Sofia Jirau robi ogromną karierę, mimo ogromnej choroby.
Sofia Jirau robi ogromną karierę, mimo ogromnej choroby.

Sofia Jirau pierwszą modelką Victoria's Secret z zespołem Downa. "Marzenia się spełniają"

Redakcja Redakcja Moda i uroda Obserwuj temat Obserwuj notkę 15
Modelka z Portoryko zmaga się z zespołem Downa. To nie przeszkadza jej w modelingu i ogromnej karierze. Sofia Jirau przełamuje granice i stereotypy - została pierwszą w historii modelką Victoria's Secret chorą na zespół Downa i podbija świat.

25-letnia Sofia Jirau wzięła udział w walentynkowej sesji, promującej kolekcję bielizny Love Cloud Collection. - Pewnego dnia zamarzyłam o tym, pracowałam nad tym i dziś spełniło się moje marzenie. W końcu mogę zdradzić wam mój wielki sekret. Jestem pierwszą modelką Victoria’s Secret z zespołem Downa! - napisała swoim fanom na Instagramie. 

- Najważniejszą rzeczą w realizacji moich marzeń jest pokazanie ludziom na całym świecie, że nie ma granic, i zainspirowanie ich do walki o własne marzenia. Dlatego aby zmotywować ludzi do zerwania z narzuconymi samym sobie ograniczeniami, zawsze mówię: wewnątrz i na zewnątrz nie ma granic - motywuje innych chorych Jirau. 


Victoria's Secret określa kampanię, do której zaproszono kobietę z zespołem Downa, jako "wyjątkową", która ma na celu pokazanie różnorodności i wyjątkowości w świecie mody. Nie da się ukryć, że to także próba naprawy wizerunku, stąd organizatorzy pokazów mówią o wprowadzaniu nowych standardów w Victroria's Secret.

Kilka lat temu światowy gigant został oskarżony o to, że zbyt idealizuje wygląd kobiety w pokazach, podczas gdy kształty współczesnych dam są zupełnie inne. Były dyrektor ds. marketingu firmy powiedział kiedyś w jednym z wywiadów, że osoby plus-size i trans "nie są częścią świata fantazji marki". Później stracił stanowisko, a Victoria's Secret promowała akcję "ciałopozytywność, w której udział wzięły dziewczyny z modelami ubrań od XS po XL. W kampanii zrezygnowano też z komputerowych retuszów fałd i rozstępów na nogach kobiet. 

 

Sofia Jirau występuje na pokazach od 2019 roku. Rok później zaprezentowała się na scenie "New York Fashion Week". 

Zobacz: 


GW


Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości