BICO BICO
48
BLOG

Pierwszy francuski komunista

BICO BICO Polityka Obserwuj notkę 0

Dwudziestego siódmego maja 1797 roku w Vendôme został zgilotynowany Franҁois - Noël - Babeuf  - publicysta i redaktor "Trybuna Ludowego". W przeddzień śmierci napisał do żony i dzieci: Nie sądźcie, że odczuwał żal z tego powodu, że poświęciłem się dla najpiękniejszej sprawy. Choćby wszystkie moje wysiłki były dla niej bezużyteczne, ja spełniłem swe zadanie. Babeuf został skazany za udział w Sprzysiężeniu Równych, spiskowej organizacji dążącej do obalenia Dyrektoriatu. Główny ideolog grupy już wcześniej na łamach dziennika głosił swoje poglądy: chciał rozdać ziemię chłopom, znieść własność prywatną i prawo dziedziczenia. Według niego tylko komunizm mógł zaprowadzić wśród ludzi prawdziwą wolność i równość. Ciało Babeufa spoczęło w masowym grobie.

Źródło: G-W Historia.

BICO
O mnie BICO

Interesuję sie działalnością polskiego wymiaru sprawiedliwości, szczególnie władzą sądowniczą, a także orzecznictwem Europejskiego Trybunału Praw Człowieka w Strasburgu.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka