To był zamach; IPN popełnia błąd zamykając śledztwo
https://dzieje.pl/aktualnosci/ipn-umorzyl-sledztwo-ws-katastrofy-w-gibraltarze-w-1943-r
to kompromitacja "ekspertów";
zresztą nawet w trakcie prezentacji na ten temat pan prokurator Psiuk się zająknął, gdy zorientował się , że to co mówi
jest wątpliwe - choć jako nie fachowiec - zapewne nie wie dokładnie dlaczego...
1. Pan prokurator Dariusz Psiuk tak mówi na temat zniżania i zderzenia samolotu z wodą :
( od 34:15) - (pilot Prchal) ..potwierdza , że w momencie kiedy stwierdził blokadę sterów bezskutecznie usiłował je odblokować,to wyłączył iskrowniki i skierował samolot...
.. znaczy właśnie nie tyle skierował bo on już i tak pikował tylko poprowadził go do wodowania, które odbyło się pod dość skromnym kątem.
( wyjaśnienie: przy blokadzie sterów samolot spada bezwładnie i pilot nie ma możliwości " poprowadzenia" samolotu,
jak to określił prokurator Psiuk)
***
- Nie ma odważnego, kto by się upomniał o prawdę w sprawie zamachu na generała Sikorskiego
- czy warto się poświęcać dla Ojczyzny ? ......
Pisałem o tym m.in w notkach:
https://www.salon24.pl/u/niegracz/1163902,zamach-na-gibraltarze-prchal-klamal-prosty-dowod
Uzupełnienie na podstawie opracowania Franciszka Grabowskiego:
Liberator AL 523 z roku 2017.
Przyczyną rzekomo była blokada sterów; ale w opracowaniu znajdujemy dowody , że tak nie mogło być:
zeznanie ppłk lot.Arthura Stevensa:
stan samolotu ( wraku):
" Stery wysokości poruszały się bez problemów, oprócz uszkodzenia pokrycia jednego z nich , które uniemożliwiało pełen ruchy do góry i do dołu ( składnia oryginalna)
**
kpt.lotn. John Buck:
" badałem ogon samolotu, stery wysokości..
Nie było śladów jakiegokolwiek zablokowania sterów wysokości."
Komentarze