Taką tezę postawił w prezentacji dla Sejmu RP:
- drzwi 2L zostały wciśnięte w podłoże przez centropłat
prof. Artymowicz nie potrafi tego objaśnić , podać logicznej sekwencji takiego zdarzenia - jeśli by miało miejsce.
tylko mówi , że tak było i koniec.
Pokazuje i objaśniam , że jest to fizycznie niemożliwe by przesuwający się centropłat, czy ogólnie podłoga tu-154 były by w stanie wbić w podłoże drzwi samolotu:
Na rysunku pierwszym pokazuje moment gdy drzwi dolną krawędzią dotykają podłoża- kąt pochylenia drzwi względem podłoża odpowiada w przybliżeniu sytuacji rzeczywistej _ sekwencja zdarzeń:\; drzwi są nadal we framudze( obudowie- ale wskutek destrukcji kadłuba zespół drzwi oddziela się od burty
1. dolna krawędź drzwi czy framugi i opiera się o podłoże; działa na nię potężna siła hamująca- na górną krawędź drzwi działa z kolei potężna siła - która przechyla je do przodu
strzałka pokazuje przybliżony wektor siły
2. centropłat pędzi do przodu z prędkością ponad 50 m/sek, a drzwi wbite dolna krawędzią w podłoże są obracane wokół osi
Uwaga: jak widać na schemacie centropłat błyskawicznie przesuwa się nad drzwiami.
a drzwi obracają się i powinny w rezultacie uderzyć o powierzchnię w pozycji " na płask"
Uwaga 2: to jest rzut z boku - trzeba uwzględnić , że wbite drzwi są przekręcone o prawie 90 stopni względem osi z ( pionowej)
- tak więc w ułamku sekundy drzwi nabierają prędkości obrotowej -
o ile nie ma szans by drzwi zostały wbite w podłoże jak młotem- to może zostałyby wkręcone jak szybko obrotowy świder ?
( to ostatnie to żart)
Pokazuje tylko jakie bzdury głosił w Sejmie prof. astrofizyki Paweł Artymowicz.
Jak więc doszło do wbicia drzwi w podłoże?
To pozostaje do ustalenia.
************************************************************************
W jakim przypadku drzwi mogłyby zostać wbite w podłoże przez centropłat
, czy cieżką podłogę ?
Tylko w takim, gdy samolot byłby w pozycji odwróconej o 180 stopni ( do góry nogami) a prędkość pozioma byłaby bliska zeru !!
-
Komentarze