BePiotr BePiotr
321
BLOG

o sławnym przekopie

BePiotr BePiotr Transport Obserwuj temat Obserwuj notkę 16

Była sobie taka powiastka o facecie, który wybrał się do ekskluzywnego sklepu w celu nabycia pięknego krawata. Krawaty były oszałamiające! Spodobał mu się jedne niesłychanie! Ale niestety nie pasował do jego koszuli. Dzielni handlowcy zaproponowali mu zatem, aby udał się do działu koszul i tam za stosunkowo niewielką kwotę "nabył drogą kupna" koszulę odpowiednią do krawatu. Nasz bohater zauroczony krawatem nabył odpowiednią koszulę, ale wówczas okazało się, że kompletnie nie pasuje ona do jego garnituru! Co było zrobić?! Z działu koszul udał się nasz bohater do działu garniturów, gdzie bez problemy zaproponowano mu nabycie (za odpowiednią cenę) odpowiedniego garnituru. Szczęśliwy człowiek ! Dysponował limitem debetowym w koncie osobistym i tak został szczęśliwym posiadaczem  upragnionego krawata a przy okazji koszuli i garnituru. Brawo!!!

I jak to się ma do tematu?

Państwo polskie zainwestuje w przekop mierzei wiślanej. Brawo! Nie będziemy się opłacać wrednym ruskom za korzystanie z cieśniny piławskiej! Super! 

No dobra, ale... Ale ?! Jak przebrniemy przez mierzeję wiślaną jeszcze trzeba przebrnąć przez zalew. No problem! To tylko 10 km, które będzie się permanentnie zamulać - żaden problem dla bogatego polskiego państwa (bogatego z naszych podatków). Ale co tam! Najważniejsze, że nie będziemy na łasce u ruskich i nie będziemy musieli płacić haraczu za korzystanie  z cieśniny Piławskiej i w końcu jachty i inne małe statki będą mogły częściej wpływać do Elbląga!  Dla Elbląga ewidentny zysk. Ale czy zysk dla RP ?

Nie wiem! Sorry! Na prawdę nie wiem!

Inwestycja rzędu mld PLN nie powinna mieć za podstawę politycznego chciejstwa tylko rzetelny rachunek ekonomiczny! Być może taki istnieje? Podobno, kto nie ryzykuje ten w kiciu nie siedzi!

Patrząc na redę w Świnoujściu, nie widzę kilkunastu statków czekających na możliwość wejścia do portu, gdy zwolni się nabrzeże (tak było w moim dzieciństwie). 

Być może lokalizacja nowego (de facto) portu w Zatoce Gdańskiej jest bardziej konkurencyjna. Być może?! Paręset lat temu mierzeja wiślana otwierała naturalną drogę do Elbląga, ale jakiej wielkości statki mogły tam przybić? No właśnie takie jakie w tej epoce królowały. Jak to się ma do dnia dzisiejszego?! 

Jak można sensownie wydać mld PLN?! nie spodziewając się wydania kolejnych miliardów na koszulę i garnitur?!

 


BePiotr
O mnie BePiotr

zbanowali mnie: Grzegorz Gozdawa - chyba mu słoma z papci wylazła Rafał Broda - za bolesną prawdę o stanie jego umysłu Krzysztof Osiejuk - za odmienną percepcję Jarosław Warzecha - za brak aplauzu?Aleksander Ścios - jak pewnie większość nieprawomyślnych Tomasz Sakiewicz - naprawdę nie wiem dlaczego... KaNo - aby uniknąć trudnych pytań?

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka