Jolanta Łaba
Jolanta Łaba
Jorlanda Jorlanda
60
BLOG

Medytacje szarodzienne: Tu i Teraz

Jorlanda Jorlanda Osobiste Obserwuj temat Obserwuj notkę 1

Staram się codziennie czytać Pismo Święte. Zaglądam do książek z propozycjami medytacji nad tekstami Biblii, słucham radia, oglądam programy poświęcone Biblii i interpretacjom słów Pisma, czytam czasem przypadkowe fragmenty, które "otworzą się", korzystam z metody "Lectio divina". 

Czasem też porównuję słowa Pisma z prawdami zawartymi w świętych księgach innych tradycji.

I zawsze uderza mnie to, że słowa, które odnajduję są skierowane "jakby" tylko do mnie. Słowo Boże jest żywe, tak mówią nauczyciele Pisma. Ono żyje, cały czas jest aktualne, niezależnie od tego w jakich czasach ludzie je czytają i interpretują.

Dziś zapamiętałam krótkie przesłanie "Tu i Teraz", tak właśnie Tu i Teraz pisane dużymi literami. Czasem czekam na jakieś przyszłe zdarzenia lub rozpamiętuję cudowne przeszłe czasy. I zapominam o tym, co jest TU I TERAZ. O tym, że jestem mamą, żoną, ciocią, parafianką, nauczycielem, blogerką, przyjaciółką, sąsiadką, znajomą, krewną, córką, siostrą… I że każdego dnia tu i teraz to ja decyduję moimi czynami, słowami i gestami o moim życiu, o przyszłości.

Ile wyborów z przeszłego już "Tu i Teraz" zaprowadziło mnie właśnie tu, gdzie jestem teraz!

Gdyby nie przytomność i czuwanie, na pewno popełniłabym gdzieś błąd, może przegapiłabym faceta mojego życia, może nie odważyła się na kolejne dziecko, na porzucenie zbyt niszczącej mnie pracy i wzięcie innej, pozornie łatwej i przejściowej, która okazała się błogosławieństwem. Może gdyby nie dobre wybory, gdyby nie to czuwanie nad "Tu i Teraz" nie byłabym teraz tak spokojna i nie miałabym poczucia, że właśnie Tu i Teraz jest moje właściwe miejsce.

To coś niebywałego, niesamowitego, odkryć, że Tu i Teraz Bóg daje mi znak, i że mogę go prawidłowo odczytać! To cud, uświadomić sobie, że Sacrum dotyka Profanum, że Bóg mówi do człowieka, że Święty pokazuje nieświętemu kierunek. Tu i Teraz mogę decydować co zrobię, i nie jestem zdeterminowana przeznaczeniem, ślepym losem, zbiegiem okoliczności. To ja mogłam decydować i to ja mogłam odpowiedzieć na słowo Boga…

Pozostaje modlić się i prosić, aby nie pomylić się, aby mieć otwarte uszy i oczy, aby nie zatrzymać się ze strachu, nie cofnąć.

A dziś zamiast piosenki zapraszam na mój kanał na Youtube

Jorlandia Moovie, Kreatywnie uwierz w...

Jorlanda
O mnie Jorlanda

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości