AE911truth.org AE911truth.org
741
BLOG

CPK czyli geszeft Morawieckiego.

AE911truth.org AE911truth.org Transport Obserwuj temat Obserwuj notkę 47

image


ODDZIAŁYWANIE POWSTANIA  CPK  NA P.L. OKĘCIE


 


1.Porównanie p.l. Okęcie/Heathrow


 ·      obszar lotniska – podobne

·      usytuowanie na planie miasta – podobne

·      intensywność ruchu lotniczego - dużo mniejsza

·      tempo wzrostu ilości pasażerów – dużo większe

·      ilość obsługiwanych pasażerów – dużo mniejsza

·      ilość cargo - dużo mniejsza



2. Proponowany rozwój Heathrow


·       wielość koncepcji i długie dyskusje

·       wybór wariantu ekstensywnego rozwoju - budowa 3-go pasa

·       uwzględnienie opinii biznesu i linii lotniczych


3. Proponowany rozwój – budowa CPK „od zera”.


·      brak dostępnych analiz

·      niezrozumiały pośpiech przy forsowaniu koncepcji

·      finansowanie budowy CPK przez zewnętrzny kapitał

·      nastawienie na klientów „wschodnich”(Białoruś, Ukraina,Słowacja, Czechy, kraje bałtyckie).

·      uzależnienie od transportu kolejowego – nieistniejącego.

·      przewidywany rozwój miasta wokół CPK


4. Centralny Port Komunikacyjny – ZA:


·      swoboda projektowania

·      możliwość rozbudowy

·      konkurencyjność przez pracę 24/7

·      spodziewane zyski ekonomiczne

·      lokalny rozwój

·      możliwość zapewnienia bezpieczeństwa militarnego – skuteczna obrona plot. i oddalenie od strategicznego celu (Warszawa).


5. Centralny Port Komunikacyjny – PRZECIW:

·    
oddalenie od aglomeracji

·      negatywny wpływ na lotnisko Łódź

·      nierealne skomunikowanie kolejowe z resztą kraju

·      oddalenie od spodziewanych klientów wschodnich

·      zmniejszenie zysków z CPK(współwłasność) i samodzielne poniesienie kosztów budowy poł. kolejowych, z budżetu.

·      konieczność ingerencji w nowo wybudowane połączenia kolejowe i drogowe

·      oddalenie od jedynego węzła drogowego płc/pł – wsch/zach

·      likwidacja PL. OKĘCIE


6. Zastrzeżenia


- Niezrozumiała rezygnacja z możliwości swobodnego i taniego podwojenia przepustowości Okęcia.

- Rezygnacja z nowo wybudowanych poł. Okęcia z miastem i krajem, a także linii kolejowej znajdującej się 100 m od ogrodzenia lotniska

- Niejasne i sprzeczne przeznaczenie terenu po porcie Okęcie - wojskowe/mieszkaniowe


7. Odległości największych lotnisk Europy od centrum miasta:


45 km - Centralny Port Komunikacyjny

8 km - Okęcie

8 km - Kopenhaga-Kastrup

12 km - Frankfurt

13 km - Madryt

13 km - Zurych

15 km - Kolonia/Bonn

18 km - Berlin Brandenburg

18 km - Amsterdam-Schiphol

20 km - Helsinki

23 km - Paryż (dużo bliżej Orly)

24 km - Heathrow

28 km - Monachium

Średnia odległość 17 km.

Oczywiście trzeba pamiętać o powierzchni miast - np. Okęcie jest na granicy obszaru miasta.


http://www.tvpparlament.pl/retransmisje-vod/inne/konferencja-prasowa-pelnomocnika-rzadu-ds-cpk-mikolaja-wilda/34089762

http://www.rdc.pl/informacje/pierwsza-lopata-pod-budowe-cpk-na-stulecie-niepodleglosci-jakubiak-to-byloby-to-cos-symbolicznego-posluchaj/

https://en.wikipedia.org/wiki/London_Heathrow_Airport#Passenger

https://pl.wikipedia.org/wiki/Lotnisko_Chopina_w_Warszawie

https://en.wikipedia.org/wiki/Thames_Hub_integrated_infrastructure_vision

https://en.wikipedia.org/wiki/Heathrow_third_runway

https://www.gov.uk/government/publications/airports-commission-interim-report

https://www.theguardian.com/business/2015/oct/23/areas-near-heathrow-suffer-more-noise-despite-claims-of-quieter-planes


Okęcie w 1945 roku.

image

image

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/3c/Qantas_b747_over_houses_arp.jpg

Zdjęcie powyżej dla zwolenników ciszy na Okęciu. Nad tymi domami przelatuje 70 mln. pasażerów, a nie 14 jak na Okęciu, więc hałas jakby większy jest w UK.


Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka