Joe Chal
Joe Chal
Joe Chal Joe Chal
310
BLOG

Joe Chal: - Czy Żydzi wspierali kiedykolwiek monarchię?

Joe Chal Joe Chal Polityka Obserwuj notkę 0

W epoce globalizacji i największego wpływu Żydów w historii od czasów rozbicia i upadku Chazarii należy się zastanowi: - Czy warto jest myśleć i przygotowywać się do wprowadzenia monarchii w Polsce?

Jest wiele ugrupowań monarchistycznych i regentów (uzurpatorów, samozwańców i oszustów), których w pewnym momencie samo życie zweryfikuje i odstawi na boczny tor, ale niektórzy pozostaną.

Od jakiegoś czasu zacząłem przyglądać się bliżej wszystkim ugrupowaniom monarchistycznym pod kątem powiązania tychże z Żydami z finansowej półki (bankami centralnymi). Jest oczywistym, że pretendenci do tronu już teraz potrzebują środki finansowe do swego codziennego działania a w pewnym momencie wkroczenia do decydującej fazy walki o koronę potrzebna będzie „rzeka gotówki”.

Ponieważ historia lubi się powtarzać i źle kończyć dla ludzi szlachetnie urodzonych - to ugrupowanie, które najmniej powiąże się z obcym kapitałem i wpływami będzie miało prawdopodobnie najlepszy start w przyszłej polskiej monarchii nowej generacji, (jeśli oczywiście będą odpowiednie do tego warunki i polityczna konieczność).

Trzeba przypomnieć, iż Żydzi są mistrzami politycznej intrygi, o czym przekonał się mój przodek Rafał Krajewski, który obok Romuald Traugutt był jednym z dyktatorów powstania styczniowego i z przyczyn niewiadomych „nie zauważono” czy zignorowano prowokację i manipulację Żydów w czasie tego i innych (śmiem twierdzić, że wszystkich) narodowych zrywów wyzwoleńczych, link poniżej;

https://www.salon24.pl/u/joechal/945186,joe-chal-rafal-krajewski-h-jasienczyk-niedoceniony-bohater-narodowy

image

Akwarela tronu znajdującego się w muzeum w Wilanowie – autor obrazu Joe Chal

Przykład Wielkiej Brytanii

 Mieszkając w Wielkiej Brytanii, przyzwyczajamy się do koncepcji monarchii i rodziny królewskiej. Chociaż nie ma takich samych uprawnień legislacyjnych, jak niegdyś, jest jednak bezsprzecznie pozostałością potężnej monarchii, której moce rządziły siedmioma wielkimi morzami. Dzisiaj świat zostaje zmieciony przez koncepcję demokracji, delegowanego rządu. Ale czy z żydowskiego punktu widzenia jest to pożądany sposób rządzenia? Na podstawie żydowskich nauk, jaki jest idealny sposób rządzenia?

Tora mówi, że kiedy Żydzi wejdą do ziemi Izraela, wyznaczą sobie króla. Opierając się na tym, Majmonides pisze, że gdy Żydzi weszli do ziemi izraelskiej, nakazano im zrobić trzy rzeczy: wyznaczyć króla, zniszczyć Amalekitów i zbudować świątynię. Majmonides pisze ponadto, że w czasach mesjanistycznych król żydowski powstanie i przywróci suwerenność żydowską, zbuduje świątynię w Jerozolimie i zgromadzi wygnańców. W I Samuelu mówi się jednak, że Żydzi zostali skazani za prośbę o króla. To wydaje się niespójne i nielogiczne.

Istnieje rozróżnienie między mianowaniem króla, jako substytutu wszechmogącego, jak w czasach Samuela, a mianowaniem króla, jako kanału zbliżenia się do Boga. Tak, więc, kiedy król Saul zgrzeszył, nie zabijając króla Amaleków, został usunięty z królestwa, a gdy król Dawid zgrzeszył Batem Szewą, został skarcony, ponieważ ich praktyka była sprzeczna z podstawową rolą żydowskiego króla, aby zainspirować swoich poddanych do zbliżenia się do wszechmogącego.

Jaki jest jednak zakres władzy monarchy?

Zanim mianowano króla Saula, Samuel ostrzegł, że król będzie miał szerokie uprawnienia. Mógł wykorzystać najlepsze ze swoich pól dla swoich sług i wyznaczyć „synów i córki”, jako sługi do wykonywania jego pracy. Co więcej, gdy król Dawid został królem, lud oświadczył: „jesteśmy twoją kością i twoim ciałem”. Czy to nie oznacza, że w judaizmie król ma własność nad wszystkimi dobrami swoich poddanych, a więc władzę absolutną?

Ograniczenia władzy

W rzeczywistości jednak tak nie jest. Moc monarchy jest ograniczona przez Boga, jak określono w Torze. Zabrania się jemu posiadania więcej niż osiemnastu żon, nie może gromadzić pieniędzy na własny użytek i nie może posiadać zbyt wielu osłów, jak to było wtedy w egipskim zwyczaju. Ponadto celem proroka jest regulowanie władzy króla. Gdy król Saul zgrzeszył, prorok Samuel skarcił go, a gdy król Dawid zgrzeszył z Bat Szewą i zabił jej męża w bitwie, aby ją poślubić, prorok Natan wyznaczył naganę, jako karę. Król Saul miał prawo do usunięcia, a król Dawid żałował przez resztę swojego życia tego, co uczynił.

„Nazwa ta pochodzi od hebrajskiego „Baṯ-šeḇa”> Be'êr sheba ‛> Barsheba”, co oznacza „córkę przysięgi”. Według Biblii hebrajskiej była żoną Uriasza Hetejczyka, a później Dawida, króla Zjednoczonego Królestwa Izraela i Judy”.

Jednak w Księdze Przysłów, pisze król Salomon, człowiek powinien „bać się Boga i króla”. Zestawienie Boga i króla pokazuje bardzo pozytywny stosunek do króla w judaizmie. Wszechmogący i król są zarówno koncepcją, jak i godnymi równego stanu. Jak to może być?

Talmud stwierdza, że „królewskość na ziemi odzwierciedla królewskość w niebie”. Wyraził to rabin Szila, który chwalił rząd rzymski za „miłość do sprawiedliwości”. Ponadto, jak mówi Talmud, należy błogosławić widząc nawet nieżydowskiego króla, „Tego, który daje swoją mądrość wszystkim stworzeniom”. Rabin Sheishs, opowiada Talmud, który był niewidomy, uczestniczył w procesji królewskiej i pomimo braku wzroku dostrzegł, kiedy mijal króla. Saduceusz (ten, który nie wierzy w Ustną Torę) obraził go, komentując, że prawdopodobnie nie mógł wiedzieć, gdzie jest król, z powodu jego ślepoty. Rabin Sheishess wyjaśnił, że król na ziemi jest odbiciem Boga. Mówi o tym w książce IKingsa „Obecność Boga nie była w trzęsieniu ziemi ani w ogniu, ale w cichym, cienkim dźwięku”. Podobnie, powiedział rabin Sheishess, wiedział, że król przyjdzie, gdy ucichnie po przejściu trzech oddziałów.

Pojęcie monarchy jest, zatem uważane za odbicie królewskości w Niebie. Rzeczywiście, wszystko na tym świecie ma duchowe źródło w wyższych światach. Zanim Jakub spotkał swego brata Ezawa, zmagał się z aniołem, który zgodnie z żydowskimi naukami był duchowym odpowiednikiem Ezawa. Dopiero po pokonaniu anioła był przekonany, że jego brat Ezaw nie skrzywdzi go.

W przeciwieństwie do powyższego, w Etyce Ojców rabin Chanina mówi: „Módlcie się o dobro rządu, bo gdyby nie lęk przed nim, człowiek połknąłby innego żywego”. jest konieczne z bardzo pragmatycznego powodu, aby zapobiec anarchii. W jaki sposób jest to zgodne z duchową ideą rządu, odzwierciedlającą Wszechmogącego, a zatem konieczną dla wzrostu Niebiańskiego strachu? Co więcej, dlaczego Samuel potępił Żydów za prośbę o króla? Czy nie jest to konieczne dla żadnego społeczeństwa obywatelskiego?

Etyka Ojców, według Talmudu, jest księgą etyki. Nie jest napisany, jako przewodnik dla grzesznika, ale raczej dla sprawiedliwych. Dlatego rząd musi być czymś więcej niż tylko zapobieganiem bezprawiu. Odnosi się do uczonych, którzy pomimo znajomości Tory, nie mieliby szacunku dla innych ludzi, którzy nie są tak kompetentni naukowo. Aby ludzie szanowali innych, trzeba mieć pewien stopień pokory, a co za tym idzie, poczucie równowagi z innymi ludźmi. To strach przed rządem ma potencjał, by wywołać pokorę, a co za tym idzie, szacunek w społeczeństwie.

Jednak to nie strach przed samym rządem powoduje szacunek, ale to, co rząd odzwierciedla. Jest to odbicie Boga przez rząd, który wytwarza pokorę, a zatem szacunek dla siebie nawzajem.

Koncepcję tę ilustruje następująca historia: Założyciel ruchu Chabad, Alter Rebe, rabin Schneur Zalman z Liadi, został wysłany do więzienia w Sankt Petersburgu z powodu fałszywych kontr-rewolucyjnych zarzutów. Podczas przesłuchania szef policji zdał sobie sprawę, że Alter Rebe był świętym człowiekiem z wielką mądrością. Polecił carowi, aby Alter Rebe został uznany za niewinnego i zwolniony, co sugeruje, że to jego przeciwnicy podważyli zarzuty zazdrości o jego szeroki wpływ.

Car był zaintrygowany i chciał osobiście spotkać się z Alter Rebe. Zmienił swoje królewskie ubranie i odwiedził Altera Rebe w swojej celi. Po wejściu powstał Alter Rebbe. Car był zdziwiony i wykrzyknął, że jest zwykłą osobą. Alter Rebe odpowiedział, że musi być carem, ponieważ ogarnął go drżący strach, który spowodowany jest królewskością i nie nastąpił, gdy odwiedził go jakiś inny urzędnik. Wyjaśnił, że zgodnie z judaizmem car odzwierciedlił królewskość w niebie, a zatem jego obecność spowodowała w nim drżący strach przed Wszechmogącym.

Demokracja

W oparciu o powyższą koncepcję ograniczonego, a nie absolutnego przywództwa, koncepcja demokracji wydaje się mieć w judaizmie głębokie drogi. Rolą proroka było utrzymanie króla w ryzach i ograniczenie jego mocy. W przypadku nieobecności proroka potrzeba innego skutecznego systemu, aby utrzymać króla lub przywódcę w linii. Alternatywą jest dyktatura, która może być brutalna i zła. Idealnie, celem systemu demokratycznego, nad innymi strukturami politycznymi, jest jego zdolność do ograniczania uprawnień przywódcy i zmuszania go do odpowiedzialności przed społeczeństwem, które w pierwszej kolejności przekazało im władzę. Ludzie w społeczeństwie, którzy mają prawo głosowania, zastępują proroka. W Anglii przedstawiciel Izby Gmin pełni tę funkcję. Widzimy, zatem, że ta koncepcja rządu ma swoje korzenie głęboko w naukach żydowskich. Dlatego tez wielu uważa, iż korona brytyjska jest zbyt mocno powiązana z Żydami.

Nawiązując do mojego wcześniejszego artykułu ten jest jakoby uzupełnieniem, iż oddawanie politycznego pola Żydom przez PiS, może uniemożliwić lub tragicznie zakończyć jakiekolwiek próby wprowadzenia monarchii w Polsce; link poniżej

https://www.salon24.pl/u/joechal/950151,joe-chal-czy-w-polsce-mozna-przywrocic-monarchie

Dla przypomnienia podam, że prawosławny kościół rosyjski oskarżył nie tak dawno Żydów o dokonanie zbrodni rytualnej na ostatnim carze Rosji i jego rodzinie. Link poniżej;

https://www.salon24.pl/u/joechal/911498,joe-chal-czy-zydzi-zamordowali-cara-dla-celow-rytualnych


Joe Chal
O mnie Joe Chal

Jestem prezesem i fundatorem Polsko Australijskiej Fundacji działającej na Rzecz Zdrowia i Rozwoju Dziecka. Prowadzę badania naukowe na temat „Autyzmu” (rehabilitacji) z wykorzystaniem komory hiperbarycznej.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka