Jacek Ka. Jacek Ka.
46
BLOG

Polityczni przywódcy w czasach wolności - do pana Lorenzo skiero

Jacek Ka. Jacek Ka. Polityka Obserwuj notkę 6
Zacząłem pisać odpowiedź pod postem pana Lorenzo, ale jakoś tak mi się to trochę wydłużyło. Postanowiłem to więc wkleić odpowiedź u siebie.
Rozumiem pana podejście, panie Lorenzo, ale się z nim w istotnej części nie zgadzam. Można powiedzieć, że oceniam polityków w podobny sposób, jednak pod ocenę biorę inny zakres ich życia.

Przy tej ocenie ważna dla mnie jest ich obecna działalność polityczna, ich moralność i postępowanie teraz, w Polsce, można powiedzieć normalnej.

Natomiast sytuacji z czasów ekstremalnych pod uwagę nie biorę. Jest to dla mnie mało mówiące o tym jaki ktoś jest teraz, a to mnie interesuje. Po prostu nie ma według mnie zbyt dużego przełożenia pomiędzy jednym a drugim.

Ludzie, którzy w tamtych sytuacjach ulegli teraz mogą być po prostu uczciwi i tyle. Tak samo ci, którzy nie dali się złamać teraz mogą być zwykłymi świniami. Nie mówię oczywiście, że tak jest - chodzi mi tylko o to, że oceniać trzeba ten czas - niedaleką przeszłość i to co teraz. Ludzie się po prostu zmieniają i te zmiany mogą iść w różnych kierunkach.
I jeszcze jedno - politycy nie są moimi przywódcami. Może im tak się wydaje, ale nie są - są co najwyżej wynajętymi przeze mnie ludźmi do zadbania o to, żeby mi żyło się bezpiecznie, żebym mógł się rozwijać i miał jak najmniej przeszkód w codziennym, zwykłym życiu.
Dlatego wolę sprawdzić polityka w jego obecnym działaniu politycznym a nie przeszłym działaniu, które z samej swojej istoty było zachowaniem w sytuacji zupełnie odmiennej od tych, które spotykają tych ludzi teraz.
I nie jest tak, że ja im jakoś przebaczam, albo namawiam do przebaczenia. Nie mnie o przebaczeniu komukolwiek, z kim osobistych związków nie mam i osobistych krzywd nie doświadczyłem, decydować. Niech przebaczają albo nie przebaczają ci, co takie związki i krzywdy mieli...
Tak mi się to widzi...
Jacek Ka.
O mnie Jacek Ka.

Mój e-mail: jacekkam@gmail.com

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka