Naukowcy zbadali wpływ kawy na nasze decyzje zakupowe. Efekt was nie ucieszy

Kofeina spożyta przed pójściem na zakupy sprawia, że kupujemy więcej niektórych produktów. CC0
Kofeina spożyta przed pójściem na zakupy sprawia, że kupujemy więcej niektórych produktów. CC0
Kawa to produkt bez którego jest się ciężko obyć. Jednak, jak dowiedli amerykańscy naukowcy w niektórych przypadkach warto. Mianowicie z ich opinii opublikowanej na łamach pisma „Journal of Marketing” wynika, że kofeina spożyta przed pójściem na zakupy sprawia, że kupujemy więcej niektórych produktów i wydajemy więcej pieniędzy.

Naukowcy z międzynarodowego zespołu badali wpływ kofeiny na indywidualne decyzje konsumenckie. Z ich badań wynika, że stymuluje ona aktywność zakupową. Po kawie lub napojach zawierających kofeinę kupujemy więcej niektórych produktów i wydajemy więcej pieniędzy.

Kawa "ułatwi ci" zakupy 

Efekt kofeiny jest wyraźnie silniejszy w przypadku nabywania produktów związanych z odczuwaniem przyjemności, np. świeczek zapachowych, perfum, ozdób. Zmniejsza się zaś w przypadku produktów mniej związanych z przyjemnością, a bardziej z użytecznością, jak zeszyty, przybory kuchenne czy pudełka do przechowywania.

W porównaniu z grupą kontrolną, która przez zakupami piła kawę bezkofeinową lub wodę, istotna różnica dotyczyła nabywania wyłącznie produktów „przyjemnościowych”, nie było natomiast większej różnicy w zakresie produktów praktycznych, takich jak przybory kuchenne.

Efekt kofeiny widoczny jest w przypadku osób, które codziennie wypijają dwie (lub mniej) filiżanki kawy, słabnie zaś w przypadku osób, które piją więcej kawy.

MP

Czytaj dalej:


Lubię to! Skomentuj39 Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości