mkarwan mkarwan
57
BLOG

Jak mówi o Związku Radzieckim, to przebiera się w czarne ubranie

mkarwan mkarwan Rozmaitości Obserwuj notkę 0

Wpis obowiazkowy dla uratowania bloga przed skasowaniem.

Adam Hanuszkiewicz o poczatkach Telewizji Polskiej:

Quiz z wiedzy o rzekach Azji.
Wygrywa pani po pięćdziesiątce.
Znala, w wypadku Wołgi, nie tylko dopływy, ale i dopływy dopływów. Dostaje pierwszą nagrodę.
Program na żywo!
Pada pytanie:
- A skąd tak dobrze pani te dopływy zna?
Ona na to:
- Panie, jak mnie bolszewiki wywieźli...

Co działo się w reżyserce! Ale jakoś przeszło bokiem. Afery z cenzurą, zakazami nasiliły się później.

Z tego mojego okresu pamiętam dobrze historię z pierwszym politykiem, który zgodził się na wywiad. Minister spraw zagranicznych Rapacki. Reszta bała się. On, to była wtedy rzadkość, mówił bez kartki.

Nagranie. On do jednej kamery, pięciu żurnalistów przed drugą. Pytanie - odpowiedź, pytanie - odpowiedź. Zrobione.

Jednak przed emisją Rapacki przyjechał:
- Przesunęło mi się za bardzo na Zachód. Muszę w pięciu miejscach powiedzieć o Związku Radzieckim. Nagrywamy jeszcze raz.
Wtedy go zapytali:
- Pan wie, w których miejscach dokładnie?
- Wiem - odpowiedział.
- To trzeba zarejestrować tylko te kawałki. Potem my to wmontujemy.
Rapacki zgodził się:
- Cudownie, robimy.

Idzie ten wywiad w telewizji, ja siedzę na dyżurce.
Tełefon:
- Telewizja Połska?
- Tak.
- Pan Hanuszkiewicz?
- Tak.
- Czy pan może nam wytłumaczyć, dlaczego pan minister Rapacki, jak mówi o Związku Radzieckim, to przebiera się w czarne ubranie, a potem wraca do szarego?
- Tak go nagrali!

Roman Dziewonski "Kabaret u Starszych Panow wespol w zespol":
Proszynski i S-ka, Warszawa 2002, 44,90 zlp, stron 208. Strona18.

mkarwan
O mnie mkarwan

No... jestem. Zalozylem tego bloga dla paru znajomych. Czasami bedzie cos wygrzebane w piwnicy i pare wlasnych slow. Alleluja i do przodu! jak mawia moj Odol.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości