quwerty quwerty
1968
BLOG

W Smoleńsku Tu-154 wykonywał podejście próbne... przerwane zamachem

quwerty quwerty Polityka Obserwuj notkę 1

    To oczywiste , że nie podchodził do lądowania;

 wystarczy przyjrzeć się parametrom z raportu MAK/Laska

i porównać je z instrukcją  pilotowania samolotu  Tu-154.


10.04.2010 piloci zamierzali wykonać podejście próbne, aby  zorientować się co do rzeczywistych warunków, widoczności w rejonie pasa

..z kolei przygotowujący  zamach chcieli,  aby samolot było sprowadzony  do 100m

to było bardzo ważne

gdyż jak zniżą się poniżej 100m .. to można wmówić każdy błąd

i odpowiednio spreparować parametry ostatniego odcinka lotu

. ..Rosja ma już od tego  specjalistów na najwyższym poziomie.


" Bezwzględnie sprowadzać do 100m -

brzmiało polecenie dla kontrolerów lotu


- Parametry  lotu  na  ścieżce  zniżania nie spełniają podstawowych wymogów  podejścia do lądowania:



1. Prędkość:  przy masie  76 ton prędkość do lądowania wynosi tyle ile podaje Tabela z podręcznika

"Aerodynamika samolotu Tu-154" Bechtira, Kopysowa

image

jak podaje podręcznik  prędkość ta może być większa tylko  do  5 km/h  w górę:

czyli mogła wynosić albo  max. 265km/h lub max. 270 km/h

a z jaką prędkością zniżał się Tu-154 np w odległości  2400 m od pasa ?

290 km/h

będąc na wysokości niewiele ponad 100m nad ziemią;


 na tej wysokości - i to jest elementarz pilotowania samolotu Tu-154  nie wolno już wykonywać żadnych  większych manewrów;

 prędkość ma być stabilna-

dlaczego? jak ktoś nie wie: gdyż ciężki samolot Tu-154 z ciężkimi  silnikami  na ogonie jest  bardzo wrażliwy na odchylenia w kanale podłużnym - samolot wpada w oscylacje ( zniżanie- wznoszenie) , których poniżej  tej wysokości- za mało czasu- nie da się zniwelować i grozi to katastrofą


tu  ustawienie prędkości  265 km/h przy podejściu  Tu-154 w  Krasnojarsku

7:26  skorost  265  ( skorost- predkość)

image

Proszę zwrócić uwagę, że obroty N2 - reżim silników- są już ustawione -około 78%



2. Inne ograniczenie:

max. prędkość do lądowania:
image


ta prędkość to 280 km/h


3. Obroty silników KWD ( N2)  turbiny wysokiego ciśnienia

w Smoleńsku schodzili przez  ok./ 40 sekund  przy reżimie silników mały gaz; obroty N1  nawet  33,9%

- to jednoznacznie wskazuje,  że nie podchodzili do lądowania

Zegary w kabinie Tu-154 nie pokazują obrotów N1  tylko N2 - turbiny wysokiego ciśnienia

- przy zniżaniu na małym gazie te obroty N2 to około 60 stopni:

image


gdy samolot zniżasię już po ścieżce to obroty  N2 ustala się z reguły w zakresie 78-82%

i w trakcie zniżania koryguje się je tylko nieznacznie ( 1 - 2% !!!)

image

Zegary pokazujące  obroty silników umieszczone są na wprost oczu pilotów i oni dokładnie wiedzieli,

że obroty nie odpowiadają  ścieżce zniżania przy podejściu do lądowania !!

gdyż nie lądowali

  ok. 100m zamierzali wyrównywać, by  zorientować się   co do widoczności lub nie - pasa ; widoczności  lub nie  -świateł

image


jak   dokładnie wejście na ścieżkę i ustawianie reżimu silników można zobaczyć na tym filmiku z podejścia  w Krasnojarsku- w szczególności jak zmienia  się reżim silników  z ok 60%  na ok. 80 %- gdy rozpoczyna się odcinek ścieżki zniżania

https://www.youtube.com/watch?v=FryFGgJ-xVU



Podsumowanie:

imageMAK celowo w raporcie nie podał na tym rysunku  obliczeniowych wartości  prędkości zniżania po punkcie 3200 m od pasa...

gdyż owe 9m/s- słusznie - wyglądało by na podejrzane...

- dlaczego niby piloci mieliby nagle wtedy zwiększyć prędkość zniżania, gdy była ona już o wiele za duża ?????


 po... zamachu .. wchodzili  do akcji fałszerze parametrów , tak aby wmówić narrację, że był to CFIT.


sfałszowanie parametrów widać np. przy nagłym zmniejszaniu prędkości samolotu...

imageUWAGA:  aby prędkość  spadła w 2 sekundy o 7 km/h potrzebna jest siła o średniej wartości na tym odcinku  ok. 10 Ton !!!!


zmniejszyli  prędkość- w  sfałszowanych zapisach -  aby wyglądało na to, że załoga zamierzała  lądować...290 km/h budziło by podejrzenia...



- O tym , że był to zamach świadczy też   fakt , że przed ... planowaną  godziną lądowania  zgromadzono wokół lotniska - w szczególności w  planowanym rejonie-  spore oddziały mające osłaniać miejsce  ...zamachu.  w tym  specnaz.

Ludzie z tych oddziałów od razu otoczyli teren  niby katastrofy - wspomina o tym świadek.

 

image

image



To bardzo prawdopodobna hipoteza.

quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (1)

Inne tematy w dziale Polityka