Dla dociekliwych dziennikarzy śledczych z Pyzą "W sieci" na czele.
Поисково-спасательная операция самолета ТУ-154М PFL-101
BY ЦАПСЦ · 10.03.2010
Już 10 marca 2010 roku przewidzieli, że będzie miała miejsce katastrofa lotnicza TU154M - PLF101 z Prezydentem RP na pokładzie >>> LINK TU:
http://www.aviasar.ru/pso/pso2010-tu154-pfl-101
W NAWIĄZANIU DO ARTYKUŁU W RZECZYPOSPOLITEJ I BIADOLENIA Z-CY AMBASADORA RP W MOSKWIE PIOTRA MARCINIAKA OBECNIE NA ZASŁUŻONEJ EMERYTURZE
Tags: КачиньскийРПСБТу-154 М PFL-101ЦАПСЦ

http://www.aviasar.ru/pso/pso2010-tu154-pfl-101

Поисково-спасательная операция самолета ТУ-154М PFL-101
BY ЦАПСЦ · 10.03.2010
http://newsroom.salon24.pl/673192,po-katastrofie-w-smolensku-byl-kompletny-chaos-opowiada-b-dyplomata#logged
10.10 07:40Kategoria: Katastrofa smoleńska Odsłon: 9217 465 Komentuj
Po katastrofie w Smoleńsku był kompletny chaos - opowiada b. dyplomata

Państwo polskie zdało egzamin czy jednak nie? - to pytanie nasuwa się po lekturze wywiadu, jakiego Piotr Marciniak, b. dyplomata m. in. w Moskwie, udzielił Robertowi Mazurkowi dla "Plusa Minusa", dodatku do dziennika "Rzeczpospolita".
"Spodziewałem się, że zaraz po katastrofie na lotnisku w Moskwie wyląduje jakiś herkules, w ostateczności jego polski odpowiednik. Z niego wysiądą dziesiątki ludzi: polscy śledczy, lekarze, służby i cały, gotowy sztab kryzysowy. (...)
Zamiast sztabu kryzysowego Warszawa przysłała delegację w postaci ministra zdrowia i szefa Kancelarii Premiera w randze sekretarza stanu, którzy nie mieli zielonego pojęcia o Wschodzie. A przecież było wiadomo, że rozmowy w Moskwie nie są rozmowami technicznymi, tylko kluczowymi dla tego, kto i jak prowadzi śledztwo, kto ma dostęp do wraku, o czym decydujemy my, a o czym strona rosyjska. Dlatego, przy całym szacunku dla Ewy Kopacz i Tomasza Arabskiego, pytam, jakie oni mieli kompetencje w zakresie prowadzenia takich rozmów w Moskwie?" - pyta były dyplomata.
Całą rozmowę można przeczytać tutaj:
http://www4.rp.pl/Plus-Minus/310099976-Rozmowa-Mazurka-Chaos-po-katastrofie-w-Smolensku.html
Właściwy adres

Wg konwencji ICAO ratyfikowanej przez rząd Rzeczypospolitej Polski
organ właściwy do rejestracji i podejmowania działań ratowniczych w przypadkach katastrof lotniczych : Polskich Statków Powietrznych jakim nie wątpliwie był TU-154M PLF z dwoma Prezydentami RP na pokladzie. Należy wspomnieć także inne OFIARYjak cale DOWÓDZTWO WP.

Polish Civil Aviation Authority (48.22) (48.22)
Air Navigation Department 520 72 27 520 72 26
2 Marcina Flisa St. asar@ulc.gov.pl
02-247 Warsaw, Poland www.ulc.gov.pl
Lampiony, balony ???
http://www.ulc.gov.pl/pl/?option=com_content&task=view&id=316&Itemid=327
OŚRODEK KOORDYNACJI POSZUKIWAŃ I RATOWNICTWA LOTNICZEGO
Aeronautical Rescue Coordination Centre
ARCC Warszawa
ARCC Warszawa jest organem odpowiedzialnym za planowanie, koordynację i nadzorowanie działań poszukiwawczo-ratowniczych prowadzonych przez mobilne jednostki służby ASAR w całym FIR Warszawa.

Adres pocztowy:
ARCC Warszawa
ul. Kajakowa 11
02-800 Warszawa
Telefon: 261 828 911, 261 828 912
Faks: 261 828 797
AFS: EPWWYCYM
e-mail: arcc@sp.mil.pl
SP/S7JUL30.15 POL - 1 C/S S.007 - Issue 1 - Rev.7 July 2015
POLAND
POL. 1 REGULATIONS
POL.1.1 General
EPIRBs, ELTs and PLBs are regarded as means of telecommunications. Therefore are required to obtain the appropriate licence from the Polish Telecommunication Authority for establishment and use of its telecommunication means.
POL.1.2 EPIRBs
All cargo seagoing ships above 300 GRT and passenger ships shall be equipped with a 406 MHz EPIRB. Voluntary carriage of 406 MHz EPIRB is permitted on Polish non SOLAS vessels and pleasure yachts. All fishing vessels in areas outside GMDSS sea area A1 are required to carry a float-free satellite EPIRB. Only coding with MMSI is permitted. The Office of Electronic Communications issues an MMSI number to each ship for radio equipment.
The regulation of Minister of Transport, Construction and Maritime Economy in regard to beacon registration was signed on 4 September 2013, OJ 13.1132.
CAA decided that Serial User Protocol and Standard Location Protocol with EPIRB serial number shall be used for coding of EPIRB used by aircraft in Poland.
POL.1.3 ELTs
Polish requirements concerning the equipment of aircraft of ELTs follow provisions, recommendations and standards laid down by ICAO Convention (Annex 6, Vol. I, II, III), JAA (JAR OPS 3.820) and European Regulations (Commission Regulation (EC) No. 859/2008).
POL.1.4 PLBs
406 MHz PLBs are allowed for personal use in Poland on land, in aircraft and at sea.
POL.1.4.1 National Beacon Regulations for Serial-Coded PLBs
PLBs are intended for use by an individual person (i.e., not necessary linked to a ship or an aircraft like EPIRBs and ELTs). They can be used in any environment (e.g., on land, at sea and in aircraft) and installed in a mobile unit (e.g., vessel, aircraft). No beacon transmits properly under water and only EPIRBs are designed to work while floating in water. Ownership and use of PLBs depends on national regulations including, particularly, whether they may meet “carriage” requirements for vessels and aircraft. Generally, PLBs can only be activated manually, with the exception of certain PLBs specifically designed for military use.
...............
>>>
POL.5 POINTS OF CONTACT FOR BEACON MATTERS (CODING, REGISTRATION AND TYPE APPROVAL)
NAME & ADDRESS TELEPHONE/ FAX
E-MAIL/WEB
Polish Civil Aviation Authority (48.22) (48.22)
Air Navigation Department 520 72 27 520 72 26
2 Marcina Flisa St. asar@ulc.gov.pl
02-247 Warsaw, Poland www.ulc.gov.pl
POL.6 BEACON REGISTRATION FORMS
Online beacon registration forms (EPIRBs, ELTs, PLBs) are available at: http://www.ulc.gov.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=316&Itemid=327
Spasatieli:
http://albatros.salon24.pl/641366,spasatieli-154-pfl-101-by



http://www.aviasar.ru/pso/pso2010-tu154-pfl-101
Poszukiwania i ratownictwa operacji Tu-154 PFL-101
PRZEZ TSAPSTS · 10.03.2010
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
10 kwietnia 2010 w Smoleńsku powierzchni lotniskowej (Północna) doszło do wypadku Tu-154 M PFL-101. W post-katastrofy trwało szukanie części i jednostki ratownictwa - Smoleńsk search and rescue regionalnej bazy (Smoleńsk RPSB).
Grupa Duty zareagują szybko, aby uzyskać informacje na temat katastrofy, organizowane powiadomienie interakcji sił i jeden z pierwszy przybył na miejsce wypadku. Na scenie były organizowane przez wydarzenia, zapewni zabezpieczenie dowodów materiału zgodnie z art. 97 Kod powietrza. Zespół Duty znaleźć i zapewnić bezpieczeństwo rejestratorów danych lotu na pokładzie. Pracownicy w Smoleńsku RPSB mądrze i sprawnie stosowane cały kompleks funduszy ratunkowych. RPSB Smoleńsk było bardzo pomocne w działalności technicznej trwają ratowniczych. Profesjonalizm, wartości moralne, trwałość i wytrzymałość, eksperci Smoleńsk RPSB oceniano i oznaczony "Centrum Zarządzania Kryzysowego Ministerstwa Federacji Rosyjskiej Obrony Cywilnej, Sytuacji Nadzwyczajnych i zarządzania kryzysowego w rejonie Smoleńska."





http://www.aviasar.ru/wordpress/wp-content/uploads/2010/03/pso-srpsb-100410-000004.jpg
http://www.aviasar.ru/wordpress/wp-content/uploads/2010/03/pso-srpsb-100410-000002.jpg
http://www.aviasar.ru/wordpress/wp-content/uploads/2010/03/pso-srpsb-100410-000005.jpg
http://www.aviasar.ru/wordpress/wp-content/uploads/2010/03/pso-srpsb-100410-000001.jpg
http://www.aviasar.ru/wordpress/wp-content/uploads/2010/03/pso-srpsb-100410-000003.jpg
https://www.youtube.com/watch?v=EbYJaV6zFEc
http://www.aviasar.ru/pso/pso2010-tu154-pfl-101
Tags: КачиньскийРПСБТу-154 М PFL-101ЦАПСЦ
http://www.aviasar.ru/pso/pso2010-tu154-pfl-101
Поисково-спасательная операция самолета ТУ-154М PFL-101
BY ЦАПСЦ · 10.03.2010
' alt=pso-srpsb-100410-000001 draggable=false v:shapes="_x0000_i1025">


alt=pso-srpsb-100410-000004 draggable=false v:shapes="_x0000_i1028">


17
Tags: КачиньскийРПСБТу-154 М PFL-101ЦАПСЦ
http://www.aviasar.ru/pso/pso2010-tu154-pfl-101
Поисково-спасательная операция самолета ТУ-154М PFL-101
BY ЦАПСЦ · 10.03.2010
-
Статья 97. Сохранение доказательственных материалов
1. Члены экипажа потерпевшего бедствие воздушного судна, иные граждане, а также юридические лица, органы исполнительной власти субъектов Российской Федерации, органы местного самоуправления до прибытия комиссии по расследованию авиационного происшествия или инцидента должны принять все возможные меры по обеспечению сохранности потерпевшего бедствие воздушного судна, его составных частей и обломков, бортовых и наземных средств объективного контроля, предметов, находящихся на борту этого воздушного судна либо вовлеченных в авиационное происшествие или инцидент извне, а также документации, относящейся к разработке, испытаниям, производству, ремонту и эксплуатации этого воздушного судна и обеспечению его полета.
2. Лица, виновные в умышленном сокрытии авиационного происшествия или инцидента, сведений о них, а равно в искажении информации, в повреждении или уничтожении бортовых и наземных средств объективного контроля и других связанных с авиационным происшествием или инцидентом доказательственных материалов, несут ответственность в соответствии с законодательством Российской Федерации.
Статья 98. Обеспечение работ на месте авиационного происшествия или инцидента
1. Федеральные органы исполнительной власти, органы исполнительной власти субъектов Российской Федерации, органы местного самоуправления, юридические лица независимо от их организационно-правовых форм и форм собственности, командование воинских частей обязаны оказывать содействие комиссии по расследованию авиационного происшествия или инцидента, в том числе выделять в распоряжение комиссии необходимые силы и средства, принимать меры по обеспечению охраны места авиационного происшествия или инцидента, созданию безопасных условий для работы на месте авиационного происшествия или инцидента в порядке, определяемом Правительством Российской Федерации.
Zakorzeniony w historii Polski i Kresów Wschodnich. Przyjaciel ludzi, zwierząt i przyrody. Wiara i miłość do Boga i Człowieka. Autorytet Jan Paweł II
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka