GPS GPS
1750
BLOG

Paradoks omnipotencji

GPS GPS Nauka Obserwuj temat Obserwuj notkę 59

 

Paradoks omnipotencji występuje nawet jako hasło w Wikipedii!

Chodzi o to, że jest to najbardziej popularne pytanie, które się zadaje, by uzasadnić, że Bóg nie istnieje. Pytamy się: „Czy wszechmogący Bóg mógłby stworzyć taki kamień, którego sam nie mógłby podnieść?”. Już samo to pytanie jest dowodem nieistnienia Boga!

Problem jest rozwiązywany na tysiące sposobów. Ale najczęściej są to sposoby, czy wyjaśnienia, które są zbyt trudne do zrozumienia dla większości ludzi.

Dlatego wymyśliłem odpowiedź, która trafi do wszystkich, którą każdy zrozumie. Ja to już dawno temu wymyśliłem i nawet w jednym komentarzu umieściłem: …paradoks o kamieniu.

Szukam w Sieci różnych dyskusji, artykułów itd… na ten temat i widzę miliony stron związanych z tym paradoksem, np. coś takiego: Czy Bóg może stworzyć kamień, którego nie może podnieść - dialog między ateistą i teistą. Wpiszcie sobie w Googlu wyrazy: „Bóg kamień podnieść”, a zobaczycie ile tego jest.

Ale nigdzie nie widzę mojego rozwiązania. Może źle szukam? No to robię specjalną notkę - może ktoś to kiedyś znajdzie? Może znajdzie podobne rozwiązanie gdzie inedziej i mi wpisze komentarz, że to już ktoś wcześniej ode mnie wymyślił?

Rozwiązanie jest takie: Bóg, będąc wszechmogącym, może stworzyć kamień, którego nie będzie w stanie podnieść. Nie tylko może, ale On to już zrobił! Tym kamieniem jest Ziemia!

No bo co to znaczy „podnieść kamień”? To znaczy oddalić go od środka Ziemi. Ziemia to niewątpliwie kamień. Czy można przesunąć tak Ziemię, by się oddaliła od swojego własnego środka? Nie można. Czy ta niemożność świadczy o braku mocy? Nie świadczy. A zatem Bóg istnieje. Proste, nie?

W każdym razie ktoś kto zadaje takie pytanie o kamieniu chcąc poddać w wątpienie istnienie Boga jest niewątpliwie głupkiem.


następna notka -> Stopień intencjonalności

 

GPS
O mnie GPS

Blo­ger, że­gla­rz, informatyk, trajk­ka­rz, sar­ma­to­li­ber­ta­ria­nin, fu­tu­ry­sta. My­ślę, po­le­mi­zu­ję, ar­gu­men­tu­ję, po­li­ty­ku­ję, fi­lo­zo­fu­ję.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie