To oczywiste , że nie podchodził do lądowania;
wystarczy przyjrzeć się parametrom z raportu MAK/Laska
i porównać je z instrukcją pilotowania samolotu Tu-154.
10.04.2010 piloci zamierzali wykonać podejście próbne, aby zorientować się co do rzeczywistych warunków, widoczności w rejonie pasa
..z kolei przygotowujący zamach chcieli, aby samolot było sprowadzony do 100m
to było bardzo ważne
gdyż jak zniżą się poniżej 100m .. to można wmówić każdy błąd
i odpowiednio spreparować parametry ostatniego odcinka lotu
. ..Rosja ma już od tego specjalistów na najwyższym poziomie.
" Bezwzględnie sprowadzać do 100m -
brzmiało polecenie dla kontrolerów lotu
- Parametry lotu na ścieżce zniżania nie spełniają podstawowych wymogów podejścia do lądowania:
1. Prędkość: przy masie 76 ton prędkość do lądowania wynosi tyle ile podaje Tabela z podręcznika
"Aerodynamika samolotu Tu-154" Bechtira, Kopysowa

jak podaje podręcznik prędkość ta może być większa tylko do 5 km/h w górę:
czyli mogła wynosić albo max. 265km/h lub max. 270 km/h
a z jaką prędkością zniżał się Tu-154 np w odległości 2400 m od pasa ?
290 km/h
będąc na wysokości niewiele ponad 100m nad ziemią;
na tej wysokości - i to jest elementarz pilotowania samolotu Tu-154 nie wolno już wykonywać żadnych większych manewrów;
prędkość ma być stabilna-
dlaczego? jak ktoś nie wie: gdyż ciężki samolot Tu-154 z ciężkimi silnikami na ogonie jest bardzo wrażliwy na odchylenia w kanale podłużnym - samolot wpada w oscylacje ( zniżanie- wznoszenie) , których poniżej tej wysokości- za mało czasu- nie da się zniwelować i grozi to katastrofą
tu ustawienie prędkości 265 km/h przy podejściu Tu-154 w Krasnojarsku
7:26 skorost 265 ( skorost- predkość)

Proszę zwrócić uwagę, że obroty N2 - reżim silników- są już ustawione -około 78%
2. Inne ograniczenie:
max. prędkość do lądowania:

ta prędkość to 280 km/h
3. Obroty silników KWD ( N2) turbiny wysokiego ciśnienia
w Smoleńsku schodzili przez ok./ 40 sekund przy reżimie silników mały gaz; obroty N1 nawet 33,9%
- to jednoznacznie wskazuje, że nie podchodzili do lądowania
Zegary w kabinie Tu-154 nie pokazują obrotów N1 tylko N2 - turbiny wysokiego ciśnienia
- przy zniżaniu na małym gazie te obroty N2 to około 60 stopni:

gdy samolot zniżasię już po ścieżce to obroty N2 ustala się z reguły w zakresie 78-82%
i w trakcie zniżania koryguje się je tylko nieznacznie ( 1 - 2% !!!)

Zegary pokazujące obroty silników umieszczone są na wprost oczu pilotów i oni dokładnie wiedzieli,
że obroty nie odpowiadają ścieżce zniżania przy podejściu do lądowania !!
gdyż nie lądowali
ok. 100m zamierzali wyrównywać, by zorientować się co do widoczności lub nie - pasa ; widoczności lub nie -świateł

jak dokładnie wejście na ścieżkę i ustawianie reżimu silników można zobaczyć na tym filmiku z podejścia w Krasnojarsku- w szczególności jak zmienia się reżim silników z ok 60% na ok. 80 %- gdy rozpoczyna się odcinek ścieżki zniżania
https://www.youtube.com/watch?v=FryFGgJ-xVU
Podsumowanie:
MAK celowo w raporcie nie podał na tym rysunku obliczeniowych wartości prędkości zniżania po punkcie 3200 m od pasa...
gdyż owe 9m/s- słusznie - wyglądało by na podejrzane...
- dlaczego niby piloci mieliby nagle wtedy zwiększyć prędkość zniżania, gdy była ona już o wiele za duża ?????
po... zamachu .. wchodzili do akcji fałszerze parametrów , tak aby wmówić narrację, że był to CFIT.
sfałszowanie parametrów widać np. przy nagłym zmniejszaniu prędkości samolotu...
UWAGA: aby prędkość spadła w 2 sekundy o 7 km/h potrzebna jest siła o średniej wartości na tym odcinku ok. 10 Ton !!!!
zmniejszyli prędkość- w sfałszowanych zapisach - aby wyglądało na to, że załoga zamierzała lądować...290 km/h budziło by podejrzenia...
- O tym , że był to zamach świadczy też fakt , że przed ... planowaną godziną lądowania zgromadzono wokół lotniska - w szczególności w planowanym rejonie- spore oddziały mające osłaniać miejsce ...zamachu. w tym specnaz.
Ludzie z tych oddziałów od razu otoczyli teren niby katastrofy - wspomina o tym świadek.


To bardzo prawdopodobna hipoteza.
Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka