unemployed unemployed
2478
BLOG

Uciekła z Polski przed "pisoskim terrorem", a tam spotkały ją same plagi.

unemployed unemployed Polityka Obserwuj notkę 11

Była szefowa TOK FM "na emigracji" w Berlinie. "Przez piętnaście lat w Warszawie nie spotkało mnie tyle plag, co tutaj". „Mieszkam w Berlinie sześć lat. Przez piętnaście lat w Warszawie nie spotkało mnie tyle plag, co tutaj” - pisze na portalu kobieta.onet.pl Ewa Wanat, była szefowa Radia TOK FM. Jak przyznaje, do Niemiec wyjechała zaraz po wygranej PiS.


Co spotkało Ewę Wanat w Berlinie? Można odnieść wrażenie, że same tragedie lub - jak pisze dziennikarka - same „plagi”.  "O mało nie zostałam napadnięta, dużo nie brakowało, a rozjechałaby mnie ciężarówka, gdy jechałam na rowerze, zalało mi mieszkanie" — opisuje. "Mieszkam w Berlinie sześć lat. Przez piętnaście lat w Warszawie nie spotkało mnie tyle plag, co tutaj" — przyznaje.


Dziennikarce na emigracji nie podoba się także to, że kierowcy nie przepuszczają pieszych, w wielu miejscach nadal nie można płacić kartą, a „w metrze okropnie śmierdzi”. Dalej dowiadujemy się bowiem, że mieszka w kamienicy, w której „od czterech dni nie działa ogrzewanie”, nie ma również ciepłej wody. "Poznałam mnóstwo osób LGBT+, które od czasu przejęcia władzy przez PiS uciekły do Berlina, żeby normalnie, godnie żyć" — dodaje. Nie jest tu jednak bezpieczne, statystyki kryminalne są tu dużo wyższe niż w Warszawie. Można odnieść wrażenie, że tęskni jednak za życiem pod rządami „pisoskiego reżimu”, od którego uciekła.

unemployed
O mnie unemployed

Blog ten powstał po to, aby wymieniać doświadczenia z innymi użytkownikami w podobnej sytuacji.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka