AndrzejNik AndrzejNik
260
BLOG

31-pierwsza rocznica śmierci W. Wysockiego

AndrzejNik AndrzejNik Rozmaitości Obserwuj notkę 5

 

 

25-tego lipca 1980r. zmarł Włodzimierz Wysocki, rosyjski aktor, pieśniarz, poeta, który swoją twórczością i „świdrującym” głosem, wykuł trwały ślad w sercach i pamięci nie tylko ludzi w ZSRR, ale i bardzo wielu Polaków.

  

Pamiętajcie wy o mnie co sił! Co sił!
Choć przemknąłem przed wami jak cień!
Palcie w łaźni, aż kamień się zmieni w pył -
Przecież wrócę, gdy zacznie się dzień!

( „Epitafium dla Włodzimierza Wysockiego” - Jacek Kaczmarski 1980 )

 

 

 

 

 

 

 

J. Kaczmarski o W. Wysockim:

"Po spotkaniu z Wysockim w 1974 roku zrozumiałem, że piosenka nie jest jedynie umiejętnościąnapisania tekstu i skomponowania muzyki. Może być sposobem wyrażania najgłębszych, najbardziej podstawowych treści. [...] Myślę, że wszystko, co pisałem w latach 1974-78, było pod wpływem Wysockiego, zarówno w materii poetyckiej, jak i w sposobie wykonania."

 

 

AndrzejNik
O mnie AndrzejNik

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości