Myth Buster Myth Buster
249
BLOG

Wielki cios wypożyczalni w auta elektryczne

Myth Buster Myth Buster Technologie Obserwuj notkę 18

Jedna z największych sieci wypożyczalni aut w USA ogłosiła rozpoczęcie sprzedaży 20 tysięcy pojazdów elektrycznych i zamianę ich na spalinowe. Hertz, który w wielką kampanię promocyjną zatrudnił Toma Brady (dla nie obeznanych, jeden z najważniejszych graczy w piłkę jajowatą) pozbywa się jednej trzeciej floty elektrycznej i raczej nie dotrzyma deklaracji z 2021, że kupi 100 tys Tesli. GM i Polestar też raczej obejdą się smakiem z deklarowanych zamówień, odpowiednio 175tys i 65tys

Zrodlo: (HTZ) Hertz Rental Giant to Sell 20,000 EVs in Shift Back to Gas-Powered Cars - Bloomberg

Główne powody to małe zainteresowanie i wysokie koszty utrzymania floty. Kiedy na YouTube przestali postować jedynie cheerleaderzy elektryków widzący świat przez różowe okulary, okazalo sie ze długodystansowe podróże EV to ciągle często koszmar. Pewnie, po 4 godzinach podróży przerwa na 40 min jest OK ale tylko pod warunkiem że jest dostępna wysokoamperowa ładowarka a to nie jest takie oczywiste. Do tego komfort, każdy kto jechał tańszymi Teslami 3 i Y, wie że komfort jest raczej słaby, bo jaki może być przy niskoprofilowych oponach i twardym zawieszeniu. Do tego problemy z ogrzewaniem, w znacznej części USA w zimie trzeba się liczyć z dość silnymi mrozami. Baterie litowo jonowe muszą utrzymywać stałą temperaturę żeby zapewnić wydajność więc nie dość że muszą zużywać energię na podgrzewanie kabiny to jeszcze siebie samych. Efekt jest taki, że w tańszych autach elektrycznych, już przy -5C jest w środku zimno i nie da się zrobić cieplej. Podgrzewanie kierownicy i foteli to jedynie półśrodki.

Nie ma też co przeginać w druga stronę. Mam znajomych, którzy codziennie dojeżdżają do pracy kawałek drogi. Ładują swoje EV tanim prądem w nocy albo z paneli i wychodzi im dużo taniej niż spalinowym. Po prostu elektryki nie są jeszcze na etapie aut uniwersalnych i nie sprawdzają się we wszystkich zastosowaniach. Wygląda, że najlepiej ustawiła się Toyota, wiedząc że miłości do diesli w Japonii i USA nie ma co szukać, ciągle inwestowali w hybrydy. W efekcie mają komplet patentów na optymalne rozwiązania tego napędu.


Myth Buster
O mnie Myth Buster

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie