"... masz wiedzieć, jak należy postępować w domu Bożym, który jest Kościołem Boga żywego, filarem i podwaliną prawdy".
1. List do Tymoteusza 3,15
Kościół Boga żywego
- czym jest w świetle Słowa Bożego? [2]
Kościół jest więc ciałem składającym się ze wszystkich prawdziwych wierzących w Chrystusa, którzy zapieczętowani Duchem Bożym stanowią jedno niepodzielne ciało Chrystusa. Przez tego samego Ducha połączeni zostali ze swym Panem i ze sobą nawzajem.
Kościół nie jest materialną budową, lecz organizmem złożonym z kamieni żywych, które tworzą świątynię w Panu [por. Efez. 2,19-22;1. Piotra 2.5]. Prawdą jest natomiast, że prawdziwi wierzący, którzy zgromadzają się lokalnie na danym miejscu, stanowią miejscowe świadectwo Kościoła, natomiast budynek, w którym się schodzą, jest tylko fizycznym miejscem zgromadzania się.
Powracając do znaczenia słowa ecclesia , zauważamy, że Kościół Boga żywego stanowi grono wywołanych ludzi - wywołanych z tego świata - tych, których sam Bóg wezwał przez ewangelię swej łaski, aby wyszli do Niego. Idąc za tym głosem, przyjęli ewangelię i Zbawiciela oraz odłączyli się od wrogo usposobionego Mu i przeznaczonego na sąd świata. Słowo Boże wyraża się o nich jako o uświęconych w Chrystusie Jezusie [1. Kor. 1,2; dosł. zarezerwowani dla Chrystusa].
Słowa Jakuba z Dz. Ap. 15,14 doskonale harmonizują z powyższą prawdą. Mówi on: "Szymon opowiedział, jak to Bóg pierwszy zatroszczył się o to, aby spomiędzy pogan wybrać lud dla imienia swego" [wybieranie nie oznacza tu dokonywania wyboru, lecz wybieranie z czegoś do czegoś, jak np. ziarenek maku z piasku do słoika]. Tutaj mamy Kościół w jego prawdziwej istocie - jako lud wybrany dla Jego imienia, "wyjęty" spośród narodów przez suwerenne działanie Ducha Świętego. Gdyby tylko Kościół miał przez cały czas tę wzniosłą prawdę na uwadze, z pewnością nie zadomowiłby się w tym świecie i nie przyjął jego sposobu myślenia, lecz zachował swój niebiański i święty charakter. Charakter ten jest jego naturą i Kościół zarówno kiedyś, jak i dzisiaj powinien go objawiać jako zbiorowość składająca się z jednostek wywołanych ku odrzuconemu Chrystusowi przebywającemu teraz w chwale.
Źródło: Kalendarz Chrześcijański