AE911truth.org AE911truth.org
1063
BLOG

CPK Biała Podlaska, czyli polski Hong-Kong.

AE911truth.org AE911truth.org Transport Obserwuj temat Obserwuj notkę 10

image

Lotnisko w Białej Podlaskiej jest wyposażone w dwie drogi startowe jedne z najdłuższych w Polsce z możliwością pełnej eksploatacji:

  • pas główny 3300×60 m
  • pas rezerwowy 2260×30 m
  • pasy lądowania, kołowania i strefy postojowe
  • pełna całodobowa ochrona
  • obszar o powierzchni ponad 70 ha przeznaczony do rozwoju zaplecza usług pasażerskich i transportowych z niezależnym dostępem,
  • podziemne zbiorniki do przechowywania ponad 5 mln litrów paliwa
  • osobna bocznica kolejowa zapewniająca bezpośredni dostęp do granicy.



-    Władze Białej Podlaskiej dość długo wiązały przyszłość lotniska z dużą inwestycją obiecywaną przez tureckiego biznesmena Vahap Toya i jego spółki „Port Cargo”.

-     31 marca 2010 roku został rozstrzygnięty przetarg na dzierżawę 327 ha dawnego lotniska wojskowego. Wygrała jedyna startująca w przetargu spółka spółka Cargo Hub Warszawa Biała (obecnie Biała Airport Sp. z o.o.). Firma chce wykorzystać część dzierżawionego lotniska jako lądowisko dla małych prywatnych samolotów tzw. General Aviation. Później, po przebudowaniu pasów startowych i zbudowaniu nowych obiektów, docelowo na bialskim lotnisku miałyby być przyjmowane Boeingi 747, potocznie nazywane Jumbo Jetami, jedne z największych samolotów świata.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Lotnisko_Bia%C5%82a_Podlaska


A tymczasem (linki):

LOT już używa to lotnisko...do szkolenia ;))

http://www.dziennikwschodni.pl/biala-podlaska/wojsko-wykorzysta-lotnisko-w-bialej-podlaskiej-urzad-to-tajemnica,n,1000181617.html

http://www.dziennikwschodni.pl/biznes/przesylki-z-chin-trafia-w-to-miejsce-w-woj-lubelskim,n,1000206113.html


Jak widać Chińczycy mają dość czekania zanim w Polsce ktoś walnie się w debilny geszefciarski łeb i zauważy potencjał bramy komunikacyjnej, jaką jest miejsce zmiany szerokości torów kolejowych. Jest to miejsce gdzie można zrobić  hub cargo aspirujący do wielkości  Frankfurtu, a przynajmniej przejmujący z łatwością rynek śr-wsch Europy. A wtedy Berlin między Białą i Frankurtem "zostanie między nami jak....między jajami".

A gdyby ktoś zapytał - A co z ruchem pasażerskim ? Odpowiadam - A kto chce budować Gdynię 2 ?

O CPK woła LOT, który jest przewoźnikiem tranzytowym, więc w czym przeszkadza stworzenia wahadła lotniczego z każdego portu w Polsce, a przynajmniej z Okęcia czy Modlina ?  Zaletą wykorzystania lotniska Biała Podlaska jest to, że koszt inwestycji jest kolosalnie mniejszy, ale jest też szereg innych zalet. Mam nadzieję, że ktoś mnie wyręczy i podpowie ;).


image

http://miastoterespol.pl/transparent-w-centrum-miasta/#comment-39

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka