Naukowcy w tej kwestii mają różne zdania...
..
we Wstępie do ..
omówimy podstawy wiedzy o wbijaniu ...
Część I
Wciskanie statyczne w glebę
-Drzwi można wcisnąć w glebę quasi-statycznie )( V dąży do zera i V= constans)
- muszą być spełnione 2 warunki:
1. płaszczyzna drzwi w osi działania siły
2. praktycznie aby spełnić warunek a ) musi być użyta prowadnica, aby drzwi nie uległy wyboczeniu:
Część II
Wbijanie pędem
- Gdy drzwiom nada się odpowiednio dużą prędkość liniową ; a ich energia kinetyczna m*(V2)/2 jest wystarczająca
masywne drzwi same wbija się w glebę - pod warunkiem że ich płaszczyzna jest w pewnej tolerancji zgodna z wektorem pędu; a kąt wbicia jest zbliżony do 90 stopni ( im większy pęd tym dopuszczalna większa odchyłka od 90 stopni) i pod warunkiem, że jest to miękka gleba
takie wbicie jest mało prawdopodobne, gdyż potrzebna jest wielka prędkość, idealne ułożenie drzwi , bliskie prostopadłemu do powierzchni oraz miękka gleba.
Część III
Praktyka wbicia - nie wbicia drzwi - co czym czego ? *)
Rozdział I
Wbicie - nie wbicie płużne
Rozpatrzmy konkretne drzwi wbite w glebę:
bloger syzyf postuluje
że drzwi samolotu Tu-154 wbiły się w glebe jak pług
jak pług ????
to gdzie skiba i bruzda ?
bloger syzyf nie widział ale i tak wie swoje
Rozdział II
Wbijanie szpadlowe
Bloger inżynier he he he Maciaszczyk postuluje wbicie drzwi jak szpadla...
tylko że wbicie szpadla w biegu jest niemożliwe..
szczególnie - bez trzymanki ( tak jak na tym zdjęciu ilustracyjnym próba wbicia przez nadepniecie)
-( ale jak ktoś uważa że jest- niech spróbuje i wstawi taki filmik z eksperymentu -udanego- wbicia łopaty w biegu puszczonej luzem :))
Rozdział III
Wbicie- nie wbicie - nie w osi
Bloger nudna-teoria postuluje wbicie drzwi z szybkim obrotem i wspomaganie stochastycznym młotkowaniem:
-twierdzi , że jak najbardziej drzwi mogły być wbite przez fragmenty kadłuba( centropłat ?)
jak widać - po jednej stronie mamy 3 sztuki drzwi które maja bardzo podobne warunki początkowe do wbicia - w myśl głupkowatej hipotezy nudnej teorii.
.. ale pozostałe drzwi leża sobie luzem ( oprócz jednych wbitych...ale w burtę samolotu od zewnątrz
- czyli-
nic tu nie pasuje)
a te jedyne wbite drzwi - jak to widać na zdjęciu - są wbite pod dużym kątem do osi ruchu
musiałyby więc w ułamku sekundy i wbić się i obrócić
- fizycznie niemożliwe
wbicie drzwi w wyniku zderzenia samolotu przy tej prędkości i kącie zderzenia
BUSTED
Nonsensowne rozważania na temat drzwi przeprowadził
- znany manipulant smoleński- bloger You-know-who
już sam pomysł aby w warunkach dynamicznego rozpadu konstrukcji drzwi mogły zostać wbite przez poruszające się fragmenty rozpadającej się konstrukcji samolotu urąga inteligencji
niezłym modelem, takiego wbicia jest próba wbicia w biegu młotkiem samego szpadla ( bez trzonka) puszczonego luzem
próbował tego dokonać bardzo były fizyk - mgr Fizyki Michał Jaworski - przynajmniej wirtualnie
bloger You-know-who ( profesor astrofizyki - w której można bujać w obłokach... np.Magellana)
napisał na temat wciskania drzwi w ziemię tyle:
Dodać można, że drzwi 2L znaleziono zaryte na metr pod powierzchnię ziemi już za pierwszymi śladami spadku odwróconego samolotu na ziemie. Samolot najpierw spadł na ziemię, a potem drzwi 2L zostały w ziemię wciśnięte.
- jak ?????????
już nie napisał, bo by się tylko zbłaźnił
**
Sprawa wymaga dalszego zbadania;
w szczególności hipoteza , wyjaśnienie winno być spójne
zarówno dla drzwi 2L
jak i tych wbitych w burtę Tu-154 od zewnątrz.
***
Wbicie drzwi w ziemię w katastrofie typu CFIT tego typu jest PRECEDENSEM
; nigdy w historii lotnictwa coś takiego się nie zdarzyło
*) Śledź Otrębus Podgrobelski- Wstep do Imagineskopii
Komentarze