Jednym z elementów działań przykrycia propagandowego zamachu w Smoleńsku było rozpowszechnianie bajeczek o tym jak niedokładny był radar w Smoleńsku
- o tym, że nic dziwnego, że niewyszkoleni piloci ryzykanci we mgle zeszli do jaru kilometr przed lotniskiem
- Jak w praktyce wygląda praca kontrolera przy naprowadzaniu samolotu na pas przy wykorzystaniu takiego samego radaru jaki był w Smolensku 10.04.2010 roku ?
www.youtube.com/watch?v=uWGKyrZytxU&list=UUy3KYJ-9zGXTZSZNndGoExA&index=10&feature=plcp
komendy
РЗП - " три, левее 20, выше 10";
odległość 3 km, na lewo 20m , wyżej (glissady) 10m
РЗП - " два на курсе , на глиссаде"; odległośc 2 km , na kursie na ścieżce
РЗП - " полтора, правее 20 , на глиссаде";
odleglość półtora km, na prawo ( od ścieżki 20m) na ścieżce
РЗП - " ближний, на курсе , на глиссаде"; bliższa radiolatarnia, na ścieżce
0:46 Ił-76 wyłania się z mgły na Korsarzu
ale 10.04.2010 zadaniem kontrolerów nie było naprowadzanie samolotu Tu-154 na pas....
10.04.2010 kontroler lotu nie mógłby powiedzieć :
posadku razrieszaju - zgoda na lądowania
gdyż naprowadzał w jar ..
КЭ - " 874 полоса видна ";
РЗП - " 874 готов?";
КЭ - " 874 посадка";
РЗП - " 874 посадку разрешаю".
gdy 10.04.2010 kontroler dał komendę : posadka dopołniltielno
( lądowanie tylko po moim pozwoleniu)
- to w tej komendzie zawiera się możliwość lądowania - gdyby pas był widoczny gdy piloci zniżają sie na wysokość decyzji ; zamglenie nie było jak jak mleko, tylko to są miejsca o większym i mniejszym zamgleniu ;
Ił -76 podchodził do lądowania przy silnym zamgleniu- jak widać na zdjęciu
ale był naprowadzany tak, że
gdy w momencie gdy jest na wysokości decyzji i piloci zobaczyli pas -to byli
na kursie na ścieżce -
przy minimalnych odchyłkach - także dzięki pomocy kontrolera lotu
- w Smoleńsku kontroler z premedytacją
dezinformował załogę
( to mógł być element składowy zamachu)
Komentarze