Smok Gorynycz Smok Gorynycz
1595
BLOG

Orzeł odleciał, Smok też

Smok Gorynycz Smok Gorynycz Rozmaitości Obserwuj notkę 26

 Przez kilkanaście minut zastanawiałem się, z czym kojarzy mi się usunięcie Orła z koszulek piłkarskiej reprezentacji. Dręczące wrażenie, że już to znam, dość szybko znalazło potwierdzenie w usłużnej pamięci… Wrzesień 1939, niemieccy żołnierze z uśmiechem przełamujący graniczny szlaban oznaczony herbem, inni żołnierze bagnetem zrywający polski herb ze ściany. I rozpaczliwa myśl: Matko Boska, czy naprawdę znów jesteśmy w tym momencie dziejów? I tylko zamiast sołdatów w zgniłozielonych mundurach Grzegorz Lato i Kręcina z kretyńskimi uśmieszkami na spasionych gębach…

Piłkarze coś próbują tłumaczyć i prosić by ich z decyzjami biznesowymi nie utożsamiać. Staram się ich nie utożsamiać. Sam przecież tego kretyna z PZPN nie rozumiem. O czym on mówi?! „- Przede wszystkim produktów z godłem sprzedawać nie możemy, bo nie jesteśmy dysponentem. Co więcej, jeżeli ktoś wyprodukuje sobie koszulkę z godłem, to jako związek nie jesteśmy w stanie egzekwować swoich praw, ścigać twórców podróbek i pilnować swojego biznesu - wyjaśnia Gołos. - To, że PZPN do zeszłego roku nie zanotował jakiegokolwiek przychodu z tytułu sprzedaży artykułów reklamowych i pamiątek, wynika z właśnie z tego, że posługiwaliśmy się wyłącznie orłem.”

Dumny jestem z wrocławskich kibiców. Bilety kupowali na mecz reprezentacji Polski, przyszło im patrzeć na drużynę PZPN. Ciekawy jestem tylko, co w piątek myśleli Włosi grając niemal 90 minut w zupełnej ciszy przy obecności 42 tysięcy ludzi na trybunach?

I znów skojarzenie historyczne: Orzeł Biały pojawił się jak zwiastun dobrej nowiny jeszcze zanim odrodziło się Państwo Polskie. Już w 1917 był na banknotach i znaczkach pocztowych. Orzeł pojawił się zanim państwo powstało. A dziś: państwo jeszcze istnieje (pozornie?), Orła wypychają kolorowe strzałki, zamiast Biało-czerwonej powiewają tęczowe szmatki, hymn śpiewa Edyta Górniak…

Odlatuje nie tylko Orzeł. Tego przynajmniej rozumiem. Ma prawo: z obrzydzenia, nie „polezie bowiem Orzeł w gówna”. Dlaczego jednak odlecieli administratorzy salonu 24? Z powodu wyborów? Dla dotacji w ojro wyrażanej? Dość, że wczoraj, w dzień Święta Niepodległości na samej górze strony głównej wisiał przez czas jakiś ten tekst:http://mediator.salon24.pl/362793,zadyma-neonazistow-i-kiboli-na-pl-konstytucji-zdelegalizowana#comment_5277292

W związku z powyższym podjąłem decyzję o całkowitym wycofaniu się z salonu. Będę sukcesywnie kasował swoje notki (wczoraj skasowałem z ostatniego półrocza). Wszystkim swoim Gościom i komentatorom dziękuję, za usuwanie ich tekstów przepraszam, żałuję że tak się dzieje, chętnych zaś do przeczytania co też Smokowi na duszy leży i leżeć będzie zapraszam na niepoprawnych.pl i blogpress. 

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości