Krzysztof J. Wojtas Krzysztof J. Wojtas
1117
BLOG

CPK: uwagi komunikacyjne

Krzysztof J. Wojtas Krzysztof J. Wojtas Ekonomia Obserwuj temat Obserwuj notkę 53

Kilka uwag komunikacyjnych tyczących CPK z perspektywy mieszkańca okolic podwarszawskich.

Wczoraj przekazana została decyzja o przebudowie autostrady A2 zwiększającej jej przepustowość. Jedna z ważniejszych decyzji.

Wydaje się, że powinny być rozważane też inne opcje dotarcia do CPK . Przede wszystkim chodzi o bezpośrednie połączenie miedzy obecnie działającym Portem Lotniczym im. Chopina, a przyszłym CPK.

Takie połączenie powinno być zrealizowane i , z racji choćby terenowych, co wiązać by się musiało z kosztami, nie powinno to być połączenie drogowe, a kolejowe (lub tp.).

W takim przypadku  wydaje się, że rozsądnym byłoby zbudowanie naziemnej (koszty) linii kolejki podmiejskiej łączącej oba porty lotnicze, a przebiegającej przez tereny od dużym natężeniu przepływu pasażerów.

Na trasie takiej kolejki byłoby Centrum Handlowe Janki, jest budowane duże Centrum Handlu Hurtowego w Sękocinie, niewiele dalej Chińskie Centrum Handlowe w Wólce Kosowskiej. Oczywiście cały teren w pobliżu kolejki stałby się bardzo atrakcyjny dla budownictwa mieszkaniowego. 

Dla pasażerów zaś byłby możliwością skorzystania z połączenia bezpośredniego. W obecnej wersji - mogą to być tylko autobusy.


Sugerowane rozwiązanie pozwoliłoby na stworzenie pętli komunikacyjnej, gdyż trasa kolejki łączyłaby się w rejonie Grodziska z obecną WKD, a to pozwoliłoby na dogodna komunikację w całym rejonie.


Druga kwestia, tym razem "drogowa", to budowa S7  od Lotniska Chopina w rejon Tarczyna. To wariant pozwalający na alternatywny dojazd do CPK pod warunkiem przebudowy dróg między Tarczynem, a CPK.

Jest co prawda "50" miedzy Grójcem, a Sochaczewem, ale ma ona małą przepustowość. Wydaje się, że wskazane połączenie byłoby dobrym uzupełnieniem.


To sugestie i uwagi osoby nie związanej z "lobby" komunikacyjnym. Ciekaw jestem zdania profesjonalistów odnośnie przewidywanych zmian komunikacyjnych w całym rejonie, a także takich kwestii jak tereny na zamieszkanie obsługi portu i komunikacja dla nich i wszystkie zamierzenia towarzyszące; wszak do obsługi CPK potrzeba "miasta".

członek SKPB, instruktor PZN, sternik jachtowy. 3 dzieci - dorośli. "Zaliczyłem" samotnie wycieczkę przez Kazachstan, Kirgizję, Chiny (prowincje Sinkiang, Tybet _ Kailash Kora, Quinghai, Gansu). Ostatnio, czyli od kilkudziesięciu już lat, zajmuję się porównaniami systemów filozoficznych kształtujących cywilizacje. Bazą jest myśl Konecznego, ale znacznie odbiegam od tamtych zasad. Tej tematyce, ale z naciskiem na podstawy rzeczypospolitej tworzę portal www.poczetRP.pl

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka