barto
barto
bartostach bartostach
809
BLOG

PRZEKOP MIERZEI WIŚLANEJ - " KAJAKI I ŻAGLÓWKI'

bartostach bartostach Ekonomia Obserwuj temat Obserwuj notkę 20

Od wielu miesięcy słucham w przeróżnych mediach, opozycyjnych polityków powtarzających z uporem maniaka, że przekop jest projektem czysto propagandowym, a korzystanie z kanału będzie możliwe, tylko dla kajaków i żaglówek.

Czy może „Chwostek” jeden z drugim, raczyć nas dalekimi od prawdy dyrdymałami? - Jasne, że może, ale powinien się spotkać z natychmiastową reakcją innych uczestników debat, tudzież prowadzących.

Nie są przecież tajemnicą, wymiary budowanego kanału i rozmiar śluz, które przyjmą statki o długości do 100 m, szerokości 20 m i zanurzeniu 4,5 m. Przy danych kanału, można podawać dane techniczne polskich kutrów rakietowych, torpedowych oraz ścigaczy okrętów podwodnych. U zdecydowanej większości z nich, zanurzenie nie przekracza 2,5 m i jest to też zanurzenie najnowszych szwedzkich korwet Visby. Szerokości nie podaję, bo przy wymiarach kanału, we wszystkich wymienionych jednostkach pozostaje spory zapas. 

Może dane techniczne, tej wyjątkowo dużej polskiej korwety, która weszła do służby w 2019 r., przemówią do platformianych wyznawców.

ORP „Ślązak”

Klasa korweta patrolowa

Projekt 621M

Historia

Stocznia Marynarki Wojennej

Marynarka Wojenna

Wejście do służby 28 listopada 2019

Dane taktyczno-techniczne

Wyporność pełna: 2200 ton

Długość 95,37 metra

Szerokość 13,3 metra

Zanurzenie 4,4 metra

No i w tym miejscu trzeba podać dane o parametrach technicznych największego portu — Elbląg, i zestawić je z parametrami kanału, a zobaczymy, że kanał ma spory zapas i to porty będą dla niego ograniczeniem, a nie odwrotnie.

Port morski Elbląg –

Powierzchnia portu: 470 ha

Typ portu: morski

Maksymalna głębokość: 2,5 m

Dopuszczalne zanurzenie: 2,0 m

Obroty ładunkowe (2015): 206,9 tys. ton

Zdolność przeładunkowa: 1 mln ton

bartostach
O mnie bartostach

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka