łupek wysokogazowany łupek wysokogazowany
4108
BLOG

Ostatnie sekundy cz.5- drzewa

łupek wysokogazowany łupek wysokogazowany Polityka Obserwuj notkę 58

 

Miałem nie zajmować się analizą cięcia drzew przez samolot, lecz natknąłem się na zdjęcie, które dostarczyło mi kilku informacji. Zrobione zdjęcie obejmowało słup oświetleniowy i potrójne drzewo (01 A). Miejsce w którym je zrobiono było mniej więcej równo oddalone od tych dwóch obiektów i skierowane dokładnie w środek pomiędzy nimi. Tak usytuowane miejsce i przyjęty kierunek w którym zrobiono zdjęcie, pozwoliło mi na wyprowadzenie odcinka (A-B), który powinien być poziomy,  z punktu (B) w kierunku drzewa. W ten sposób wyznaczyłem punkt (A) na drzewie znajdujący się na tej samej wysokości co linie energetyczne (B-D). Ponieważ cięcie gałęzi wykonane zostało także poniżej punktu (A) więc prawdopodobnie cięcie skrzydła przez linię energetyczną nastąpiło. Płaszczyzna cięcia drzewa wyznaczona łamaną w kolorze czarnym. Gałąź (E) która została nietknięta znajduje się około 4 m poniżej punktu (A), co daje możliwość odcięcia maksymalnie czterometrowego kawałka skrzydła. Punkt (C) to najniższa przycięta gałąź na drzewie za ulicą.  Na uwagę zasługuje też odchylenie słupa oświetleniowego. Nie sądzę, aby tak duże odchylenie było spowodowane lekkim podniesieniem obiektywu w górę, zwłaszcza, że słup znajduje się w dość dużej odległości od obiektywu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zdjęcie nr (02 A) pokazuje linię cięcia lewego skrzydła. Odgięty fragment poszycia skrzydła który oznaczony jest jako (G) na układance jest ułożony z przesunięciem w prawo, co byłoby zgodne z uszkodzeniami lewej części centropłatu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Cięcie potwierdza także zdjęcie nr ( 03 A). Najniższa przycięta gałąź znajduje się tuż nad linią energetyczną, co przy kącie cięcia drzewa przez samolot około 125 o, pokazuje nam, iż spory kawałek skrzydła znalazł się pod linią.

Iskrzące liny pod napięciem przecinają uszkodzone skrzydło ociekające paliwem, przecinają kable elektryczne, przewody instalacji hydraulicznej i paliwowej.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Należałoby jeszcze obniżyć samolot o dalsze 0.5 m, tak by końcówka lewego statecznika także była ścięta przez linię energetyczna. Linia i kąt cięcia końcówki lewego statecznika wskazuje na takie właśnie rozwiązanie.

Rysunek 04-A przedstawia kolejne fazy przecinania statecznika przez linię energetyczną.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Statecznik to przestrzenna konstrukcja złożona z elementów wykonanych z cienkich blach, odpowiednio wyprofilowanych i połączonych setkami nitów. Taka konstrukcja spełnia swoje zadanie gdy poddawana jest obciążeniom do przenoszenia których została zaprojektowana. Gdy na konstrukcje działają siły przekraczające dopuszczalne wielkości konstrukcja ulega zniszczeniu. W przypadku statecznika nastąpiło ścięcie końcówki (2) w poprzek elementów konstrukcyjnych (żeber) konsoli, z jednoczesnym złamaniem części (3). Napór lin (1) na statecznik o  skośnym kształcie, spowodował jego skręcenie w lewo, co doprowadziło do złamania statecznika. Gdy  końcówka została odcięta, odłamana cześć statecznika (3) pozostała zawieszona na zdartej blasze (4), i po wejściu w drzewa za ulicą, nastąpiło jej oderwanie.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wszystkie przeszkody na które trafił statecznik, na całej trasie samolotu, nie mogły przyczynić się do złamania statecznika ze skrętem w lewo (jeżeli patrzymy z boku samolotu od strony lewej) Uzyskanie takiego skrętu możliwe jest tylko na linii energetycznej.

 ...................................................................

Kolejne fazy rozbicia się samolotu:

archit1.salon24.pl/235359,ostatnie-sekundy-cz-1

archit1.salon24.pl/237646,ostatnie-sekundy-cz-2

animacja

www.youtube.com/watch

 

 

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka