ewaryst fedorowicz ewaryst fedorowicz
1907
BLOG

Ewaryst Fedorowicz: kardynała Nycza nie słucham wcale.

ewaryst fedorowicz ewaryst fedorowicz Polityka Obserwuj notkę 33
 
Kardynał Nycz: Radia Maryja nie słucham wcale,  bije po oczach (to niezgodne z jakimkolwiek, milicyjnym nawet, regulaminem, tak bić)  jedynka  Onetu.
 
Kardynała sprawa – w końcu mamy ten, no -  pluralizm,w mediach też i każdy może sobie słuchać Radia Maryja , jak ci starzy, niewykształceni, co to w miasteczkach i na wsiach mieszkają albo TOK FM, jak kardynał.
 
Skąd wiem, że TOK FM kardynał słucha ? Bo  prawidłowe poglądy ma.
 
Ja z kolei,  mam swoje lata i tak się dla mojej  formacji  (zapomniane słowo, zapomniane) złożyło, że moim Arcybiskupem Warszawskim i Prymasem, był Stefan Kardynał Wyszyński.
 
A on, cytując Pawlaka z „Kochaj albo rzuć” –  znamienity Polak był.
 
Po śmierci Mojego Kardynała, arcybiskupem warszawskim i prymasem Polski został Józef Glemp.
 
Hm…
 
Pamiętam, z jakim niedowierzaniem zostało przyjęte kazanie kardynała w stanowo wojenną Pasterkę, 24 grudnia 1981.
 
Gdy przeczytałem potem, co ks. Popiełuszko mówił o sposobie traktowania Go przez kardynała, mniej się już dziwię.
 
Prawie 4 lata temu, z warszawskiej archikatedry, za kołnierz nieomal, trzeba było wyciągać TW Grey’a, który chciał karierą dwuetatowca kontynuować, ale papiery najwyraźniej zbyt jednoznaczne były.
 
A kardynał Nycz?
 
Cóż, jeden więcej – jeden mniej; żadna, dla tysiącletniej historii kościoła w Polsce, różnica.
 
Zresztą, gdy Prymas Wyszyński coś powiedział, to Go Polacy, nawet ci poplątani , a nawet ci sprzedajni , słuchali, a przynajmniej słyszeli, choć jedynym medium, jakie miał do dypozycji, były listy pasterskie i kazania.
 
Kiedy kardynał Nycz te swoje mądrości do Sieci wrzuca, to może , używając mediowego języka  zasięg  ma większy, ale impakt – w porównaniu z Prymasem Tysiąclecia, żałosny.
 
Ja tam kardynała Nycza nie słucham wcale.
 
Z kilku przyczyn , ale pierwsza jest taka, że nie chcę i (jeszcze) nie muszę.
 
Ale ta najważniejsza, bardzo prozaiczna jest:
 
bo jego słowo, dla całej masy Polaków nycz nie znaczy.
 
Nycz, a nycz.
 
 

  

Kopiowanie do użytku publicznego, zamieszczonych na tym blogu tekstów, możliwe jest tylko za moją zgodą. Kamieniec Podolski - stąd pochodzi moja rodzina

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka