Czy to dlatego ,że ze za rządów PO/PSL warszawski Sejm, Senat oraz Prezydent tego państwa zaakceptowali umowę Baltic Fab -oddajaca niebo województwa podlasiego oraz częsci osciennych pod nadzor LITEWSKICH kontrolerow ruchu lotniczego - (obszary polskiej przestrzeni powietrznej przekazywane na podstawie BaltiFab Conceptt of Operation litewskim kontrolerom ruchu powietrznego to EPWWS oraz EPWWE) pochodzący z Olsztyna obecny wiceminister infrastruktury PIS próbuje blokować budowę lotniska pasażerskiego dla Białegostoku?
Dodajmy z kolei ż ten sam minister wypowiedział sie też (pomimo zawartych przez Polskę umów,np tzw. "deklaracji łancuskiej") przeciw budowie Via Cathathia na północ od Lublina.
Czy sa zatem inne jeszcze powody dla których obecny rzad PIS, idąc zresztą śladami PO/PSL -jawnie dąży (jak widać m.in. z powyższego) do skansenizacji i wykluczenia transportowego Podlasia?
Dodatek infromujący. Kilka uwag wstepnych o okolicznościach przegłosowania przez Sejm Baltic FAB w roku 2013
Polska Agencja Prasowa informowała też, iż przed tym głosowaniem poddano do decyzji posłów wniosek opozycji o odrzucenie w całości projektu tej ustawy. Wniosek ten jednak nie zyskał większości poselskiej. Jak można się dowiedzieć: „Przed tym głosowaniem poseł PiS Jerzy Polaczek argumentował m.in., że umowa ta narusza interesy naszego kraju, gdyż pod nadzór litewskich służb oddaje się 20 proc. powierzchni Polski. Wiceminister Maciej Jankowski/.../ podczas posiedzenia sejmowych komisji: infrastruktury i spraw zagranicznych /.../ tłumaczył, że Polska nie oddaje Litwinom kontroli nad naszą przestrzenią powietrzną, ale także przyznał, że idea tworzenia wspólnego nieba zakłada taką możliwość.”Z kolei odnosząc się do krytykowanej m.in. przez niego kwestii przekazania Litwie kontroli nad znaczną przestrzenią polskiego nieba, Jerzy Polaczek stwierdził w początkach maja 2013 roku w wywiadzie dla portalu „RFM24” iż „podobnego przypadku w Europie jeszcze nie było”. Wobec znacznego zamieszania ani komisja transportu ani komisja spraw zagranicznych Sejmu nie zajęły się dnia 9 maja 2013 roku - pomimo wcześniejszych zapowiedzi - problematyką Bałtyckiego FAB."
Komentarze