Karlus Karlus
809
BLOG

Trajektoria 101-ki od BNDB do ul. Gubienko tragicznego lotu 10.04.2010 - Update

Karlus Karlus Polityka Obserwuj notkę 0

Notka dotyczy tego precyzyjnego schematu z zaznaczonym przesunieciem obrazu satelitarnego z 06.2010 w stosunku do siatki wspolrzednych przd lotniskiem Sjewjerny:


image

https://lh3.googleusercontent.com/Amm97FKDqlAclZPLSEjLKw72hdxPCur5RRJKSmWwx1s1z83vVoe_J1KJLwgUQS1TqUQJcU721X29rRmh_dIj_uIyvDZP_R6kRxInccFSfg=w1920-h3150


Na gornych 2 screenach zaznaczylem kierunek i odleglosc, o jakie nalezy przesunac zdjecia satelitarne z czerwca 2010 aby pokrywaly sie z siatka wspolrzednych. To przesuniecie wynosi 3m w kierunku 284° co oznacza, ze ta mapa satelitarna jest jedna z dokladniejszych.

Majac teraz te przesuniecia mozna obrazy odpowiednio przesunac nie ruszajac siatki wspolrzednych. Tak zrobilem na dolnym screenie.

Kierunek trajektorii anteny GPS1 od okolicy feralnej brzozy do #38 wyznaczony jest przez True Track TAWSa, ktory jest aktualizowany dokladnie co 1 sekunde lotu w pelnych sekundach czasu GMT, czyli w naszym przypadku w #38 zapisana zostala wartosc kierunku True track wyliczona na podstawie wspolrzednych z 6:40:58,0 i z 6:40:59,0 Mozna ten kierunek sprawdzic laczac punkty o wspolrzednych Present_Position z Terr_conflict.

U mnie ten seledynowy odcinek o dlugosci 333m (zainteresowany tematem wie dlaczego) wyznacza wspolrzedne punktu (point1manka), nad ktorym znajdowala sie antena GPS1 dokladnie o czasie 6:40:59,00


Teraz znajac predkosc Ground_speed aktualizowana rowniez raz na sekunde ( odleglosc punktow wyliczana ze wspolrzednych co 1 sekunde ) mozemy latwo wyznaczyc lezacy na tym odcinku punkt nad ktorym znajdowala sie antena GPS1 o czasie sekunde wczesniejszym, czyli o 6:40:58,0 GMT

Z tego rowniez wychodzi, ze antena GPS1 przelatywala nad punktem Present_positon z #38 dokladnie o czasie 6:40:59,90 (aktualizowane co 0,1 sekundy)

Teraz powinno byc juz wszystko jasne . Moje aproksymacje zmiennych odleglosci, predkosci i przyspieszenia anteny GPS1 od #37 czyli od 06:40:43,00 do (Cross_side) 06:41:02,00 ( 19 sekund lotu ) znajduja sie w moich notkach oraz np. tu:

image

https://lh3.googleusercontent.com/WXaorS3EBl-TNziHWXVtGIGhPSFU3QREXs1B5tMYZN3Mepgs8_kYygYw4rAEJA5zpWMzOCDc1s6CTvwyU5NOnzj8tK1EcU1qHdIlS1xTBw=w1920-h1170


Uwaga, Antena GPS1 nie musiala przelatywac nad punktem o wspolrzednych Terr_conflict.

Reszta jest na schematach.


Update 14:55 , 21.06.2022

Chodzi o zapis w tabelce APPENDIX D FAULT LOGS

na str. 461/695 w zalaczniku 4 do raportu Millera gdzie czytamy miedzy innymi:


Fault FLAPS RC FAIL
Date/Time (Initial) 04/10/10 06:40:59
Date/Time (Last) 04/10/10 06:40:59


Jednakze w logu #38 mamy na ten temat:

Alert Date (M/D/Y): 04/10/2010
Alert Time (H:M:S): 06:40:59

Flaps in Landing: 1
Gear Down: 1
On Ground: 1


A to oznacza, ze najpierw o 6:40:59,90 przyszedl do TAWS dyskretny impuls On Ground , ktory wywolal #38 Landing ,

a ulamek sekundy pozniej o 6:40:59,95 juz brakowalo RC od FLAPS, 

poniewaz oderwala sie czesc klapy podczas kolizji z pniem brzozy rosnacej kilka metrow przed plotem Komisu.

To ta czesc klapy:

image

https://lh3.googleusercontent.com/fekdzghlZB92tCyZG8PbPavdZ8JNser3kz9RKy-s9FMtN1oZPeB3uP3vQkV-S1Pf0eLSnh6AUefp9WY0Aw=w1600-h1200


image

https://lh3.googleusercontent.com/JEUmpNO6Esr5h3sNBdrwWjnLaiaA-q7AmAOOMxKU__qM1qHlVYMfx-puj_pt0LcfS6BgjtEOsYX81LmBFw=w1921-h1165

Oderwana czesc lewej klapy lepiej oswietlona

image

https://lh3.googleusercontent.com/T0OXOQorwntsRXK_LLUMsstXvD_X2kD7mxUJAhXBCpf-7Yb7tgPVnx3-1spJUHg1RsE_XPyvn8DnjLc15g=w1024-h768

i pien brzozy przy komisie:

image

https://lh3.googleusercontent.com/8avFOBx2Mer9dadz_KzI0kz3p0ixlhSoLYMqbjuMO4Nwr1IJoLl0hTG4GAEOti6cncD7dldPrXgCqceuzQ=w3264-h2448

na pobliskich drzewach z prawej widac rowniez slady pozostawione przez statecznik poziomy.

Wszystko to juz opublikowalem przed wiecej jak dziesiecioma laty (styczen 2012)


Administracje S24 uprzejmie prosze o umieszczenie tej notki w temacie Katastrofa smolenska. Dziekuje


Karlus
O mnie Karlus

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka