BLOG
Konsekwencja jest kluczem tego rozwiązania. Samolot był w pełni sprawny aż do kolizji z przeszkodami terenowymi. Tak ustalił MAK i KBWLLP. Dość dokładnie zostały opisane uszkodzenia mienia wyrządzone przez samolot. Żadna prokuratura nie jest w stanie zmienić postanowień komisji badania wypadków lotniczych, bo nie posiada odpowiednich kompetencji i wiedzy w temacie. Prokuratura może jedynie oceniać/kwestionować zgodność z prawem wykonywanych czynności, a do tego wrak jest zbędny. Dlatego nie ma podstaw do przetrzymywania wraku.
Wrak ma wartość złomu i emocjonalną. W Polsce można przerobić go na amulety, relikwie i inne cacka kultu religijno politycznego. Taka przeróbka może okazać się strzałem w dziesiątkę. Wartość wraku może podskoczyć z wartości złomu aluminium do wartości złomu złota.
Polska ma prawo odzyskać to co jest jej wartością. Sąd międzynarodowy może rozstrzygnąć o słuszności zwrotu przywłaszczonego mienia. Trzeba tylko złożyć pozew.