quwerty quwerty
114
BLOG

MAK dostarczył kolejnych dowodów, że w Smoleńsku to nie był CFIT.

quwerty quwerty Polityka Obserwuj notkę 0

  W  raporcie z katastrofy samolotu  ATR-72  obok lotniska w Tiumeniu  w 2012 roku.

Raport dostępny w języku angielskim.

https://mak-iac.org/upload/iblock/a9b/report_vp-byz_engl.pdf


>>

Rzecz w tym , że parametry zderzenia z ziemia były ostrzejsze niż w Smoleńsku a zniszczenia  samolotu istotnie mniejsze;

przeżyło także 10 osób  z 43  na pokładzie.


Samolot  spadł   tuż  po starcie , a przyczyną  było oblodzenie.


W pierwszym momencie , gdy czytałem  raport  wydawało sie że parametry zderzenia sa podobne;

 w opisie lotu podano , że

The A/C collision into terrain occurred at 01:34:35 with a pitch down angle ≈11°, left bank
angle ≈55° and vertical rate of descent over 20 m/s

predkość pionowa ponad 20 m/s

w Smoleńsku było to rzędu 17-18 m/s - wiec niby podobnie...

ale że jestem dociekliwy zaczałem się  przyglądać  wykresom parametrów...

image

Okazało się, że  predkośc pionowa w momencie zderzenia  wynosiła 5187 stóp/minutę co daje 26,76 m/s !!
Impet uderzenia  był więc istotnie większy niż w Smolensku;

 Na przeżywalność  i zniszczenia w wiekszym stopniu  wpływa  własnie prędkość  pionowa, gdyż  samolot uderza o podłoże i droga  hamowania  jest  bardz, bardzo  mała; w przypadku prędkosci poziomej nie jest ona tak groźna, gdyz droga hamowania może byc długa  i przeciażenia wzdłużne nie sa wtedy tak duże.
Porównajmy energie kinetyczną  ruchu pionowego ( gdyby  samolot spadał tylko w pionie) energia rośnie proporcjonalnie do kwadratu prędkości; stąd energia kinetyczna na jednostke masy   w Tiumeniu byłaby 2,2 raza większa  niż w Smoleńsku !
Impet uderzenia znacznie wiekszy co widać po stanie silnika:

image

image

 a to  wrakowisko

image
Co tu jest istotne ?

- Ślad po pierwszym uderzenia kadłuba

Jeśli samolot spada w całości to zawsze daje sie zidentyfikować to pierwsze największe wgłębienie- impact point.

w Smoleńsku go nie ma...


fragmenty   kadłuba przetrwały tak  tak, że można drzwi otworzyć..

image


image


quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka