Freak fight
z jednej strony "nielot" - bloger quwerty - jedyne osiągnięcia w lataniu to latanie jego bardzo prostego modelu samolotu z listewek i tekturki
( i jeszcze w układzie kaczka..dobrze to latało , zadziwiająco dobrze))
z drugie strony pilot
bloger salonu 24 Jarosław Klimentowski
Ta dysputa:
- Czy samolot Tu-154 gdy zmniejsza się ciąg silników ma tendencję do opadania na nos czy podnoszenia tegoż ?

Pilot Jarosław Klimentowski twierdził , że zmniejszenie obrotów powoduje raczej tendencję do podnoszenia dzioba i kwestionował moją opinie.
Oczywiście że większośc czytelników notek na Salonie 24 przyzna rację pilotowi !
a jak jest w rzeczywistości ?
Otóż zmniejszenie obrotów silnika na ścieżce skutkuje pochyleniem samolotu „na nos” co musi być kompensowane stosowną zmianą wychylenia steru wysokości.

На самолете Tу-154 следует учитывать его особенность — сильное влияние режима работы двигателей на продольную балансировку. Уменьшение режима работы двигателей приводит к появлению пикирующего момента и искривлению траектории полета вниз, что следует своевременно корректировать колонкой штурвала и спомощью МЭТ (триммера) на kабрирование.
Należy uwzględniać specyfikę Tu-154 - silny wpływ trybu pracy silnika na wyważenie wzdłużne.
Zmniejszenie trybu pracy silników prowadzi do pojawienia się momentu nurkowania i krzywizny toru lotu w dół, co należy w odpowiednim czasie skorygować za pomocą kolumny sterowej i za pomocą MET (trymera) do pochylania.
**
I jeszcze
Popis krętactwa i nie rozumienia prostej fizyki newtonowskiej przez pilota Jarosława Klimentowskiego:



a to był błąd w Wikipedii wkrótce potem usunięty
gdyż typowe przeciażenia działajace na ciało człowieka przy schodzeniu po schodach to zakres 1,2 - 1,4g
postać profesora Artymowicza przywołana jest tu nie bez Kozery
Dodatek 2
internauta o nicku dystans4 jasno się wyraził,
że wszelkie podważanie raportu MAK ma charakter oszczerstw wobec Rosjan !!
dystans4 Re: Brak wiedzy z fizyki a katastrofa 03.05.11, 10:47
Jechałeś kiedy z szybkością ponad 200 km/h po równej drodze? Widziałeś skutki katastrof powstałych przy takiej szybkości? *)
Gdyby lądowali na bagnie, to może cud by się wydarzył i gładko by wyhamowali, ale nie w lesie pełnym drzew. I wszyscy to wiedzą i najgorsze są tu nie błędy w rozumieniu mechanizmu katastrofy, a usilne i podłe próby odwracania uwagi od tego, co naprawdę do niej doprowadziło - skandalicznej decyzji o lądowaniu.
Kilka tygodni po katastrofie w Radio Józef była audycja z założoną tezą o zamachu dokonanym przy użyciu broni elektromagnetycznej.
Jak już, to tam szukać półgłówków z zakresu podstaw fizyki, a naprawdę - głoszących kłamstwa i oszczerstwa pod adresem rządu i Rosjan
koniec cytatu
Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka