Oscar Boris Velder Oscar Boris Velder
146
BLOG

The Big Bigos

Oscar Boris Velder Oscar Boris Velder Rozmaitości Obserwuj notkę 3
Policjanci z tomaszowskiej komendy zatrzymali trzech mężczyzn, którzy w nocy z niedzieli na poniedziałek włamali się do pomieszczenia gospodarczego jednego ze sklepów spożywczych na terenie Tomaszowa [Mazowieckiego], skąd skradli… trzy beczki kiszonej kapusty. Za popełnione przestępstwo może im grozić nawet do 10 lat pozbawienia wolności.

      Onegdaj popełniłem komentarz - tzw. z innej beczki, ale niekoniecznie ważny - u @Kemira, z gorącą - notabene dotyczył gorącego zagadnienia - prośbą o przypomnienie jego autorskiego przepisu na bigos. Ilość tego kultowego - ba! - narodowego dania, którą zamierzałem uwarzyć, to jeden duży garnek. Wczorajsze newsy zaserwowały niebywałą wręcz informację: 


Policjanci z tomaszowskiej komendy zatrzymali trzech mężczyzn, którzy w nocy z niedzieli na poniedziałek włamali się do pomieszczenia gospodarczego jednego ze sklepów spożywczych na terenie Tomaszowa [Mazowieckiego], skąd skradli… trzy beczki kiszonej kapusty. Za popełnione przestępstwo może im grozić nawet do 10 lat pozbawienia wolności. Do zdarzenia doszło w nocą z 11-go na 12-go grudnia 2022 roku. Przed godziną 2:00 dyżurny tomaszowskiej komendy otrzymał zgłoszenie od operatora monitoringu miejskiego, który zauważył trzech podejrzanie zachowujących się mężczyzn, toczących po zaśnieżonej ulicy beczki. Skierowany na miejsce patrol zatrzymał trio na sąsiedniej ulicy. Wpadli, kiedy toczyli jedną z beczek. Twierdzili, że robią to dla zabawy. Dwie pozostałe beczki ujawnione zostały za ogrodzeniem pobliskiej ulicy. Ślady na śniegu doprowadziły funkcjonariuszy do pomieszczenia gospodarczego sklepu, w  którego drzwiach została zerwana kłódka. Mężczyźni zostali zatrzymani i trafili do policyjnego aresztu. Jak ustalono w beczkach znajdowała się kiszona kapusta. Podejrzani to mieszkańcy Tomaszowa w wieku 36, 37 i 45 lat, którzy byli już wcześniej notowani za konflikty z prawem. Za włamanie grozi kara do 10 lat pozbawienia wolności.

 

 Być może sprawcy tego zuchwałego, a jednocześnie niepozbawionego komizmu skoku zamierzali sprzedać część łupu, by nabyć potrzebne składniki do świąteczno-noworocznego wypasionego bigosu. Jak tuszę, nie zamierzali ułatwiać sobie trawienia tej ciężkiej potrawy czerwonym winem, a raczej czymś czystym, mocnym i dobrze schłodzonym.

 Sam przymierzam się do zrobienia tej zimowej potrawy stąd moja prośba do @Kemira. Miałem już upatrzony główny składnik, czyli kiszoną kapustę, której 0,5 kg zakupiłem, by w niej zakosztować. Niestety problemy żołądkowe pokrzyżowały moją degustację. W tej sytuacji zamroziłem kapustę - niech zaczeka na lepsze czasy. Kiedy kilka dni później udałem się na bazarek z zamiarem nabycia 5 kg, ze smutkiem skonstatowałem brak beczki z "moją" kapustą. A jak wiadomo powszechnie "z innej beczki" to nie to samo. Ale ciągle nie tracę nadziei na mój bigos, więc nie ustaję w poszukiwaniach godnej bazy dla tej potrawy.

Byłbym szczerze usatysfakcjonowany Waszym osobistym przepisem na bigos. Z góry dziękuję.


Postscriptum

Tytuł notki z inspiracji filmem The Big Lebowski braci Coen.


obv


ŹRÓDŁO: https://www.nasztomaszow.pl/artykul/40376,trzy-kapusciane-glowy-w-beczkach-z-kiszona-kapusta


https://youtu.be/9cWnubJ9CEw

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości