W raporcie z katastrofy samolotu ATR-72 obok lotniska w Tiumeniu w 2012 roku.
Raport dostępny w języku angielskim.
https://mak-iac.org/upload/iblock/a9b/report_vp-byz_engl.pdf
>>
Rzecz w tym , że parametry zderzenia z ziemia były ostrzejsze niż w Smoleńsku a zniszczenia samolotu istotnie mniejsze;
przeżyło także 10 osób z 43 na pokładzie.
Samolot spadł tuż po starcie , a przyczyną było oblodzenie.
W pierwszym momencie , gdy czytałem raport wydawało sie że parametry zderzenia sa podobne;
w opisie lotu podano , że
The A/C collision into terrain occurred at 01:34:35 with a pitch down angle ≈11°, left bank
angle ≈55° and vertical rate of descent over 20 m/s
predkość pionowa ponad 20 m/s
w Smoleńsku było to rzędu 17-18 m/s - wiec niby podobnie...
ale że jestem dociekliwy zaczałem się przyglądać wykresom parametrów...

Okazało się, że predkośc pionowa w momencie zderzenia wynosiła 5187 stóp/minutę co daje 26,76 m/s !!
Impet uderzenia był więc istotnie większy niż w Smolensku;
Na przeżywalność i zniszczenia w wiekszym stopniu wpływa własnie prędkość pionowa, gdyż samolot uderza o podłoże i droga hamowania jest bardz, bardzo mała; w przypadku prędkosci poziomej nie jest ona tak groźna, gdyz droga hamowania może byc długa i przeciażenia wzdłużne nie sa wtedy tak duże.
Porównajmy energie kinetyczną ruchu pionowego ( gdyby samolot spadał tylko w pionie) energia rośnie proporcjonalnie do kwadratu prędkości; stąd energia kinetyczna na jednostke masy w Tiumeniu byłaby 2,2 raza większa niż w Smoleńsku !
Impet uderzenia znacznie wiekszy co widać po stanie silnika:


a to wrakowisko

Co tu jest istotne ?
- Ślad po pierwszym uderzenia kadłuba
Jeśli samolot spada w całości to zawsze daje sie zidentyfikować to pierwsze największe wgłębienie- impact point.
w Smoleńsku go nie ma...
fragmenty kadłuba przetrwały tak tak, że można drzwi otworzyć..


Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka