Pinopa Pinopa
384
BLOG

Wiem z doświadczenia - Idea WKN -

Pinopa Pinopa Nauka Obserwuj temat Obserwuj notkę 3

 

 List otwarty do Dyrektorów techników i liceów

Szanowni Państwo, niniejszy list i zawartą w nim prośbę - propozycję - ideę WKN (wszyscy kształtujemy naukę) - kieruję przede wszystkim do Dyrektorów tych liceów i techników, które w Ogólnopolskim Rankingu Liceów Ogólnokształcących 2013 oraz w Ogólnopolskim Rankingu Techników 2013 zajęły czołowe miejsca i nazwy tych szkół zostały przedstawione na internetowych stronach http://www.perspektywy.pl/portal/index.php?option=com_content&view=article&id=452:ogolnopolski-ranking-liceow-ogolnoksztalcacych-2013&catid=56:tabele&Itemid=204http://www.perspektywy.pl/portal/index.php?option=com_content&view=article&id=459:ogolnopolski-rankingtechnikow-2013&Itemid=208&page=1. Ale kieruję ten list również do Dyrektorów wszystkich innych szkół ponadgimnazjalnych. W dziele krzewienie idei WKN mogą brać udział wszystkie polskie szkoły średnie, niezależnie od miejsca, jakie zajmują w Rankingach 2013.
Kieruję ten list także do innych osób, które z racji pełnionej przez siebie funkcji w szkołach, jak np. funkcji sekretarki bądź administratora internetowych stron, przyjmują internetową pocztę - proszę Was, gdy otrzymacie ten list, przekażcie go Dyrektorowi Waszej Szkoły.
Niniejszy list umieszczam na stronie u http://www.pinopa.republika.pl/Idea_WKN.html, więc każdy uczeń szkoły średniej, który odwiedzi tę stronę, może przyczynić się do tego, aby idea WKN zadziałała w jego szkole, oczywiście, jeśli ona jeszcze nie jest tam realizowana. Uczeń może postarać się, aby ten list dotarł do Dyrekcji szkoły.

Idea WKN - tu powtórzę, że akronim pochodzi od słów "wszyscy kształtujemy naukę" - polega na tym, aby w każdej szkole średniej na jej internetowej stronie umieścić jeden link, pod którym znajdowałyby się materiały sprzyjające intelektualnemu rozwojowi przyszłych badaczy przyrody. Proponuję więc, aby na internetowej stronie szkoły umieścić link-tytuł: "Wiem z doświadczenia". Pod tym linkiem można byłoby znaleźć niniejszy list otwarty oraz propozycję wykonania kilku bardzo prostych doświadczeń fizycznych. Te doświadczenia uczniowie mogliby wykonywać samodzielnie bądź pod kierunkiem swoich nauczycieli fizyki, aby potem zastanawiać się nad ich wynikami i próbować odkrywać nowe relacje między tymi wynikami i znanymi fizycznymi prawami, zasadami, teoriami. Takie doświadczenia mogą stać się początkiem nowych przemyśleń i nowych naukowych odkryć w przyszłości. Niektórzy dzisiejsi uczniowie zostaną w przyszłości fizykami, którzy będą nadawać fizyce nowy kształt. Dla rozwoju tej dziedziny wiedzy będzie zatem korzystne, gdy fizycy będą przygotowani na to, że naukowe treści mogą zmieniać się i że to oni mogą te treści zmieniać i coraz bardziej je doskonalić.

Istnieje kilka bardzo prostych doświadczeń fizycznych, które można wykonać i do tego nie jest potrzebne kosztowne oprzyrządowanie. Na przykład, jedno z takich doświadczeń polega na badaniu asymetrycznego charakteru oddziaływania ze sobą dwóch jednakowych magnesów. Jest wielu zawodowych fizyków, którzy nigdy nie słyszeli o takim doświadczeniu i nie znają efektu, który przejawia się w taki sposób, że oddziaływanie miedzy magnesami w postaci odpychania i przyciągania, przy tej samej odległości miedzy  nimi i przy odpowiednim usytuowaniu magnetycznych biegunów względem siebie, nie jest jednakowe. Opis tego doświadczenia można znaleźć na stronach http://nasa_ktp.republika.pl/Magnesy_i_fizyka.html i http://swobodna.energia.salon24.pl/556666,dwustuletnie-oszustwo-w-teoretycznej-fizyce (także na http://pinopa.republika.pl/Dwustuletnie_oszustwo.html. Doświadczenie zostało wykonane przez fizyka-teoretyka - samouka i każdy może to doświadczenie łatwo powtórzyć. Zupełnie odrębną sprawą są wnioski, jakie można wyciągnąć na bazie tego doświadczenia. Między innymi, można przypuszczać, że w świecie fizyków panuje milczenie na temat powyższej asymetrii oddziaływania magnesów, bo istniejące teorie fizyczne nie nadają się do tego, aby tę asymetrię wyjaśniać. Potrzebna jest nowa, inna teoria, która kiedyś w przyszłości zostanie opracowana.

Opis oprzyrządowania, które nadaje się do bardziej dokładnego badania asymetrii oddziaływania magnesów, można znaleźć w pliku http://www.pinopa.republika.pl/Cztery_doswiadczenia.zip. W tym pliku są przedstawione jeszcze trzy inne doświadczenia fizyczne, w których występują takie nie znane zjawiska fizyczne, jak: 1) oddziaływanie magnesu z ładunkiem elektrostatycznym, 2) magnetyczne złudzenia podczas oddziaływania dwóch ramek z elektrycznym prądem stałym, 3) zmiany ugięcia promienia laserowego podczas dobowego ruchu Ziemi. Opisy tych doświadczeń znajdują się także na stronach: ad1) - http://swobodna.energia.salon24.pl/286981,elektrostatyczny-wplyw-na-magnes (także na http://pinopa.republika.pl/Uni_El_stat-magnes.html), ad2) - http://swobodna.energia.salon24.pl/464475,magnetyczne-oszustwo (także na http://nasa_ktp.republika.pl/Magnet_oszustwo.html), ad3 - http://swobodna.energia.salon24.pl/267739,fizykom-doswiadczenia-anatolija-dowzenki (także na http://www.pinopa.republika.pl/Dovzhenko_fizykom.html).

Oprócz wymienionych są jeszcze inne, podobnie ciekawe doświadczenia, jak wpływ magnesowania na masę, które (to doświadczenie) jest przedstawione w artykule na stronie http://swobodna.energia.salon24.pl/557805,magnesowanie-jego-wplyw-na-mase (także na  http://pinopa.republika.pl/Magnes_Masa.html), a w artykule na stronie http://swobodna.energia.salon24.pl/560799,wstyd-relatywistow-glupota-na-dloni (także na http://pinopa.republika.pl/Wstyd.html) to doświadczenie jest przedstawione pod zupełnie innym kątem widzenia. Tam wynik tego doświadczenia jest interpretowany jako dowód błędnego charakteru jednego z fundamentalnych wzorów teorii względności, czyli E=m*c^2. Ten dowód jest dodatkowo potwierdzany przez nie znane dotychczas fizyczne prawo, które zostało opisane w dwóch artykułach, w art. "Prawo znikomego działania i związane z nim zjawiska" na http://swobodna.energia.salon24.pl/562193,prawo-znikomego-dzialania-i-zwiazane-z-nim-zjawiska (także na http://pinopa.republika.pl/05_ZakonND.html) i art. "Prawo znikomego działania w akcji" na http://swobodna.energia.salon24.pl/562945,prawo-znikomego-dzialania-w-akcji (także na http://pinopa.republika.pl/PrawoZD_w_akcji.html). Tutaj przytoczę jedynie fragment pierwszego artykułu:

"Prawo znikomego działania jest elementem dynamiki - wiąże się ono i z dynamiką Newtona, i z dynamiką samoczynnego ruchu. Istota tego prawa pochodzi od grawitacyjnego prawa Galileusza i polega na tym, że efektywny wynik oddziaływania na siebie (na przykład) dwóch ciał zależy od prędkości, z jaką one poruszają się względem siebie. Prawo to przejawia się najbardziej efektywnie wówczas, gdy względne prędkości ciał są bardzo duże. Wówczas wzajemne oddziaływanie poruszających się względem siebie obiektów (tarcie, opór), prawie nie istnieje. I odwrotnie, jeśli względne prędkości obiektów są dostatecznie małe, przejawianie się tego prawa jest znikome i nie jest ono zauważalne. Bo wówczas jest dostatecznie dużo czasu, aby mogło efektywnie przejawiać się właśnie wzajemne oddziaływanie obiektów."

Napisałem tu już chyba dostatecznie dużo, aby zniechęcić niektórych Dyrektorów szkół średnich do umieszczania na internetowej stronie szkoły odnośnika o treści "Wiem z doświadczenia". Bo umieszczenie tego odnośnika na internetowej stronie szkoły może, z jednej strony, pobudzać uczniów do większego zainteresowania fizyką i naukami przyrodniczymi, a z drugiej strony, może sprowadzać na głowy Dyrektorów niezadowolenie "wpływowego establishmentu świata fizyki"*), który w rozpowszechnianiu idei WKN może dostrzegać zagrożenie dla siebie. Swoją nadzieję pokładam w tym, że większość Dyrektorów, do których dotrze niniejszy list, nie należy do strachliwych i potrafi samodzielnie ocenić, czy idea WKN potrafi wpłynąć twórczo na intelektualny potencjał uczniów ich szkoły, przyszłych polskich fizyków i fachowców z innych dziedzin nauk przyrodniczych, czy też nie potrafi. A jeśli, według ich oceny, idea WKN potrafi wpłynąć twórczo na umysły uczniów, to oni postarają się, aby ten wpływ zaistniał i aby był jak największy.

Z poważaniem, Bogdan Szenkaryk "Pinopa"
Polska, Legnica, 2014.01.19.

PS Zwracam się tutaj o pomoc do wszystkich, którzy mogą pomóc, a nie tylko do Dyrektorów szkół średnich. A pomóc może każdy, kto prowadzi internetową stronę i decyduje o tym, jak ona ma wyglądać. Bo właściciel internetowej strony bez wielkich trudności może umieścić na swojej stronie - w najbardziej widocznym miejscu - link o treści: Wiem z doświadczenia, który prowadziłby do strony http://www.pinopa.republika.pl/Idea_WKN.html, gdzie znajduje się list otwarty do Dyrektorów szkół średnich. Zatem proszę, umieszczajcie ten link na swoich internetowych stronach. Bo im więcej będzie takich linków, to, jak można przypuszczać, szybciej dojdzie do przeprowadzenia wymienionych w liście doświadczeń fizycznych w dobrze wyposażonych do tego celu fizycznych laboratoriach, szybciej takie doświadczenia zostaną fachowo opisane i zinterpretowane, wreszcie, szybciej zostaną usunięte z teoretycznej fizyki kardynalne błędy, które istnieją tam od wielu pokoleń.
Tutaj można jeszcze wspomnieć o "wpływowym establishmencie świata fizyki" (oznaczonym powyżej *), który do tej pory skutecznie blokuje wszelkie zmiany w teoretycznej fizyce. Dla nich teorie względności Einsteina oraz fizyczne prawa, które są przedstawiane w akademickich podręcznikach stały się "świętymi dogmatami". Ustanowiony system recenzowania nowych prac naukowych skutecznie chroni istniejące status quo w teoretycznej fizyce. W sprawie czterech doświadczeń fizycznych, które zostały wymienione powyżej, w grudniu 2011 roku w ramach Narodowego Centrum Badań Jądrowych były czynione starania o przyznanie grantów na wykonanie tych doświadczeń. Ale granty nie zostały przyznane, a doświadczenia w NCBJ nie zostały wykonane. Bo podobno tam takich doświadczeń bez grantów wykonać nie można.
Jak widzicie, tylko wspólna realizacja idei WKN (wszyscy kształtujemy naukę) może przyczynić się do usunięcia zastoju, jaki powstał w rozwoju teoretycznej fizyki.

Pinopa
O mnie Pinopa

Jestem wszystkim, wszędzie i zawsze. I wy wszyscy - także, tylko jeszcze o tym nie wiecie. Odkryjcie to na http://pinopa.narod.ru/Polska.html. Przekazuję prośbę od Łukasza - lukasz@lukasz.sos.pl : Bardzo proszę o 1,5 procent, Was nic nie kosztuje poza wypełnieniem dwóch pól w zeznaniach PIT, a mi ratuje życie. Proszę przekażcie ulotki swoim znajomym. Darowizny: FUNDACJA AVALON - Bezpośrednia Pomoc Niepełnosprawnym 62 1600 1286 0003 0031 8642 6001 BNP PARIBAS Fortis Bank Polska S.A. Bardzo ważny jest dopisek: SOSNA,711 (1,5%) Podatek: KRS: 0000270809 Bardzo ważny jest dopisek: SOSNA,711 PS. Jeżeli znacie firmę, która jest gotowa umieścić mój baner na swojej stronie z przekazaniem 1,5%, również proszę o kontakt. BARDZO DZIĘKUJĘ http://lukasz.sos.pl

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie