Lotnisko Powidz na mapie Polski. 2009r. Autor Polot
Lotnisko Powidz na mapie Polski. 2009r. Autor Polot
Albatros ... z lotu ptaka Albatros ... z lotu ptaka
318
BLOG

Nie rzucim Ziemi skąd nasz Ród - Centralny Port Komunikacyjny Rzeczypospolitej w Powidzu

Albatros ... z lotu ptaka Albatros ... z lotu ptaka Polityka Obserwuj notkę 1

Przyszła mnie taka myśl do głowy. A czemuż by NIE EPWW w Powidzu k/Wrześni i Gniezna ! Na drodze do Warszawy i Poznania.

Na końcu NOTKI NIESPODZIANKA

Info o Kursie w wyjątkowym zawodzie Kontrolera Ruchu Lotniczego.


NATO nie chciało stworzenia Bazy Lotniczej z samolotami wczesnego ostrzegania AWACS E-3A. Wybudowano nowoczesną DS o długości 3500 m x 60 m. Najdłuższą w Europie Środkowej za ciężkie pieniądze !. Nowoczesne lotnisko z ILS klasy IIIc

image


image

Położenie idealne w środku Polski przy drodze Autostrada Wolności A2 Warszawa-Poznań-Berlin. W budowie super szybka linia kolejowa Warszawa-Łowicz-Kutno-Koło-Września-Poznań-Rzepin-Kunowice-Berlin !

Gmina Przeźmierowo największa baza logistyczna w Polsce !

Centralny węzeł komunikacyjny, Centralny Port Lotniczy transkontynentalny Rzeczypospolitej Polskiej w Powidzu

koło Poznania, Wrześni i Gniezna.


POLSKA AGENCJA ŻEGLUGI POWIETRZNEJ


http://www.pansa.pl/index.php?menu_lewe=ops&lang=_pl&opis=OPS/ops_news

UWAGA!

Wszystkie dane zawarte na niniejszej stronie mają charakter wyłącznie informacyjny i nie mogą być wykorzystywane do celów operacyjnych.

Polska Agencja Żeglugi Powietrznej oświadcza, że nie bierze odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody z tytułu posłużenia się zamieszczonymi informacjami, materiałami, artykułami lub elementami graficznymi, jak również nie gwarantuje ich ścisłości, kompletności, bezbłędności oraz aktualności.

Zmiany w przestrzeni powietrznej obowiązujące od dnia 26 kwietnia 2018 roku

Reorganizacja TSA 02 i TSA 22

Zabezpieczenie szybowcowych lotów falowych w rejonie EPBA, EPZR, EPNT, EPNL, EPKR, Bezmiechowej

Reorganizacja stałych tras lotnictwa wojskowego

Zmiany stref TRA na potrzeby szkoleń lotniczych oraz skoków spadochronowych

Wprowadzenie stref TRA na loty RPA w warunkach BVLOS

Podwyższenie ATZ EPRA do 6500ft AMSL

Modyfikacja granic poziomych CTR EPKK

Modyfikacja struktur przestrzeni powietrznej w rejonie Poznania - Kobylnicy

Reorganizacja sieci dróg lotniczych w FIR EPWW

Modyfikacja granic poziomych segmentu A TMA Rzeszów

Zmiana granic poziomych ATZ EPPT oraz TRA 33

Reorganizacja przestrzeni powietrznej wokół niektórych lotnisk wojskowych

Wprowadzenie strefy TRA w rejonie Nowego Miasta n. Pilicą

Reorganizacja TSA 02 i TSA 22

W celu uproszczenia struktury TSA02, wspólnie ze Stroną Wojskową, PAŻP wypracował projekt reorganizacji granic TSA02. Zakłada on zmniejszenie liczby segmentów do sześciu oraz zmiany w niektórych miejscach granic poziomych i pionowych stref.

Dolne granice nowych segmentów TSA 02B,C,D,E,F i zasady ich dostępności pozostają bez zmian w stosunku do stanu obecnego. Dla nowych segmentów B i D warunki dostępności dolnych poziomów pozostają takie same jak dotychczas (GND 09-11LMT, w pozostałym czasie w sezonie letnim dolna granica FL095, w sezonie zimowym 3500ft). Nowy segment A nie będzie miał jakichkolwiek ograniczeń w dostępności w związku z tym, że dolna granica została podniesiona z GND do FL115 i nie będzie kolizyjna z TMA Olsztyn. Nowe granice pionowe TSA02A wyeliminują ograniczenia dla GA (przestrzeń ta nie będzie aktywowana – tak jak mogłoby to być obecnie - od GND w okresie 9-11LMT). Dodatkowo nowy segment TSA02A w części tożsamej z TMA EPSY przestanie generować utrudnienia w ruchu do/z EPSY podczas gdy nie jest zapewniana dla EPSY służba TWR.

Nowy segment TSA02C będzie nadal posiadał te same ograniczenia w dostępności co obecnie opublikowane dla segmentu J.


Ponadto w związku ze zmianą granic zewnętrznych TSA 02 planowane jest dostosowanie kształtu strefy TSA 22 tak, aby granice poziome pokrywały się z zewnętrznymi granicami nowych segmentów TSA 02 B, C i D. Granice pionowe TSA 22 pozostają bez zmian, tj. FL235 - FL275.

PAŻP: Pionowy Podział Przestrzeni Powietrznej

Polska Agencja Żeglugi Powietrznej

Opublikowany 15 maj 2016

Podział Pionowy Polskiej Przestrzeni Powietrznej wprowadzony w marcu 2016 r.

https://flightplandatabase.com/plan/688488

Details From EPPW - POWIDZ

To EPMM - MINSK MAZOWIECKI

Flight Number -

Tags generated

Created a year ago

Modified -

Stats Distance 140 nm / 260 km

Max Altitude 7,900 ft / 2,408 m

Waypoints 3

Social Downloads 0

Likes 0

Share VATSIM

Basic altitude profile:

- Ascent Rate: 2500ft/min

- Ascent Speed: 250kts

- Cruise Altitude: 35000ft

- Cruise Speed: 420kts

- Descent Rate: 1500ft/min

- Descent Speed: 250kts

Options:

- Use NATs: yes

- Use PACOTS: yes

- Use low airways: yes

- Use high airways: yes

 ID Type Via Altitude (ft/m) Position (lat/lon) Dist (leg/tot) Name

O EPPW APT - 0 / 0 52.38068 / 17.85009 - / 0 nm POWIDZ

• WAR VOR - 7,900 / 2,408 52.25914 / 20.65710 103 / 103 nm ZABOROWEK VOR-DME

O EPMM APT - 0 / 0 52.19543 / 21.65597 36 / 140 nm MINSK MAZOWIECKI


https://www.rocketroute.com/airports/europe-eu/poland-pl/notam-warsawchopinairport-epwa.html

NOTAMs

Q) EPWW/QOBCE/IV/M /A /000/999/5211N02057E

A) EPWA

B) 18/09/20 11:00 C) 18/11/20 23:59

E) NEW OBST - TREE PSN: 521054.9N 0205722.2E, 311M BEFORE THR 15 ALONG RCL AND 191M LEFT FM RCL WHEN APPROACHING RWY 15. HGT 29FT AGL/386FT AMSL.

Q) EPWW/QOBCE/IV/M /A /000/999/5211N02057E

A) EPWA

B) 18/09/20 11:03 C) 18/11/20 23:59

E) NOWA PRZESZKODA - DRZEWO PSN: 521054.9N 0205722.2E, 311M PRZED THR 15 MIERZAC WZDLUZ RCL ORAZ 191M PO LEWEJ STRONIE FM RCL PODCHODZAC NA RWY 15. HGT 29FT AGL/386FT AMSL.

Q) EPWW/QOBCE/IV/M /A /000/999/5210N02059E

A) EPWA

B) 18/09/20 11:10 C) 18/11/20 23:59

E) NEW OBST - TREE PSN: 520954.9N 0205839.3E, 90M BEYOND THR 29 ALONG RCL AND 246M RIGHT FM RCL WHEN APPROACHING RWY 29. HGT 47FT AGL/393FT AMSL.

Q) EPWW/QOBCE/IV/M /A /000/999/5210N02059E

A) EPWA

B) 18/09/20 11:13 C) 18/11/20 23:59

E) NOWA PRZESZKODA - DRZEWO PSN: 520954.9N 0205839.3E, 90M ZA THR 29 MIERZAC WZDLUZ RCL ORAZ 246M PO PRAWEJ STRONIE FM RCL PODCHODZAC NA RWY 29. HGT 47FT AGL/393FT AMSL.

Q) EPWW/QOBCE/IV/M /A /000/999/5209N02059E

A) EPWA

B) 18/09/20 11:14 C) 18/11/20 23:59

E) NEW OBST - GROUP OF TREES PSN: 520850.8N 0205848.9E, 140M BEFORE THR 33 ALONG RCL AND 177M LEFT FM RCL WHEN APPROACHING RWY 33. HGT 19FT AGL/371FT AMSL.

Q) EPWW/QOBCE/IV/M /A /000/999/5209N02059E

A) EPWA

B) 18/09/20 11:18 C) 18/11/20 23:59

E) NOWA PRZESZKODA - GRUPA DRZEW PSN: 520850.8N 0205848.9E, 140M PRZED THR 33 MIERZAC WZDLUZ RCL ORAZ 177M PO LEWEJ STRONIE FM RCL PODCHODZAC NA RWY 33. HGT 19FT AGL/371FT AMSL.

Q) EPWW/QOBCE/IV/M /A /000/999/5210N02059E

A) EPWA

B) 18/09/20 11:41 C) 18/11/20 23:59

E) NEW OBST - GROUP OF TREES PSN: 520932.8N 0205905.6E, 647M BEFORE THR 29 ALONG RCL AND 165M LEFT FM RCL WHEN APPROACHING RWY 29. HGT 49FT AGL/385FT AMSL.

Q) EPWW/QOBCE/IV/M /A /000/999/5210N02059E

A) EPWA

B) 18/09/20 11:45 C) 18/11/20 23:59

E) NOWA PRZESZKODA - GRUPA DRZEW PSN: 520932.8N 0205905.6E, 647M PRZED THR 29 MIERZAC WZDLUZ RCL ORAZ 165M PO LEWEJ STRONIE FM RCL PODCHODZAC NA RWY 29. HGT 49FT AGL/385FT AMSL.



Samo serce Rzeczypospolitej Polskiej.

Koszt budowy Portu Lotniczego i Infrastruktury to 1/3 tego czyli między 10 a 11 miliardów zlotych a nie 35 tak jak w Baranowie.

tereny wojskowe i lasów państwowych nad jeziorem Powidz.

Lotnisko CPK SOLIDARNOŚĆ - LOTNISKO WOJSKOWE POWIDZ

POTRZEBNA JEST WOLA POLITYCZNA POLSKIEGO PARLAMENTU I RZĄDU !.


DO RUSKICH DALEKO, DO NATO BLISKO: DO WARSZAWY I POZNANIA, BYDGOSZCZY, GDAŃSKA, WROCŁAWIA, ŁODZI, KATOWIC - KRAKOWA BLISKO !!! .

image


ALBATROS Z LOTU PTAKA RZUT Z SATELITY AQUA I TERRA MODIS NASA NA POLSKĘ

image


image


image

POWIDZ, NIE RZUCIM ZIEMI SKĄD NASZ RÓD

Ludność zamieszkująca te obszary zawsze była wybitnie patriotyczna i pro Polska. Skutecznie broniąc się przez wiele wieków przed germanizacją. Powidzanie brali czynny udział w Powstaniu Listopadowym ( 29.11.1830r. ), Wiośnie Ludów ( marzec 1848 r. ) oraz w Powstaniu Styczniowym ( 1863r. ). W 1887r. Powidz włączono do Powiatu Witkowskiego. 

https://www.polot.net/lotnisko_w_nowym_miescie_nad_pilica_2017r_

PLANY SĄ GOTOWE DLA LOTNISKA NOWE MIASTO NAD PILICĄ - wystarczy po nie sięgnąć

image


image


image


image


image


Pieśni Patriotyczne - wiersze


image


image


Pomnik Generala Pilota Andrzeja Błasika w Krzesinach k/Poznania


Rota

Pieśni Patriotyczne

tekst utworu

1. Nie rzucim ziemi skąd nasz ród,

nie damy pogrześć mowy.

Polski my naród, polski ród,

królewski szczep piastowy.

Nie damy by nas zgnębił wróg.

Tak nam dopomóż Bóg !

Tak nam dopomóż Bóg !

2. Do krwi ostatniej kropli z żył,

bronić będziemy ducha,

aż się rozpadnie w proch i w pył

krzyżacka zawierucha.

Twierdzą nam będzie każdy próg.

Tak nam dopomóż Bóg !

Tak nam dopomóż Bóg !

3. Nie będzie Niemiec pluł nam w twarz,

ni dzieci nam germanił.

Orężem stanie hufiec nasz,

duch będzie nam hetmanił.

Pójdziem, gdy zabrzmi złoty róg.

Tak nam dopomóż Bóg !

Tak nam dopomóż Bóg !

4.Nie damy miana Polski zgnieść,

nie pudziem żywo w trumne

Ojczyzny honor i jej cześć,

podniesiem czoło dumne

Ziemie odzyska ojców wnuk

Tak nam dopomóż Bóg!

Tak nam dopomóż Bóg! 


LITERATURA:

https://www.polot.net/lotnisko_w_powidzu_2009r_

Lotnisko Powidz – kandydat do Bazy NATO. 2006r.

W 2006r. wokół Lotniska było głośno. Na szczęście nie z powodu ekologów lub polskojęzycznych mediów. Lotnisko to było brane pod uwagę jako Baza NATO, w której działałby system obserwacji obiektów naziemnych z powietrza. Przedstawiciele dowództwa NATO kilkakrotnie wizytowali obiekt, Miasto Powidz i okolice. Odbyły się spotkania zagranicznych gości z przedstawicielami władz wojskowych, samorządowych województwa i trzech zainteresowanych powiatów: gnieźnieńskiego, słupeckiego i wrzesińskiego.

W dniu 17.08.2006r. na lotnisku 33 Bazy Lotniczej wylądowały dwa samoloty wczesnego ostrzegania AWACS. Ich wizyta miała związek z przygotowaniem Polski do przystąpienia do NAPMO ( organizacji Paktu Północnoatlantyckiego zajmująca się wczesnym wykrywaniem celów powietrznych, a także rozpoznaniem celów naziemnych i nawodnych ). Na pokładzie samolotów E-3 Sentry przybyła delegacja gości z zagranicy na czele z generałami: gen. Berndtem Glowackim – Dyrektor NAPMO, gen. Axelem Tuttelmanem – Dowódca Sił NAEW&CF. Uczestników pokazu powitał Dowódca 33. Bazy Lotniczej płk dypl. pil. Tadeusz Mikutel. Po prezentacji odbyła się konferencja prasowa z udziałem Ministra Obrony Narodowej, Dowódcy Sił Powietrznych, Dyrektora NAPMO, Dyrektora Sił NAEW&CF i Dowódcy Bazy Geilenkirchen.

W dniach 6-7.11.2006r. przebywała w 33 Bazie Lotniczej 9-cio osobowa grupa Zespołu Oceniającego NATO, którego zadaniem była weryfikacja i ocena polskiej propozycji umiejscowienia w bazie w Powidzu głównej bazy operacyjnej systemu AGS ( Sojuszniczy System Obserwacji Sytuacji Naziemnej z Powietrza ). Ocenie kontrolerów poddana była infrastruktura lotniskowa i wynikające stąd możliwości operacyjne, ponadto ocena stanu cywilnej sieci dróg i kolei, infrastruktury mieszkaniowej, usług zdrowia i edukacji.

Zaletami Lotniska Powidz są dwie DS. w tym jedna z najdłuższych w Europie Środkowej, odległe skupiska ludności, a przez to mniejszy problem z ewentualnym hałasem. Nie istnieje także ryzyko szkód ekologicznych. Według mediów walka toczyła się o 100 milionów euro rocznie, gdyby Baza NATO powstała w Powidzu. Jednak w listopadzie 2007r., dowództwo NATO nie wybrało Powidza. Trzeba jednak od razu dodać, że nie oznaczało to wcale końca zainteresowania Lotniskiem Powidz sił NATO.

Do 2007r. na Lotnisku Powidz kilkakrotnie już lądowały samoloty wczesnego ostrzegania AWACS. W 2007r. lotnisko gościło jednocześnie dwa takie samoloty. Na wyposażeniu Powietrznych Sił Wczesnego Ostrzegania NATO znajdowało się 17 samolotów E-3 A. W tym miejscu wspomnę, że na Lotnisku Powidz w latach 60/70-tych, bazował Ił-14 E. Jedyny, z wieloosobową załogą Polski samolot przeznaczony do; rozpoznania, Wre i ostrzegania, działający głównie nad Morzem Bałtyckim.

image


image


Lotnisko Powidz obecnie 2009r.

Baza w Powidzu to największe w Polsce czynne lotnisko wojskowe. Długość DS. o nawierzchni betonowej wynosi 3525 m. Jedno z nielicznych lotnisk w Europie na którym mogą lądować promy kosmiczne. Drugim lotniskiem w Polsce które było w stanie przyjąć promy kosmiczne to Lotnisko Biała Podlaska.

Lotnisko Powidz jest wpisane do rejestru lotnisk pod kodem EPPW. Jest czynną Wojskową Bazą Lotniczą, niedostępną dla lotnictwa cywilnego. Ma współrzędne geograficzne; 52 22 53 szerokości geograficznej N ( północnej ) i 17 51 04 długości geograficznej E ( wschodniej ). Leży na wysokości 113 m nad poziomem morza. 

https://www.polot.net/lotnisko_w_powidzu_2017r_


Lotnisko Powidz

Na końcu artykułu jest fotorelacja z Dnia Otwartych Koszar w dniu 13 maja 2017 roku.


Na obecną chwilę 33. Baza Lotnictwa Transportowego wchodzi w skład 3. Skrzydła Lotnictwa Transportowego. Tutaj od 2009 roku stacjonują największe Polskie samoloty transportowe Lockheed C-130 E Hercules, o udźwigu 33 000 kg. Aktualnie jest ich pięć. Samoloty otrzymaliśmy od Yankesów. Bazują tutaj: samoloty PZL M-28 Bryza, śmigłowce Mi-17 TU, Mi-24 W, PZL W-3 Sokół oraz PZL Mi-2. 33. Baza jest także domem 7. Eskadra Działań Specjalnych, która dysponuje śmigłowcami, które stanowią wsparcie dla wojsk specjalnych. Tymi maszynami komandosi mogą być przerzucani w dowolny rejon kraju.

Ogromnym atutem 33. Bazy jest ogromne pole wzlotów z dwiema drogami startowymi, na których może lądować każdy samolot transportowy używany na świecie. Od wielu lat 33. Baza jest systematycznie rozbudowywana. Z początkiem XXI wieku planowano, że Lotnisko Powidz będzie dalej domem 6. Eskadry Lotnictwa Taktycznego, która była w przededniu przezbrojenia w nowe Wielozadaniowe Samoloty Bojowe. 6. ELT został przezbrojona w samoloty Lockheed F-16 jastrząb, ale została przebazowana na Lotnisko Krzesiny, gdzie dzieli Lotnisko Krzesiny z 3 ELT. Ponieważ prace modernizacyjne w Powidzu już ruszyły, dlatego zdecydowano, że Lotnisko będzie domem dla transportowych Lockheed C-130 Hercules. Postanowiono zmienić plan modernizacji Lotniska Powidz. Postawiono hangar „lekki” przejazdowy dla C-130 i hangar normalny. Na nowo rozplanowano PPS dla większych samolotów. Wybudowano je od podstaw. Wyremontowano drogi kołowania i obie RWY (DS). Wybudowano MPS. Część funduszy na modernizację pochodziła z konta inwestycyjnego NATO.


Fotorelacja. Zdjęcia Karol Placha Hetman

13 maja 2017 roku dzień Otwarty w Bazie Lotniczej w Powidzu

image

image


image


image


image


image

Uwagi dla przyszłych spoterów na Lotnisku Powidz. Pole wzlotów jest od strony południowej, dlatego zdjęcia statków powietrznych w locie są wykonywane pod słońce. Dobre zdjęcia mogą być samolotów na stojance, kiedy stoją w pełnym słońcu. Jednak dostęp do samolotów jest otwarty, zwykle nie ma barierek, dlatego trudno wykonać zdjęcia bez innych osób w kadrze. Czas imprezy jest na tyle długi oraz jest dużo samolotów i śmigłowców w powietrzu, że wykonanie około 1 000 zdjęć nie jest problemem.


W lotnictwie tak jak w biznesie trzeba współpracować z najlepszymi.


https://www.pracuj.pl/praca/kurs-na-kontrolera-ruchu-lotniczego-warszawa,oferta,6431644

Praca Polska Agencja Żeglugi Powietrznej Polska Agencja Żeglugi Powietrznej

"JAK NARKOTYK" praca polskich kontrolerów ruchu lotniczego

więcej

Kurs na Kontrolera Ruchu Lotniczego

Warszawa, mazowieckie

Praktykant/Stażysta

29.10.2018

Ważna jeszcze 9 dni (do 25.11.2018)

Zakorzeniony w historii Polski i Kresów Wschodnich. Przyjaciel ludzi, zwierząt i przyrody. Wiara i miłość do Boga i Człowieka. Autorytet Jan Paweł II

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka