Wygląd książki   graf13
Wygląd książki graf13
graf13 graf13
115
BLOG

ZEGARY MOJEJ BYDGOSZCZY

graf13 graf13 Kultura Obserwuj notkę 0

Szanowni Państwo.

 

Na 650 lecie nadania praw miejskich Naszemu Miastu przez króla Kazimierza Wielkiego, została ukończona moja praca nad zanikającymi w przestrzeni publicznej zegarami publicznymi.

Skromna monografia ma za zadanie przybliżenie czytelnikom trudu związanego z coraz dokładniejszym odczytem mijającego czasu. Wiele tysięcy fascynatów poświęcało całe swoje życie na polepszenie działania czasomierzy od tych najprostszych aż do najbardziej skomplikowanych. Przez ostatnie tysiąc lat, od chwili powstania pierwszego zegara prawdziwie mechanicznego, udoskonalenia narastały lawinowo i uzyskiwały zdumiewające efekty.

W dzisiejszych czasach zmieniły się technologie, upodobania i potrzeby- czasomierze mechaniczne dzielą los wielu innych, dawniej niezbędnych, dziedzin naszego codziennego życia. Szkoda, wielka szkoda, aby działania pokoleń zamknąć do klatki niebytu.

W prosty sposób próbuję w mej książeczce opisać wszystko co zamieniło zegar słoneczny we współczesny zegar atomowy i wiele kolejnych rewelacji ilustruję zdjęciami.

W kolejnym, krótkim opisie streściłem najważniejsze i ciekawe epizody rozwoju Bydgoszczy, również ilustrowane wieloma zdjęciami.

W najważniejszej części książki umieściłem streszczenie historii obiektów zawierających zegary, z którymi spotykamy się na co dzień, lub w kilku przypadkach, korzystali z takowych nasi przodkowie.

W całej publikacji umieściłem niecałe pięćset fotografii ułatwiających wędrówkę po zanikających czasach.

Na wydanie książki otrzymałem stypendium od Pana Prezydenta Bydgoszczy i została ona  wydana w mikroskopijnym nakładzie.

Obecnie jest dostępna, po cenie druku, pod numerem telefonu-  509 796 748  .

Życzę miłej lektury.   

Zobacz galerię zdjęć:

Rekendacja    graf13
Rekendacja    graf13
graf13
O mnie graf13

Niedyplomowany Absolwent Akademii Chłopskiego Rozumu, któremu umiłowanie Rodziny jest wstępem do relacji z Ojczyzną. Z sentymentem wraca do wartości określanych jako: wiara honor szacunek uczciwość godność

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura