek merytoryczne negocjacje, a wszelkie negocjacje muszą obejmować wszystkie strony, których interesy bezpieczeństwa zostaną naruszone. Tych kwestii nie da się po prostu rozwiązać w dwustronnym kanale amerykańsko-rosyjskim. Ponadto wszelkie negocjacje powinny być zgodne z zasadami uzgodnionymi przez wszystkich członków NATO, Rosję i Ukrainę,


podpisany,


dr Stephen Blank


Starszy gość


Instytut Badań Polityki Zagranicznej


Generał Philip Breedlove , USAF w stanie spoczynku.


17 th Naczelnego Dowódcy Europa


Distinguished Professor, Sam Nunn School, Georgia Institute of Technology


Iana Brzezińskiego


Były zastępca asystenta sekretarza obrony ds. Europy i polityki NATO


Starszy gość


Rada Atlantycka


Debra Cagan


Były urzędnik Departamentu Stanu i Obrony USA


Zasłużony stypendysta ds. energii


Transatlantycka Sieć Przywództwa


Generał Wesley K. Clark


Armia USA (w stanie spoczynku)


12. Naczelny Dowódca Sił Sojuszniczych w Europie


Senior Fellow, UCLA Burkle Center


Dr Larry Diamond


Senior Fellow, Hoover Institution


Mosbacher Senior Fellow in Global Democracy


Instytut Studiów Międzynarodowych Freeman Spogli


Uniwersytet Stanford


Ambasador Paula Dobriansky


Były podsekretarz stanu ds. globalnych


Wiceprzewodniczący, Centrum Scowcroft ds. Strategii i Bezpieczeństwa


Rada Atlantycka


Senior Fellow, Harvard University Belfer Center


dr Evelyn Farkas


Były zastępca asystenta sekretarza obrony Rosji, Ukrainy i Eurazji


Ambasador Daniel Fried


Były zastępca sekretarza stanu ds. Europy i ambasador USA w Polsce


Weiser Family Distinguished Fellow


Rada Atlantycka


Dr Francis Fukuyama


Olivier Nomellini Senior Fellow


Centrum Demokracji, Rozwoju i Praworządności


Dyrektor, Ford Dorsey Masters in International Policy


Instytut Studiów Międzynarodowych Freeman Spogli


Uniwersytet Stanford


Melinda Haring


Zastępca Dyrektora, Eurasia Center


Rada Atlantycka


John E. Herbst


Były ambasador USA na Ukrainie i Uzbekistanie


Starszy Dyrektor, Eurasia Center


Rada Atlantycka


Generał porucznik (w stanie spoczynku) Ben Hodges


Były dowódca armii amerykańskiej w Europie


Dr Donald N. Jensen


Dyrektor, Rosja i Stabilność Strategiczna


Instytut Pokoju Stanów Zjednoczonych


Andrea Kendall-Taylor


Centrum Nowego Amerykańskiego Bezpieczeństwa


Ambasador John Kornblum


Były ambasador USA w Niemczech


Starszy Doradca (nierezydent), Program Europa, Rosja i Eurazja


Centrum Strategicznych Studiów Międzynarodowych


Ambasador Michael McFaul


Były ambasador USA w Rosji


Dyrektor, Freeman Spogli Institute for International Studies


Uniwersytet Stanford


Ambasador Steven Pifer


Były ambasador USA na Ukrainie


stypendysta Williana Perry'ego


Uniwersytet Stanford


Herman Pirchner, Jr.


Prezydent


Amerykańska Rada Polityki Zagranicznej


Jan Sipher


Były oficer i szef placówki, Tajna Służba CIA


Nierezydent Senior Fellow, Eurasia Center


Rada Atlantycka


Strobe Talbott


Były zastępca sekretarza stanu


Zasłużony Kolega


Instytucja Brookings


Ambasador William Taylor


Były ambasador USA na Ukrainie


Wiceprezes ds. Strategicznej Stabilności i Bezpieczeństwa


Instytut Pokoju Stanów Zjednoczonych


Ambasador Alexander Vershbow


Były ambasador USA w Rosji


Były zastępca sekretarza generalnego NATO


Distinguished Fellow, Scowcroft Center for Strategy and Security, Eurasia Center


Rada Atlantycka


Ambasador Kurt Volker


Były ambasador USA przy NATO i specjalny przedstawiciel USA ds. negocjacji z Ukrainą


Zasłużony Kolega


Centrum Analiz Polityki Europejskiej


https://www.atlanticcouncil.org/blogs/ukrainealert/how-to-deal-with-the-kremlin-created-crisis-in-europe/

35stan
O mnie 35stan

Nie znoszę kłamstwa, obłudy, relatywizmu moralnego i bezczelności w ich prezentacji. Preferuję rozmowę merytoryczną, opartą na faktach i uprawdopodobnionych poszlakach, analizy oparte na kojarzeniu różnych informacji i faktów w logiczny ciąg zdarzeń. Wyznaję pogląd, iż w polityce nie należy liczyć na przyjaźń, tylko na wspólne interesy, które najlepiej gwarantują dobrą współpracę, że partnerowi można zaufać, jeśli ma się możliwość kontroli jego działań.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka