Катастрофа Ту-154Б-1 Ленинградского УГА в а/п Пулково
Тип происшествия: катастрофа
Дата: 23 мая 1991 г.
Время: 13:06
Страна: СССР
Место происшествия: а/п Санкт-Петербург (Пулково)
Тип ВС: Ту-154Б-1
Регистрация ВС: СССР-85097
Trochę podobna w zakresie manewru go-around..
przynajmniej w połowie...
- Otóż w obu przypadkach samolot Tu-154 rozpoczął manewr go-around
na wysokości ok. 20 m nad ziemią...
w Leningradzie przy prędkosci zniżania ok. 7 m/s
на высоте полета около 20 м при вертикальной скорости снижения 7 м/с
w Smoleńsku- wg różnych źródeł 6-8 m/s.
- Kto chce się sprawdzić , czy ogarnia coś w tym temacie lub chce potwierdzić swą eksperckość
..
..może - uwzględniając raport MAK i raport Laska spróbować zgadnąć co się stało dalej
1. Czy samolot zderzył się z ziemią ?
2. jeśli tak- to jaka miał prędkość pionową ( orientacyjnie...)
1 a- a może uległ "awarii: już po rozpoczęciu wznoszenia - jak Tu-154 w Smoleńsku ?
- podam to na końcu notki...
Co by na to powiedzieli różni "eksperci : smoleńscy ?
Jak to udowodniłem MAK sfałszował parametry ostatnich sekund lotu Tu-154
aby wmówić ich narracje o rzekomym CFIT i błędzie pilotów, którzy rzekomo dopiero 20m nad ziemią zorientowali się że coś jest nie tak i podjęli nieudana próbę uratowania się przed zderzeniem z ziemią - manewr go around..
prof. Artymowicz z University of Toronto
- po godzinach domorosły badacz katastrof i zamachów:

..Z raportu MAK:
Zestawienie działań załogi ze szkicem miejsca zdarzenia lotniczego wykazuje, że aktywne działania w sterowaniu rozpoczęły się w chwili pierwszego zderzenia samolotu z przeszkodą
na rzeczywistej wysokości około 10 metrów, (!!!!)
;Gwałtowne działania dowódcy statku powietrznego, podjęte przez niego w ostatnim momencie, nie były wynikiem podjętej przez niego decyzji o odejściu na drugi krąg i świadomej reakcji na: - dużą prędkość pionową zniżania (~8 m/s);
koniec cytatu
MAK zapewne chodziło o wrobienie pilotów, którzy rzekomo ani nie znali się na pilotowaniu, ani nie przejmowali się zbliżającą się ziemią, alarmami TAWS tylko spokojnie odliczali w tempie wystrzałów z karabinu automatycznego 60, 50, 40, 30, 20...
Dotarłem do bardzo charakterystycznego zdarzenia lotniczego: zderzenia z ziemią samolotu Tu-134 ( tego mniejszego brata Tu-154) - to samolot łatwiejszy w manewrowaniu i szybciej też niż Tu-154 przechodzi od zniżania do wznoszenia-
przy próbie odejścia na drugi krąg z wysokości 60 m
( biorąc pod uwagę wysokość drzew- z 50m).
Jak napisała komisja MAK:
Высота просадки самолета в данных условиях исключила благополучный уход.
co znaczy w wolnym tłumaczeniu:
- Wysokość rozpoczęcia manewru odejścia na drugi krąg przy uwzględnieniu głębokości przepadania wykluczyła możliwość bezpiecznego odejścia samolotu.
https://www.salon24.pl/u/niegracz/1258272,jak-b-byly-fizyk-m-jaworski10-lat-manipulowal-goscmi-salonu24-smolensk-cz-ii
Przyłapany na manipulowaniu kwestia rzekomego manewru go-around z wysokości 20 m co jest fizycznie niemożliwe przy parametrach jak w raporcie MAK i eksperymencie na symulatorze w Moskwie;
co sam stwierdził 10 lat temu będąc wtedy blogerem Kazaczupą
Kaczazupa 15 marca 2012 o godz. 21:17
cytuję
"Wobec tego gdyby 10.04.2010 roku zszedł tak nisko to pozostał by w jarze."

..to polska Prokuratura...
może wystarczy...
a teraz
odpowiedź co dalej stało się z samolotem Tu-154 w Leningradzie, który rozpoczął manewr go-around na wysokości ok 20m nad ziemią..
...
uderzył w podłoże z prędkościa pionową...
??
!!
ok. 7 m/s
predkość zniżania udało się tylko nieznacznie wygasić
В 13:06:13 на приборной скорости 250 км/ч самолет приземлился на имеющую встречный уклон 3° отмостку КПБ практически без крена, с курсом 100°, с незначительным (около 1°) отрицательным углом тангажа относительно отмостки КПБ с вертикальной скоростью снижения до 7 м/с.
kadłub przełamał się na 3 części
181 osób na pokładzie; zginęło 13
***
- Dziękuję za uwagę
http://www.airdisaster.ru/database.php?id=88

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka