BICO BICO
42
BLOG

POWSTANIE

BICO BICO Polityka Obserwuj notkę 1

Z. Zawadzka

Pytania

Pytało ojca niewinne dziecię:

- Co to jest "Ausweis'?, tato, powiedzcie?

- "Ausweis", to synku, taka cholera, co ją w łapankach żandarm 

rozdziera.

- Powiedz mi tato, prosto i szcze -

rze, taki "Bezugschein" co to za

zwierzę?

- To jest karteczka, moje kochanie,

na to, co chciałbyś, a nie dostaniesz.

- Może mnie ojciec pouczyć raczy, 

jak to się słowo "Foks-Deutsch"

tłumaczy?

- Zaraz ci, dziecko, wyjaśnić spieszę.

To taki Polak, co na psy zeszedł.

- Co mogą znaczyć, ach, powiedz,

tato, dwa białe esy na czarnych 

szmatach?

- Ci, co z takimi chodzą znakami,

to są szubrawcu nad szubrawcami.

I jeszcze pyta młode pacholę:

- Kto to jest Führer, jaką ma rolę?

- Jego zadaniem, mój synku luby,

Jest doprowadzić naród do zguby.

- Czemóż, ach czemóż, drogi mój 

ojcze, wszędzie jest wszystko tylko

"für Deutsche?"

- Taki sam napis  - pociesz się 

mały - diabły na piekle wymalowały.

Źródło: Almanach Powstańczy 1944



BICO
O mnie BICO

Interesuję sie działalnością polskiego wymiaru sprawiedliwości, szczególnie władzą sądowniczą, a także orzecznictwem Europejskiego Trybunału Praw Człowieka w Strasburgu.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka