Wojtek Wojtek
189
BLOG

Sukces, który przerósł Bąka

Wojtek Wojtek Polityka Obserwuj notkę 0

Jeszcze niedawno świętowaliśmy wielkie lotnicze sukcesy spółki lotniczej OLT...


image

https://wzzw.wordpress.com/2014/03/03/%E2%98%9E-czy-burlak-dlugo-jeszcze-pociagnie-%E2%98%9A%E2%97%99%E2%97%99%E2%97%99%E2%97%99/


Chodzi tu o prekursora polskiego sukcesu, w myśl którego dzisiaj PLL LOT obsługuje już 40 połączeń lotniczych, uruchomionych w 2016 roku i później. Kolejne połączenie z Warszawy do Goeteborga jest dowodem doskonałej kondycji polskiego przewoźnika, który powstał w latach 30. XX wieku poprzez wykupienie przez państwo wszystkich istniejących polskich przedsiębiorstw lotniczych [1].

Dzięki mecenatowi państwa firma stała się wiarygodnym partnerem a kapitał skomasowany w ręku jednego zarządu pozwolił nie tylko na ujednolicenie taboru, ale również na rozbudowę sieci lotnisk na terenie ówczesnej Polski. Niestety, okres władztwa niemieckiego nie wpłynął dobrze na los Polskich Linii Lotniczych. Dopiero po pokonaniu agresora niemieckiego w 1945 roku PLL LOT przystąpiło do odbudowy swojego potencjału.

Okres przebudowy polskiej gospodarki nie przysłużył się jej rozwojowi. Można powiedzieć, że polska gospodarka w zarządzie kapitału zagranicznego została wygaszona a oczekiwania, że kapitał prywatny jest lepszym zarządcą, niż zarząd państwa, nie zawsze jest prawdą. A dowodem jest próba przejęcia polskiego przewoźnika przez linie niemieckie.

W okresie koalicji PO-PSL pod zarządem premiera Donalda Tuska dokonano wiele różnych inwestycji, ale w mojej ocenie była to polska inwestycja w przebudowę istniejącego przedsiębiorstwa do nowych norm jakościowych, jednak ostatecznie zmodernizowane polskie przedsiębiorstwa państwowe były przekazywane na własność kapitału zagranicznego a właściciel - czyli państwo polskie - otrzymywało należność za przekazany majątek w ratach, już z dochodu uzyskiwanego przez inwestora zza granicy.

Cóż, taka to była ta koalicja a nowoczesne samoloty przeciągali po płycie lotniska nad wyraz dobrze uposażeni burłacy...


Przeczytaj też:


/.../ loty będą wykonywane sześć razy w tygodniu samolotami Bombardier CRJ900, które na pokład zabierają 90 pasażerów. To 40. połączenie uruchomione przez LOT od początku 2016 r./.../ http://www.radiomaryja.pl/informacje/pll-lot-zaczely-latac-goeteborga/



-------------------------

[1]  W 1930 roku na stateczniku pionowym samolotów floty LOT-u pojawił się stylizowany symbol żurawia wpisanego w koło, który stał się logo polskiego przewoźnika lotniczego na długie lata. Logo zaprojektował artysta plastyk Tadeusz Gronowski. Pierwszymi samolotami polskiej produkcji eksploatowanymi przez LOT były PWS-24 i PWS-24 bis oraz RWD-5. Samoloty PWS były użytkowane w latach 1934–1938 w liczbie 5 sztuk, głównie na liniach krajowych, https://pl.wikipedia.org/wiki/Polskie_Linie_Lotnicze_LOT


Wojtek
O mnie Wojtek

O mnie świadczą moje słowa...  .

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka