MałyJasio MałyJasio
48
BLOG

Aneks do poglądów politycznych

MałyJasio MałyJasio Polityka Obserwuj notkę 0

Zwrócono mi słuszną uwagę, że niezbyt trafnie przyjąłem założenie na którym oparłem próbę wyjaśnienia poprawności Twierdzenia I, ponieważ ludzie mają i mieli cztery razy po pięć palców.

Odpowiadam:

Można z tego wysnuć słuszny wniosek, że najpierw opanowano liczenie do 10, a może i do dwudziestu i przy okazji odkryto, że cztery razy pięć to jest dwadzieścia. Po tym odkryciu, stwierdzenie, że dwa razy dwa daje cztery stało się tak oczywiste, że jest do dzisiaj używane jako przykład najbardziej oczywistej oczywistości. Idąc dalej tym tropem można założyć, że starożytny babiloński system liczbowy wymyśliło komisyjnie trzech mędrców. A dlaczego trzech? bo policzyli swoje palce i wyszło im, że 3 x 4 x 5 = 60

Kolejna wątpliwość oczekująca na  światłą i zdecydowaną odpowiedź:

Czy pogląd „Człowiek pochodzi od małpy” jest poglądem lewicowym? Jak jest, to czy jest nieprawdziwy, niespójny, czy tylko nielogiczny?

Odpowiadam:

Ja ten pogląd wyniosłem ze szkoły realizującej program nauczania przesiąknięty komunistyczną propagandą. Do tak nabytej wiedzy należy podchodzić ostrożnie. Ale propaganda, aby była skuteczna, musi zawierać ziarenka prawdy. Może ten pogląd jest takim ziarenkiem? W takim razie był by to dobry przykład potwierdzający ryzykowną tezę, że nawet lewicowcy posiadają kilka poglądów normalnych.


MałyJasio
O mnie MałyJasio

https://www.facebook.com/aleksander.kaczorowski

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka