Aleksander Czarnecki, Politechnika Lwowska (fot. autora)
Aleksander Czarnecki, Politechnika Lwowska (fot. autora)
Jozef Kapustka Jozef Kapustka
192
BLOG

Bajka dla Alusia

Jozef Kapustka Jozef Kapustka Kultura Obserwuj notkę 0

Nazywam się Aleksander Czarnecki, mam 24 lata. Dotykam krzywych czasoprzestrzeni za pomocą dźwieków. To, co teraz robię nie ma znaczenia, bo już jutro dotknę samej prawdy.

Jutro umrę.

Zrobię pierwszy krok w przyszłość i więcej mnie nie będzie. Pojdę w stronę mojej ulubionej nieskończoności. Lekarze nie będą umieli powiedzieć, dlaczego i po co tam poszedłem.

Ale ani ty ani ja jeszcze tego nie wiemy, bo dopiero jest dzisiaj, więc ty jeszcze nie wiesz, co to znaczy, że mnie już nigdy więcej nie będzie. Dowiesz się jutro, a potem będziesz tylko tęsknił, szamotał sam ze sobą tam, gdzie wszyscy są i nikogo nie ma i czekał na swój własny krok w przyszłość. Cóż z tego, kiedy to ja jestem czarodziejem a nie ty.

Nie dowiesz się natomiast nigdy, czy jutro bałem się czy nie, czy byłem samotny czy wyszli mi na spotkanie. Nie będzie cię wtedy przy mnie, tego też jeszcze nie wiesz, na razie jest przecież tylko dzisiaj. "Szkoda, że cię nie ma", myślałem. Nigdy się już nie dowiesz, czy udusiłem się czy mi serce pękło. W trumnie zobaczysz moja ranę na czole i wykręcone palce, ale chyba mnie nie bolało, dali mi morfinę, chyba mnie ratowali.

Ani ty ani ja jeszcze tego wszystkiego nie wiemy, bo dopiero jest dzisiaj.

I już mnie nie ma. To znaczy jestem, a ty nie wiesz gdzie, albo może tylko mnie nie widzisz chociaż czujesz, że jestem. A może wiesz, albo tylko wydaje ci się, że coś wiesz. No bo co ty możesz wiedzieć o moim błękicie? A ja właśnie widzę wszędzie błękit, unoszę się w błękicie, błękit... błękit... i tylko błękit.

Nazywam się Aleksander Czarnecki, mam 24 lata i jutro umrę.

Oto moja historia.

Szukaj mnie teraz wśród starych drzew , w locie trzmiela, w zapachu kwiatów, mowie kamieni. Będę molem, komarzycą, ptakiem.

Pamiętaj mnie.


28 lutego 2018, zmarł niespodziewanie po krótkiej chorobie  Aleksander Czarnecki, doktorant I roku matematyki Uniwersytetu Jagiellońskiego. Prowadził obiecujące badania nad wyznaczaniem funkcji zeta rozmaitości Calabi-Yau. Miłośnik gór, podróży i muzyki poważnej (fragmenty kursywą oparte na motywach tekstów Aleksandra).

http://aleksander.czarnecki.im.uj.edu.pl/



pianista

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura