koala 123 koala 123
192
BLOG

Propozycja dla śląskich autonomistów.

koala 123 koala 123 Polityka Obserwuj notkę 2

 

 

Krajowe Forum Bezrobotnych

Stowarzyszenie Społeczne

 

 

 

Katowice 05.08.2013 r.

 

 

 

List otwarty do członków i symaptyków Ruchu Autonomii Śląska.

 

 

Szanowni Państwo!

 

W ostatnim czasie obserwuję dyskusję w mediach lokalnych nad przyszłością RAŚ i potrzebie wyjścia z propozycją, która mogłaby zainteresować wiele środowisk lokalnych w cał;ej Polsce.

Nie ukrywam, że nie jestem zwolennikiem Waszej organizacji o czym mogą świadczyć zdjęcia z poprzedniego Marszu Autonomii, gdzie stałem z flagą biało-czerowną witając Was na Pl. Sejmu Śląskiego.

Nasze dyskusje na róznych forach też są gorące i przezntujemy diametralnie odmienne stanowiska.

Gdyby ująć to w słowach używanych przez najbardziej aktywnych dyskutantów można mnie zakwalifikować, jako Polakowca.

Jednak nie zmienia to faktu, że można zwrócić się do Państwa z pomysłem, który od dawna już mi towarzyszy.

Prawdziwą władzę w regionach ( województwach ), dzierżą w swych dłoniach Marszałkowie Sejmiku.

Marszałka wybiera zawsze sejmik na podstawie układów potrzebnych do zawarcia koalicji, a tym zajmują się zawsze największe partie ogólnokrajowe.

Czy nie czas, by to zmienić?

Państwa postulatem oprócz autonomii ( temu jestem całkowicie przeciwny ), jest większe scedowanie władzy w dół do aktywnych środowisk lokalnych, lub lokalnych liderów aktywności społecznej.

Nazwałbym ich autorytetami i animatorami życia lokalnego.

Ci ludzie często są poza partiami ogólmopolskimi nie chcąc swej aktywności i zaangażowania rozmieniać na drobne w aparatach partyjnych, układach i koteriach.

Wykorzystajcie..., wspólnie wykorzystajmy pomysł, który usłyszałem od Marka Migalskiego i partii PJN.

 

WYBORY MARSZAŁKA WOJEWÓDZTWA W WYBORACH BEZPOŚREDNICH.

 

Niech to wyborcy zdecydują, kto ma decydować w ich regionie o budżecie, inwestycjach itp.

Dodatkowo moim marzeniem jest, by kandydat na marszałka mógł obsadzać stanowisko:

  • prokuratora wojewódzkiego

  • komendanta wojewódzkiego policji

  • lekarza wojewódzkiego

W prezentacji wyborczej każdy kandydat przezntowałby swą załogę do zarządzania regionem.

Wyborcom daje to realny wpływ na to kto będzie nimi rządził i będą wiedzieć komu zaufać po kadencji, a kogo wysłać na zielona trawkę.

Zdaję sobie sprawę, że wymaga to wielu zmian w przepisach i w najważniejszym prawie czyli Konstytucji.

Moja propozycja jest tylko zarysem nie wyposażonym w pełny zakres koniecznych zmian do przeforsowania.

Jednak myślę, że można się nad tym pochylić i zacząć pracować nad tym.

 

Nie musimy wszak się lubić, ale możemy sobie podrzucać pomysły.

Jestem tak jak wielu obywateli Polski zawiedziony i zmęczony dwubiegunowa sceną polityczną w Polsce.

Kiedy przychodzi do wyborów wielu z nas mimo, iz chce głosować na mniejsze partie z jakąś wizją boi się stracic głosu, bo jest bombardowany sondażami z których wynika, że nie ma nic innego tylko dwie wielkie partie i jakieś dostaweczki parlamentarne bez wpływu na politykę i nasz los.

Takie bezpośrednie wybory regionalnych gospodarzy mogą troszkę wywrócić zabetonowaną scene polityczną.

Nie ma w mojej propozycji żadnej złej intencji.

Państwo będą mieli propozycję dla całego kraju. Ja zyskam większy wpływ na to co siędzieje w moim najbliższym otoczeniu przy zachowaniu unitarnego charakteru Polski.

Prosze o spokojne przemyślenie tej sprawy i może choć jednozdaniowe ustosunkowanie się do tego.

Mimo, iż jesteśmy na przeciwległych biegunach, to gdyby Państwo się tym zainteresowali jestem w stanie podpisać się pod tym obiema rękami i włączyć się na miarę swych sił w przygotowanie odpowiednich rozwiązań.

Jestem ( powtórzę to ), przecinikiem autronomii, ale jestem też bardzo zmęczony betonowym kręgiem politycznym w Polsce.

Zróbmy mały wyłom w tym kręgu. Widzę ilu ludzi jest chętnych do działania i nie są zarażeni tumiwisizmem, ale nie chcą wchodzić w układziki partyjne.

 

 

Z poważaniem

 

 

Waldemar Janeda

prezes KFB

 

 

koala 123
O mnie koala 123

Facet o poglądach konserwatywnych w sferze światopoglądowej, skłaniający się ku narodowemu solidaryzmowi i o nastawieniu prospołecznym.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka