marekpolandia3 marekpolandia3
1060
BLOG

Moje sylwestry

marekpolandia3 marekpolandia3 Rozmaitości Obserwuj notkę 3

 Jakoś tak się złożyło, że od samego rana dokonuje się we mnie jakaś sylwestrowa retrospekcja, choć sam nie rozumiem skąd to się we mnie pojawiło. Doszedłem do wniosku, że dotychczasowe sylwestry, które pozostały w mojej pamięci  mogę policzyć na palcach jednej ręki. Na tym najodleglejszym poznałem swoją żonę , a wszystkie kolejne przebytowałem w pracy, z wyjątkiem jednego,  stosunkowo niedawnego, którego to spędziłem wraz z żoną wśród grona znajomych.


Wychodzi na to, że dzisiejszy sylwester raczej zapisze się w mojej pamięci, bowiem odbębnię go wreszcie we własnej chałupie. Nie pamiętam nic z sylwestrów przebytych na dyżurach w firmie, gdyż niczym nie różniły się od innych zmian, natomiast z tych, które spędziłem z moim zespołem muzycznym , pamiętam tylko zmęczenie i niebywale ciężkie głośniki pakowane nad ranem do auta. Co zapamiętam z dzisiejszego sylwestra? Nie mam pojęcia...


W Biblii zapisano, że gdy Izraelici wychodzili z niewoli, pierwszym miesiącem cyklu (roku) JHWH ogłosił ABIB;


Wj12,2
2 «Miesiąc ten będzie dla was początkiem miesięcy1, będzie pierwszym miesiącem roku! - BT

Przypis BT  Wj 12, 2 - Pierwszy miesiąc, w którym Izraelici obchodzili Paschę, nazywano Abib, tj. czas, kiedy dojrzewały kłosy (Wj 13,4; Wj 23,15; Wj 34,18). Później pod wpływem Babilończyków nazwę Abib zastąpiono nazwą Nisan.

 Wj13,4
4 Dziś wychodzicie w miesiącu Abib - BT

Jak w tłumaczeniu na język polski zabrzmi słowo H0024   אביב  ABIB?


image


H0024   אביב  - abib  = WIOSNA

Zatem JHWH  ustanowił WIOSNĘ początkiem każdego nowego cyklu vel roku. Sprawdźmy jeszcze dlaczego zmieniono nazwę miesiąca z abib na nisan?
 
Est3,7
7 Od pierwszego miesiąca, to jest miesiąca Nisan, w dwunastym roku [panowania] króla Aswerusa rzucano "Pur" , to jest los, w obecności Hamana na każdy dzień i na każdy miesiąc aż do dwunastego miesiąca Adar.- BT


image


H5212  ניסן  nisan - Przełom marca i kwietnia to nic innego jak WIOSNA


Wygląda na to, że ABIB oznacza to samo co Nisan, tyle że druga nazwa zapisana jest w języku aramejskim, bowiem Księga Estery pochodzi z okresu niewoli.  Skoro JHWH, stwórca jednego ze światów ustanowił sylwestra na wiosnę, dlaczego dzisiaj obchodzimy go  w środku zimy?

Kalendarz gregoriański – kalendarz słoneczny wprowadzony w 1582 przez papieża Grzegorza XIII bullą Inter gravissimas; kalendarz juliański zreformowany przez Luigiego Lilio.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Kalendarz_gregoria%C5%84ski

Jak  widzimy w XVI wieku papież zmienił istniejący wcześniej kalendarz. Odtąd kluczową rolę zaczęło odgrywać w nim SŁOŃCE, choć w kalendarzu ustanowionym przez JHWH wcale a wcale pod uwagę brane ono nie było. Widać jak na dłoni, że w XVI wieku sporo się działo;


Luter  -           1483  -  1546
Kopernik        1473  -  1543
Jezuici                        1534
Kalendarz gregor.       1582


Kalendarz wprowadzony w XVI wieku przez papieża Grzegorza XIII, obowiązuje cały świat aż do tej chwili. Dlaczego papież zmienił wówczas obowiązujący kalendarz? Ciekaw jestem, czy gdyby obecny papież zapragnął zmienić istniejący kalendarz, świat także nie miałby nic przeciwko temu? Logika podpowiada, że Franciszka uznano by za szaleńca , a z propozycji zmiany kalendarza nikt by nie skorzystał . Jak zatem wytłumaczyć fakt, że szesnastowiecznego papieża Grzegorza za szaleńca  nie uznano, a świat cały w jednej chwili przyjął jego propozycję? Dlaczego bóg JHWH wówczas nie interweniował, skoro zmieniono jego zarządzenie? Wszak JHWH wpakował Koracha w otchłanie czeluści ziemi  za kadzidlany ogień i bunt przeciwko Mojżeszowi, a cóż dopiero uczyniłby z człekiem, który zmieniłby ustanowiony przez niego kalendarz? 


Lb16,32-33
32 Ziemia otworzyła swoją paszczę i pochłonęła ich razem z ich rodzinami, jak również ludzi, którzy połączyli się z Korachem, wraz z całym ich majątkiem. 33 Wpadli razem ze wszystkim, co do nich należało, żywcem do szeolu, a ziemia zamknęła się nad nimi. Tak zniknęli spośród społeczności.- BT

Pisałem wielokrotnie, że JHWH opisany w powyższych wersetach został unicestwiony przez ludzi, którzy przejęli jego wiedzę i technologię, stąd też i na zmianę kalendarza już nie zareagował , że o odrzuceniu przez KRK jednego z  jego przykazań nie wspomnę.

Z racji zaistnienia kalendarza papieskiego, który obowiązuje wszystkich  przebywających w tymże, jak się okazuje, papieskim świecie, tradycją stało się składanie Noworocznych życzeń w sylwestrowe wieczory. Czego można by życzyć ludziom? Myślę , że tego, aby PRAWDA wreszcie nas wyzwoliła...

marekpolandia3








Polak. Pozostałe moje blogi; https://www.salon24.pl/u/marekpolandia/ https://www.salon24.pl/u/marix392/ https://www.salon24.pl/u/marekpolandia2/ https://www.salon24.pl/u/niebo/ https://www.youtube.com/channel/UCGVxzCk-_qpBh_4ca0685bQ?view_as=subscriber

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości